Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 april 2008, 16:35
leeuw leeuw is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2008
Berichten: 3
leeuw is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief reumaconsulente (hopeloos...)

Hoi allemaal,

bij deze mijn brief. Ik heb er al twee weken op zitten zweten maar ben nog niet overtuigd van mijn kunnen. Wie wil mij uit de brand helpen.

gr Leeuw(tje)


eigen naam


naam bedrijf


Middelburg, 4 april 2008


Betreft: sollicitatie reumaconsulente


Geachte heer/mevrouw.

Tweederde van alle mensen met reuma is jonger dan 65 jaar! Daar ben ik erg van geschrokken toen ik dit las. Het heersende beeld dat reuma een ‘ouderdomskwaal’ is is dus absoluut onterecht. Tevens heb ik door persoonlijke ervaring in mijn directe omgeving gezien dat reuma op allerlei fronten behoorlijk ingrijpt. Veel van hen lopen daarnaast ook nog eens tegen een muur van onbegrip aan. Graag zou ik van meer betekenis willen zijn voor deze mensen en wil ik mij kandidaat stellen voor de functie.

Naar wat ik heb begrepen uit mijn gesprek met mevr. C. de Jong, vormt het zwaartepunt in de functie het houden van spreekuren en het ondersteunen van de patiënt bij zijn (zorg-)vraag.
Dit sluit perfect aan bij mijn wensen op werkgebied. Een werkomgeving waarin zelfstandigheid en autonomie de boventoon voeren geeft mij energie en plezier in mijn werk. Vooral als ik daarnaast mensen mag begeleiden gedurende een moeilijke periode in het leven. Dit vergt tact en inlevingsvermogen en juist hierin zie ik de uitdaging!
Zo heeft iedereen bepaalde grenzen. Door deze te onderzoeken en te respecteren kun je een vertrouwensband opbouwen die voor een patiënt ontzettend waardevol kan zijn. Mijn ervaring leert dat mensen op deze manier vaak wel hulp accepteren. Op uitgebreide schaal begeleid ik cliënten in de wijk op allerlei manieren. Ik ondersteun bijvoorbeeld mantelzorgers die overbelast dreigen te raken maar ik voer ook zorginventarisaties uit. Hierbij is het de kunst om het wankel evenwicht waarin mensen soms verkeren stabieler te maken. Dit doe ik door niet alleen een luisterend oor te bieden maar ook hun sociale vangnet te vergroten.

U geeft in uw vacature aan dat multidisciplinair overleg een belangrijk onderdeel van de functie zal zijn. Ruime ervaring hierin heb ik reeds opgedaan tijdens mijn laatst genoten opleiding. Ik heb in het ziekenhuis op Neurologie meerdere malen een multidiciplinair overleg bijgewoond en voorgezeten. Dit was in het begin absoluut niet gemakkelijk maar ik heb hierdoor wel geleerd om feiten op een rijtje te zetten en prioriteiten te stellen.
Ook vindt er in de thuiszorg waarin ik werkzaam ben veel overleg plaats doordat zij sterk groeiende is. Omdat veel zaken nog besproken en vastgelegd moeten worden wordt er van mij verwacht dat ik hierin een pioniersrol vervul. Deze ervaringen denk ik goed te kunnen gebruiken in deze functie.

Hoewel ik een echte Zeeuw ben kom ik graag naar Breda voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme voor deze baan verder kan toelichten.

Met vriendelijke groet,


eigen naam

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 april 2008, 21:13
MissDiZz's schermafbeelding
MissDiZz MissDiZz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 26
MissDiZz is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief reumaconsulente (hopeloos...)

Geachte heer meneer/mevrouw. (combinatie heer/dame of meneer/mevrouw)

Tweederde van alle mensen met reuma is jonger dan 65 jaar! Ik zou geen uitroepteken gebruiken Daar ben ik erg van geschrokken toen ik dit las. Het heersende beeld dat reuma een ‘ouderdomskwaal’ is zou zijn, is dus absoluut onterecht. Tevens heb ik door persoonlijke ervaring in mijn directe omgeving gezien dat reuma op allerlei fronten behoorlijk ingrijpt. Veel van hen "hen" slaat hier nergens op terug: veel van de reumapatienten lopen daarnaast ook nog eens tegen een muur van onbegrip aan op. Graag zou ik van meer betekenis willen zijn voor deze mensen en wil ik mij kandidaat stellen voor de functie.

Naar wat ik heb begrepen uit mijn gesprek met mevrouw C. de Jong, vormt het zwaartepunt in de functie het houden van spreekuren en het ondersteunen van de patiënt bij zijn (zorg-)vraag.
Dit sluit perfect aan bij mijn wensen op werkgebied. Een werkomgeving waarin zelfstandigheid en autonomie de boventoon voeren geeft mij energie en plezier in mijn werk. Vooral als ik daarnaast mensen mag begeleiden gedurende een moeilijke periode in het leven. Dit vergt tact en inlevingsvermogen en juist hierin zie ik de uitdaging!
Zo heeft iedereen bepaalde grenzen.dit komt nogal uit de lucht vallen, zo slaat nergens op terug Door deze te onderzoeken en te respecteren kun je een vertrouwensband opbouwen die voor een patiënt ontzettend waardevol kan zijn. Mijn ervaring leert dat mensen op deze manier vaak wel hulp accepteren. waar ze dat anders niet doen Op uitgebreide schaal begeleid ik cliënten in de wijk op allerlei manieren. Ik ondersteun bijvoorbeeld mantelzorgers die overbelast dreigen te raken maar ik voer ook zorginventarisaties uit. Hierbij is het de kunst om het wankel evenwicht waarin mensen soms verkeren stabieler te maken. Dit doe ik door niet alleen een luisterend oor te bieden maar ook hun sociale vangnet te vergroten.

U geeft in uw vacature aan dat multidisciplinair overleg een belangrijk onderdeel van de functie zal zijn. Ruime ervaring hierin heb ik reeds opgedaan tijdens mijn laatst genoten opleiding.Tijdens mijn laatste opleiding heb ik hierin reeds ruime ervaring opgedaan Ik heb in het ziekenhuis op Neurologie meerdere malen een multidiciplinair overleg bijgewoond en voorgezeten. Dit was in het begin absoluut niet gemakkelijk maar ik heb hierdoor wel geleerd om feiten op een rijtje te zetten en prioriteiten te stellen.
Ook vindt er in de thuiszorg waarin ik werkzaam ben veel overleg plaats doordat zij sterk groeiende is.dit zou ik anders formuleren, zodat je "zij" eruit kan laten Omdat veel zaken nog besproken en vastgelegd moeten worden wordt er van mij verwacht dat ik hierin een pioniersrol vervul. Deze ervaringen denk ik goed te kunnen gebruiken in deze functie.

Hoewel ik een echte Zeeuw niet relevant ben kom ik graag naar Breda voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme voor deze baan verder kan toelichten.

Met vriendelijke groet,

Persoonlijk vind ik een originele, pakkende eerste alinea altijd een goede binnenkomer. Maar de zin waar jij mee begint komt wel heel erg uit de lucht vallen, en geeft geen enkele indicatie waar je naartoe wil. Ik zou iets zeggen in de trant van: "Toen ik las dat tweederde van de reumapatienten jonger is dan 65 jaar, was ik hier erg van onder de indruk."

Verder vind ik het een goede brief: je legt duidelijk uit wat je in de functie aantrekt en wat je kwaliteiten zijn (kortom: zeker niet hopeloos!!). Het enige waar ik nog op zou letten is het gebruik van alinea's: wees consequent in het al dan niet gebruiken van witregels.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 april 2008, 21:14
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Wink Re: Sollicitatiebrief reumaconsulente (hopeloos...)

Jammer dat je niet overtuigd bent van je kunnen. Ik heb je brief gelezen en als ik in de sollicitatiecommissie zou zitten dan zou ik je direct uitnodigen.
Dus niet zo onzeker, maar opsturen die brief!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 april 2008, 23:15
leeuw leeuw is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2008
Berichten: 3
leeuw is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief reumaconsulente (hopeloos...)

Dank je wel voor je reactie.

Op een gegeven moment zie je je eigen fouten niet meer.

Maar hier volgt de aangepaste brief;




Betreft: sollicitatie reumaconsulente via Brabantzorg.net


Geachte heer/mevrouw.

Nooit gedacht dat er meer dan honderd vormen van reuma zijn. De komst van reumaconsulenten lijkt mij dan ook hard nodig. Door haar vakkennis is zij in staat meer bekendheid te geven aan deze aandoening. Bovendien leert mijn ervaring hoe belangrijk het is om een vraagbaak achter de hand te hebben als je het even niet meer weet. Deze vraagbaak zou ik graag willen worden.

Naar wat ik heb begrepen uit mijn gesprek met mevrouw C. de Jong, vormt het zwaartepunt in de functie het houden van spreekuren en het ondersteunen van de patiënt bij zijn (zorg-)vraag.
Dit sluit perfect aan bij mijn wensen op werkgebied. Een werkomgeving waarin zelfstandigheid en autonomie de boventoon voeren geeft mij energie en plezier in mijn werk. Vooral als ik daarnaast mensen mag begeleiden gedurende een moeilijke periode in hun leven. Dit vergt tact en inlevingsvermogen en juist hierin zie ik voor mij een uitdaging!
Mensen adviseren, inspelen op hun behoeftes. Dit doe ik als dagelijks werk. In de praktijk betekent dit dat ik bijvoorbeeld mantelzorgers ondersteun die overbelast dreigen te raken maar ik voer ook zorginventarisaties uit. Ik ga dan op huisbezoek om te kijken op welk gebied mensen ondersteuning nodig hebben en geef desgewenst advies over hulpmiddelen.
Door van elk individu zijn grenzen te respecteren kun je een vertrouwensband opbouwen die voor een patiënt ontzettend waardevol kan zijn. Mijn ervaring leert dat mensen op deze manier eerder en vaker om hulp vragen waar ze dat anders niet zouden doen.

U geeft in uw vacature aan dat multidisciplinair overleg een belangrijk onderdeel van de functie zal zijn. Tijdens mijn laatst genoten opleiding heb ik hierin ruime ervaring opgedaan. Ik heb in het ziekenhuis op Neurologie meerdere malen een multidiciplinair overleg bijgewoond en voorgezeten. Dit was in het begin absoluut niet gemakkelijk maar ik heb hierdoor wel geleerd om feiten op een rijtje te zetten en prioriteiten te stellen.
Doordat de thuiszorg waarin ik werkzaam ben sterk groeiende is vindt ook hier veel overleg plaats. Omdat veel zaken nog besproken en vastgelegd dienen te worden wordt er van mij verwacht dat ik hierin een pioniersrol vervul. Deze ervaring denk ik goed te kunnen gebruiken in deze functie.

Hoewel ik een echte Middelburger ben kom ik graag naar Breda voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme voor deze baan verder kan toelichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 april 2008, 23:58
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief reumaconsulente (hopeloos...)

Hoi Leeuw,

Nog een paar tips, in de hoop dat je de brief nog niet verzonden hebt:

Citaat:
Dit sluit perfect aan bij mijn wensen op werkgebied.
Het duurde even voordat ik doorhad wat je hiermee bedoelde. Probeer deze zin iets anders te formuleren. Ik had namelijk eerst het idee dat er noet iets miste voor 'werkgebied' of dat de zin nog niet af was. Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is in plaats van 'op' te gebruiken "wat betreft".

Citaat:
Mensen adviseren, inspelen op hun behoeftes. Dit doe ik als dagelijks werk.
Maak hier één zin van.

Citaat:
In de praktijk betekent dit dat ik bijvoorbeeld mantelzorgers ondersteun die overbelast dreigen te raken maar ik voer ook zorginventarisaties uit.
Vergeet de komma niet achter 'raken'.

Doordat de thuiszorg waarin ik werkzaam ben sterk groeiende is vindt ook hier veel overleg plaats. Omdat veel zaken nog besproken en vastgelegd dienen te worden wordt er van mij verwacht dat ik hierin een pioniersrol vervul. Deze ervaring denk ik goed te kunnen gebruiken in deze functie.

Citaat:
Hoewel ik een echte Middelburger ben kom ik graag naar Breda voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme voor deze baan verder kan toelichten.
Zoals al aangegeven was is het vermelden wat je woonplaats niet zo heel bijzonder. Als ze je CV lezen zullen ze dat ook zien en een beetje selecteur trekt hier al dergelijke conclusies uit.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 april 2008, 06:19
MissDiZz's schermafbeelding
MissDiZz MissDiZz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 26
MissDiZz is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief reumaconsulente (hopeloos...)

Nog twee opmerkingen over je nieuwe brief:

De eerste zin bevat geen onderwerp. Ik zou ervan maken: "Nooit had ik gedacht dat...."

Waarom hou je vast aan de vermelding dat je een "echte Zeeuw/Middelburger" bent? Het geeft mij de indruk dat je niet erg flexibel bent, en hoewel dat misschien geen vereiste is voor deze functie kan het toch net dat kleine negatieve puntje zijn waardoor men ervoor kiest je niet uit te nodigen voor een gesprek.

Nogmaals succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 9 april 2008, 20:03
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief reumaconsulente (hopeloos...)

Hoi allemaal,

ontzettend bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat het nu tijd wordt om de brief te verzenden. Ik heb de brief aangepast en de spellingcontrole eroverheen gegooid, dus nu moet het toch goed zijn.

Nogmaals bedankt.

gr Astrid
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief stagiaire basisschool Hayal Sollicitatiebrief en cv 7 2 april 2008 20:53
Sollicitatiebrief Leerling operatie assistent Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 4 24 maart 2008 19:34
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon