Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 mei 2012, 11:21
Verzorgende Verzorgende is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 10
Verzorgende is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie naar een ziekenhuis

Hallo,

Ik wil graag een open sollicitatie sturen naar een ziekenhuis voor een functie als verzorgende IG.
Ik heb een start gemaakt maar ik mis nog zo veel wie kan mij helpen???

Naam ziekenhuis.
T.a.v.
Adres.
Postcode en woonplaats.

Betreft open sollicitatie.


Geachte heer/mevrouw,

Graag solliciteer ik binnen uw ziekenhuis naar een functie als verzorgende IG, met eventuele kans om volgend jaar de opleiding tot verpleegkundige te kunnen hervatten.

Mijn naam is XXXXXXX geboren 28 september 1988 te Amsterdam en sinds november 2011 werk ik als verzorgende IG in verpleeghuis XXXXXX in Amsterdam op een psychogeriatrische afdeling.
Mijn interesse voor het ziekenhuis is gekomen doordat ik vorig jaar de opleiding tot verpleegkundige deed maar hier helaas mee moest stoppen om privé redenen.

U kunt van mij een enthousiast, professioneel en een gemotiveerde verzorgende IG verwachten, die goed in teamverband kan werken maar ook zelfstandig.

Hoop dat u zo voldoende informatie heeft, anders kom ik mijn brief graag mondeling met u bespreken.

Met vriendelijke groet,
XXXXXXXX

Naam.
Adres.
Postcode en woonplaats.
E-mail adres.
Telefoonnummer.

Bijlage: 1
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 mei 2012, 21:49
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Lees de spelregels eens: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23 en dan met name punt 2:

2. Geef eerst feedback op een paar sollicitatiebrieven of cv's van andere forumleden
Check een paar sollicitatiebrieven en geef jouw commentaar. Op dit forum helpen mensen namelijk elkaar; als jij hulp van anderen verwacht, verwachten wij dat jij eerst anderen helpt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 juni 2012, 19:14
Verzorgende Verzorgende is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 10
Verzorgende is on a distinguished road
Standaard

Wil best bij mensen feedback geven maar ben er niet zo'n ster in weet niet goed waar ik op moet letten dat is de reden dat ik eigenlijk om hulp vraag.
Maar ga het proberen zal vast wel wat tussen zitten waar ik wel een goede feedback op weet.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 juni 2012, 23:35
Pralien Pralien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juni 2012
Berichten: 3
Pralien is on a distinguished road
Standaard

Mijn interesse voor het ziekenhuis is gekomen doordat ik vorig jaar de opleiding tot verpleegkundige deed maar hier helaas mee moest stoppen om privé redenen.

>> Dit vind ik nogal een rare motivatie. Heeft het ziekenhuis geen speciale eigenschappen die ze onderscheidt van andere ziekenhuizen waarop je je kan baseren?
Verder vind ik niet dat je dat moet vermelden dat je met je studie moest stoppen. Dit is iets dat je wel kan uitleggen op een verder gesprek.

Hoop dat u zo voldoende informatie heeft, anders kom ik mijn brief graag mondeling met u bespreken.


Deze zin zou ik veranderen door iets 'onbedwongeners'. Geef de zin meer het vrijblijvende gevoel. Nu zou u enkel op gesprek mogen als de brief niet voldoende vertelde, terwijl je brief net de recruiter zou moeten overtuigen.

Ik zou daarnaast meer aandacht besteden aan je verschillende kwaliteiten. Je hebt dit nu in 1 zinnetje vertelt, ik denk dat dat gerust uitgebreider kan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 juni 2012, 23:38
Verzorgende Verzorgende is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 10
Verzorgende is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel ga er aan werken
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 juni 2012, 11:48
Verzorgende Verzorgende is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 10
Verzorgende is on a distinguished road
Standaard

Heb mijn brief een klein beetje aangepast, weet alleen niet zo goed hoe ik meer kwaliteiten erbij kan zetten vond dit wel een kort maar krachtige zin.

Heb alleen wel het idee dat ik nog wat mis in de brief weet alleen niet zo goed wat.


Amsterdam, --2012,

Naam ziekenhuis:
T.a.v.
Adres.
Postcode en woonplaats.

Betreft open sollicitatie.


Geachte heer/mevrouw,

Graag solliciteer ik binnen uw ziekenhuis naar een functie als verzorgende IG, met eventuele kans om volgend jaar de opleiding tot verpleegkundige te kunnen hervatten.

Mijn naam is XXXXXX geboren 28 september 1988 te Amsterdam en sinds november 2011 werk ik als verzorgende IG in verpleeghuis XXXXXXX in Amsterdam op een psychogeriatrische afdeling.
Na een jaar in het ziekenhuis te hebben gewerkt, ben ik erachter gekomen dat de diversiteit in het ziekenhuis en de doorgroei mogelijkheden mij erg aanspreken.

U kunt van mij een enthousiast, professioneel en een gemotiveerde verzorgende IG verwachten, die goed in teamverband kan werken maar ook zelfstandig.

Hoop u zo nieuwsgierig bent geworden en voldoende informatie heeft anders licht ik mijn brief graag toe.

Met vriendelijke groet,
XXXXXX

Naam.
Adres.
Postcode en woonplaats.
E-mail adres.
Telefoonnummer.

Bijlage: 1.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 4 juni 2012, 13:11
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verzorgende Bekijk bericht

Amsterdam, --2012,

Naam ziekenhuis:
T.a.v.
Adres.
Postcode en woonplaats.

Betreft open sollicitatie.


Geachte heer/mevrouw,

Graag solliciteer ik binnen uw ziekenhuis naar een functie als verzorgende IG, met eventuele kans om volgend jaar de opleiding tot verpleegkundige te kunnen hervatten. Waarom speciaal dit ziekenhuis? (ok al is het een open sollicitatie

Mijn naam is XXXXXX geboren 28 september 1988 te Amsterdam en sinds november 2011 werk ik als verzorgende IG in verpleeghuis XXXXXXX in Amsterdam op een psychogeriatrische afdeling. << staat als het goed is je cv die je (neem ik aan) meestuurt.
Na een jaar in het ziekenhuis te hebben gewerkt, ben ik erachter gekomen dat de diversiteit in het ziekenhuis en de doorgroei mogelijkheden mij erg aanspreken. << benoem eens wat diversiteiten en doorgroei mogelijkheden

U kunt van mij een enthousiast, professioneel en een gemotiveerde verzorgende IG verwachten, die goed in teamverband kan werken maar ook zelfstandig. Noem eens wat voorbeelden waaruit blijkt dat je dat bent.

Hoop u zo nieuwsgierig bent geworden en voldoende informatie heeft anders licht ik mijn brief graag toe. Lees deze zin eens hardop? Hij klopt namelijk niet, en ik zou hem anders formuleren, dit leest als spreektaal

Met vriendelijke groet,
XXXXXX

Naam.
Adres.
Postcode en woonplaats.
E-mail adres.
Telefoonnummer.
staat in je cv

Bijlage: 1.
Ik hoop dat je er iets mee kunt
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 juni 2012, 13:14
Verzorgende Verzorgende is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 10
Verzorgende is on a distinguished road
Standaard

Ja zeker weten ga eraan werken.

Dank je wel.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 5 juni 2012, 18:49
BobdeBouwer BobdeBouwer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2012
Berichten: 26
BobdeBouwer is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verzorgende Bekijk bericht
Ja zeker weten ga eraan werken.

Dank je wel.
Ik zou de slotzin anders formulieren. met het woord anders maak jij jezelf afhankelijk van de nukken van de PZ functionaris. Ik zou iets schrijven als "Ik licht de brief graag in een persoonlijk gesprek toe". Daarnaast probeer ikzelf altijd "maar' te vervangen door "en": heel vaak sluiten de dingen elkaar niet uit.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 8 juni 2012, 22:51
Vrunck Vrunck is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 40
Vrunck is on a distinguished road
Standaard

Na een jaar in het ziekenhuis te hebben gewerkt, ben ik erachter gekomen dat de diversiteit in het ziekenhuis en de doorgroei mogelijkheden mij erg aanspreken.

Dit stukje roept bij mij het volgende op:
"Is dit de geschikte kandidaat? Ze heeft slechts een jaar nodig gehad om erachter te komen dat het werken in een ziekenhuis haar aanspreekt..."

Probeer dus te voorkomen dat je jaartallen noemt in situaties dat je iets hebt beseft. Gebruik het om je werkervaring te benadrukken.

Daarnaast is doorgroei mogelijkheden 1 woord: doorgroeimogelijkheden.

Verder sluit ik me aan bij eerdere opmerkingen.
Succes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Open sollicitatie sociaal rechercheur bij een gemeente Jovelin Sollicitatiebrief en cv 5 18 april 2012 09:20
Sollicitatie naar een afstudeerplaats MM84 Sollicitatiebrief en cv 1 2 december 2009 10:22
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon