Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 juli 2008, 20:12
MissJ MissJ is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 1
MissJ is on a distinguished road
Standaard sollictatie medewerker organisatie

Hieronder mijn brief voor de functie medewerker organisatie.

Ik zou het fijn vinden als er wat mensen naar de tekst van mijn brief kijken om te zien of hij goed overkomt of dat ik misschien iets mis (de aanhef en adressering enzo zit wel goed). Ik zelf heb het gevoel dat ik nog wat moet toevoegen voor mijn afsluitende zin, maar doordat ik er te lang naar heb gekeken zie ik niet wat.

Iedereen alvast bedankt!!

Met veel belangstelling en interesse heb ik de vacature voor medewerker organisatie gelezen op jullie website.

Daar ik ervaring heb met het organiseren van activiteiten en het ondersteunen van diverse commerciële afdelingen in mijn loopbaan als secretaresse, spreken de taken in deze functie mij erg aan.

Ik ben dan ook iemand die niet graag stil zit, maar liever bezig is met het regelen van diverse zaken. Ook het inhoudelijke en zelfstandige aspect is mij op het lijf geschreven.

Afrondend spreek ik de wens uit, dat deze brief met bijlage u aanleiding geeft, om nader met mij kennis te willen maken en uit eerste hand te ervaren, wat mij beweegt om op deze functie te solliciteren.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 juli 2008, 21:45
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: sollictatie medewerker organisatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MissJ Bekijk bericht

Met veel belangstelling en interesse heb ik de vacature voor medewerker organisatie gelezen op jullie website.

Geen pakkende opening en vrij standaard. Verzin iets wat meer de aandacht trekt. Kijk even naar het AIDA principe hier op de site.

Deze openingszin is eigenlijk net als "Hallo, kom je hier vaker"... snap je

Wat dacht je hiervan:

Door een vacature-email van Total Jobs {..ofzo..} werd ik vandaag attent gemaakt op de vacature van {..dinges..} bij jullie organisatie. Na een uitgebreid bezoek aan jullie website werd ik gelijk gegrepen door enthousiasme over jullie organisatie en het idee om aan de slag te gaan en ik stel mij dan ook graag voor als kandidate voor deze functie.



Daar ik ervaring heb met het organiseren van activiteiten en het ondersteunen van diverse commerciële afdelingen in mijn loopbaan als secretaresse, spreken de taken in deze functie mij erg aan.


Vertel niet wat jou aanspreekt, maar vertel hun hoe jouw kwaliteiten het probleem binnen de organisatie kunnen oplossen. Draai de redenering om. Waar jij goed in bent, is datgene wat zij willen kopen. Prijs jezelf dus bijna als HET product van het jaar aan. Kijk bijv. eens naar de brief van Jolanda6074, die doet dat heel mooi: http://www.carrieretijger.nl/forum/s...ead.php?t=2843


Ik ben dan ook iemand die niet graag stil zit, maar liever bezig is met het regelen van diverse zaken.

Dit is wel goed, vat het nog even pakkend samen met een metafoor bijv.: ".... van diverse zaken, als een spin in een web / bezig bijtje." Metaforen werken heel goed, als je die tenminste niet in iedere alinea gebruikt.

Ook het inhoudelijke en zelfstandige aspect is mij op het lijf geschreven.

Oh, waarom dan??? Vertel hier wat meer over. Wat kan jij toevoegen dan aan deze aspecten?


Afrondend spreek ik de wens uit, dat deze brief met bijlage u aanleiding geeft, om nader met mij kennis te willen maken en uit eerste hand te ervaren, wat mij beweegt om op deze functie te solliciteren.

Te lange zin en te weinig krachtig. Niet de hoop of de wens uitspreken, zeker niet met "graag" beginnen maar er altijd impliciet van uitgaan dat ze kennis met je willen maken.
Bijv.: "Uiteraard zal ik mijn motieven (graag) nader met jullie bespreken in een kennismakingsgesprek".


Met vriendelijke groet,

Kort is goed, maar ik vind deze brief toch net wat te kort....
Je hebt jezelf ook niet voorgesteld of had je dit ivm anonimiteit bewust weggelaten hier???
Wat ik altijd een mooie regel vind en gelijk 2 vliegen in 1 klap:
"Mijn naam is Making Sense, ik ben xx jaar jong en ik stel mij graag voor als kandidaat voor deze functie" ... dan heb je dit mooie gecombineerd met mijn suggestie hierboven.

Succes ermee!!!

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief administratief medewerker Nunu Sollicitatiebrief en cv 3 9 april 2008 22:14
Sollicitaite verkeerskundig medewerker Ikke Sollicitatiebrief en cv 0 4 december 2007 22:30
Sollicitatiebrief Service Medewerker Rabobank, commentaar aub ghpotman Sollicitatiebrief en cv 2 10 juni 2007 15:42
Open sollicitatie: communicatie medewerker blinden en slechtziende organisatie VISIO Myrthe Sollicitatiebrief en cv 5 15 juni 2006 13:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon