Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 november 2006, 23:34
synchrofan synchrofan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2006
Berichten: 1
synchrofan is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie leerkracht speciaal onderwijs

Hieronder mijn sollicitatiebrief. Graag zou ik tips en aanwijzingen krijgen, zodat ik zeker die baan krijg!! HIHI

SCHOOL
Adres
Etc



Plaats, 15 november 2006

Betreft: vacature groepsleerkracht


Geachte meneer .....,

Op de website van ‘.......' vond ik de vacature voor fulltime groepsleerkracht. Nadat ik de website van uw school heb bekeken werd ik gelijk enthousiast en besloot ik te reageren.

Ik ben opzoek naar een afwisselende baan waar ik veel voldoening uit kan halen. Het helpen van kinderen die verschillende problemen hebben is hier een voorbeeld van. Ik ben erg flexibel waardoor ik inzetbaar ben in verschillende groepen.

Het pedagogisch klimaat op een school vind ik van essentieel belang. Alleen als er op een school een veilige sfeer heerst, kunnen leerkrachten en kinderen zich op een goede manier ontwikkelen. De leerprestaties komen dan vanzelf.

Ook vind ik het belangrijk om kinderen extra ondersteuning te geven waar dat nodig is. Mijn onderwijs richt ik zo in dat ieder kind zelfstandig kan werken.
Ik vind het interessant om uit te zoeken op welke manier je een kind het best kan helpen. En ik wil graag veel aandacht schenken aan de sociale ontwikkeling van kinderen, methodes en het klassenmanagement.

Ik hoop u tot nu toe genoeg geďnformeerd te hebben. Als er verdere vragen zijn beantwoord ik die graag in een gesprek.


Met vriendelijke groet,




Mijn adres
etc. etc.


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 november 2006, 13:32
Claudia Claudia is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Berichten: 9
Claudia is on a distinguished road
Wink Re: Sollicitatie leerkracht speciaal onderwijs

Probeer minder een zin met Ik te beginnen. Vertel meer over je kwaliteiten die blijken uit je vorige ervaringen.

Succes verder
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 november 2006, 14:00
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie leerkracht speciaal onderwijs

Bedankt voor je reactie... Ik ga er zeker wat mee doen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 februari 2007, 21:32
NinaW NinaW is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 2
NinaW is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie leerkracht speciaal onderwijs

Hoi,
Ik zie dat je brief al van november is dus waarschijnlijk heb je niet zo veel meer aan deze reactie, maar alvast voor de volgende keer:

Je schrijft:
'Het pedagogisch klimaat op een school vind ik van essentieel belang. Alleen als er op een school een veilige sfeer heerst, kunnen leerkrachten en kinderen zich op een goede manier ontwikkelen. De leerprestaties komen dan vanzelf.'

Dat laatste 'de leerprestaties komen dan vanzelf' zou ik nooit in een brief aan een school schrijven, je bedoelt neem ik aan dat een goed pedagogisch klimaat en een veilige sfeer voorwaarden zijn om tot goede leerprestaties te komen, wat ook zo is, maar nu lijkt het alsof dat alles is wat nodig is en je er verder niets aan hoeft te doen.

Groeten van Nina
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 juni 2007, 13:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie leerkracht speciaal onderwijs

Beste,

ik las je bericht, omdat ik zelf ook solliciteer op een baan in het speciaal onderwijs.
ik hoop voor je dat je inmiddels al aan het werk bent, mocht dat niet zo zijn, en je bent echt op zoek naar een baan binnen het speciaal onderwijs. dan raad ik je aan om aan te geven waarom je juist in het speciaal onderwijs aan de slag wil.
zoals de naam "speciaal onderwijs" reeds aangeeft, wijkt het in grote mate af van het reguliere onderwijs. je moet stevig in je schoenen staan en zeker weten dat je met kinderen met zware cognitieve en sociaal-emotionele problemen wil werken.
dit komt nergens in jouw brief aan de orde!
dit zou evengoed een sollicitatie aan een reguliere basisschool kunnen zijn.
Geef aan dat je weet wat je te wachten staat en waarom jij denkt dat je hier uitermate geschikt voor bent.
Succes ermee!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief leraar lager onderwijs meester Sollicitatiebrief en cv 7 28 april 2010 23:04
Open sollicitatie office manager/accountmanager marcmarieke Sollicitatiebrief en cv 1 27 september 2006 11:17
Sollicitatie bij bank, wil iemand er naar kijken manoncornelissen Sollicitatiebrief en cv 2 23 augustus 2006 18:46
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon