Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 januari 2013, 11:23
Sem Sem is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 januari 2013
Berichten: 1
Sem is on a distinguished road
Standaard Kans op werk 1e jaar mwd deeltijd

Goedemorgen,

na het een en ander al hier op de site te hebben gelezen en natuurlijk op andere sites wil ik toch even hier een bericht plaatsen.
Ik wil in september beginnen aan de HBO deeltijd opleiding MWD/SPH.
Nu is het in het eerste jaar(februari) al verplicht om 20u werk in deze branche te hebben.
Het lijkt me een hele interessante en leuke opleiding alleen als ik in deze tijd rondkijk naar vacatures.. zijn bedrijven bereidt om mensen aan te nemen die in opleiding zijn en nog geen diploma hebben? In welke richting/beroep heb ik de meeste kans op een baan tijdens mijn studie?

Ik hoor graag de ervaringen.

Met vriendelijke groet,

Sem
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 januari 2013, 14:31
Lady Lady is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 32
Lady is on a distinguished road
Standaard

Dag Sem,

Je hebt niet de meest gelukkige tijd gekozen om deze opleiding te kiezen en in deze richting werk te vinden. De sector wordt volop geconfronteerd met bezuinigingsmaatregelen, zowel vanuit de Rijksoverheid als door de gemeenten. Helaas betekent dit dat naar verwachting de komende jaren veel banen in de welzijnssector zullen verdwijnen. Over het algemeen zullen AMW instellingen kiezen voor personeel met diploma inclusief jaren ervaring om een eventuele vacature op te vullen. Daarnaast zie je op dit moment vacatures om zwangerschaps- of langdurig ziekteverlof op te vullen. Maar ook hiervoor geldt dat men liever werkt met diploma en jaren ervaring. Als je dit echt wilt, is het een kwestie van heel lange adem, instellen op teleurstelling en stug volhouden totdat je iets gevonden hebt!
Succes met je zoektocht.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 februari 2013, 07:31
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard kans op werk 1e jaar deeltijd

Ik studeer volgend jaar af als mwd-er. En het is mij niet gelukt om tijdens mijn studie een betaalde baan te vinden op dit niveau, wel een aantal interessante stageplaatsen. Bij avans hogeschool deeltijdstudie moet je bij aanvang van het eerste jaar een stage van 8 uur lopen, alle jaren daarop volgend 16 uur per week.
Ik ben een alleenstaande moeder (van 40) en merk inderdaad dat er vanwege alle bezuinigingen minder banen zijn. Leeftijd speelt ook een rol, je maakt eerder kans op een baan als je wat ouder bent. Maar het ligt er wel aan welke kant je op wilt want medestudenten hebben (als sph-er) wel al jaren een baan in bijvoorbeeld jeugdinstellingen en de gehandicaptenzorg.
Ik zou er voor gaan, de markt is tegen de tijd dat je bent afgestudeerd ingestort en dan kunnen ze je goed gebruiken op alles weer op te bouwen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
26 jaar en onzeker over wat ik met mijn leven aan moet Rudolf84 Loopbaanvragen 50 17 november 2020 15:41
HBO MWD Deeltijd maar nog geen passende baan Profox77 Opleiding kiezen en volgen 4 8 augustus 2011 09:51
Ik werk, maar wil een opleiding in deeltijd gaan volgen. Hoe pak ik dat aan? Tamtam Opleiding kiezen en volgen 7 25 februari 2011 21:42
wie start er in sept 09 ook deeltijd MWD in Rotterdam? biebelbons Opleiding kiezen en volgen 4 7 juni 2009 16:48
Open sollicitatie ivm deeltijd MWD mennepen Sollicitatiebrief en cv 7 23 februari 2008 19:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon