Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 oktober 2009, 17:32
Marcha Marcha is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2009
Berichten: 2
Marcha is on a distinguished road
Question Sollicitatiebrief Administratief medewerker, graag jullie reactie

Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe baan en heb iets leuks gezien. De sport is natuurlijk nu om een brief te schrijven die opvalt. Nu heb ik hem al aangepast aan de hand van tips die eerder gegeven zijn op deze site, maar kunnen jullie me misschien helpen hem nog overtuigender te maken. Vooral de motivatie vind ik moeilijk te verwoorden. Als er nog taalfouten in zitten hoor ik het ook graag. Oh ja en 'mag' je nu wel of niet gewoon de afkorting CV gebruiken?

Wat wordt er gevraagd: enthousiaste medew. klantvriendelijke persoonlijkheid waarbij iedereen zich op zijn gemak voelt, flexibel, nauwkeurig, zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken, collegiale instelling en teamgeest. Enige tijd administratieve ervaring opgedaan en beschikken over uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden. In staat zijn kritisch naar jezelf en eigen handelen te kijken.

Dit is mijn brief:

Geachte ***,


Ik las uw vacature voor de functie van administratief medewerker voor de afdeling *** op www.***.nl en dacht meteen: dit is een baan voor mij. Ik zal u vertellen waarom.

Met mijn werkervaring sluit ik goed aan bij het profiel dat u in de vacature schetst:

Ik heb reeds jaren administratieve ervaring opgedaan bij zowel een (pensioen)verzekeraar als bij een zorginstelling. In mijn huidige functie als HR-projectmedewerker bij *** verzorg ik de administratie van het Skillslab, waar al het verzorgend personeel zijn bekwaamheden up-to-date kan houden. Nauwkeurig werken is hierbij erg belangrijk, omdat de gehele organisatie steunt op de bekwaamheid van het verzorgend personeel. Binnen het team van HR-medewerkers voer ik deze werkzaamheden zelfstandig uit en heb ik zowel telefonisch als schriftelijk contact met medewerkers, leidinggevenden en externe bedrijven.
Bij mijn vorige werkgever, een pensioenverzekeraar, behandelde ik zowel telefonisch als schriftelijk pensioenvragen van werkgevers, intermediairs, gepensioneerden en gerelateerden van onze verzekerden. Verder was ik verantwoordelijk voor de verwerking van de diverse mutaties die zich op de polissen voordeden.

Verder vind ik het prettig dat er binnen uw organisatie zoveel aandacht besteed wordt aan de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers. Ik ben erg leergierig en vind het belangrijk om mezelf te blijven ontwikkelen.

Door mijn kennis en ervaring, waarvoor ik verder naar mijn CV verwijs, mijn enthousiasme en inzet, verwacht ik een geschikte kandidaat te zijn voor de functie van administratief medewerker. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatiebrief in een oriënterend gesprek toe te lichten.


Met vriendelijke groet,


***


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 oktober 2009, 22:53
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Administratief medewerker, graag jullie reactie

Beste Marcha,

Ik heb je cv doorgelezen en heb enkele tips:

Haal de zin "Ik zal u vertellen waarom" weg. Zet daarvan in plaats de zin die daarop volgt: Met mijn werkervaring sluit ik goed aan bij het profiel dat u in de vacature schetst. (haal de dubbele punt weg)

Probeer nog wat beter aan te geven waarom je juist voor hun wilt werken.

Veel succes!
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn sollicitatie naar de functie van medewerker secretariaat lotjebibi1 Sollicitatiebrief en cv 1 20 oktober 2007 15:18
Graag reactie sollicitatiebrief administratief medewerker naaaf Sollicitatiebrief en cv 1 18 oktober 2007 17:09
Sollicitatiebrief Financieel Administratief medewerker. Graag commentaar! HTH Sollicitatiebrief en cv 1 26 mei 2007 13:19
Sollicitatiebrief Administratief medewerker Patr1c1a Sollicitatiebrief en cv 5 13 december 2006 18:05
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief, moet morgen de deur uit. Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 2 8 april 2006 17:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon