Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 februari 2013, 11:40
atimm001 atimm001 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 februari 2013
Berichten: 1
atimm001 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie medewerker controle en preventie

Hoi,
Ik heb hieronder al een aantal posts doorgelezen en daar ook van geleerd (en soms een beetje nageaapt). Toch zou ik graag jullie mening willen over mijn sollicitatiebrief.

Geachte heer/mevrouw,

Met in mijn persoonlijke bagage onder andere flexibiliteit, communicatieve vaardigheden, inlevingsvermogen en probleem oplossend
vermogen solliciteer ik naar de functie van medewerker controle en preventie.
Ik zag deze vacature via de website van tempo team en bij het
lezen van de functie-omschrijving begon het gelijk te kriebelen.
Dit is een vacature waar ik erg enthousiast over ben en waarvan ik het idee heb dat deze perfect bij mij past.
*****is een gemeente waaraan ik goede herinneringen heb. In de
twee jaar dat ik er heb gewoond heb ik de gemeente leren kennen als een
warme en verwelkomde omgeving waar mensen hun uiterste best doen
niet alleen de stad mooi te maken en te houden, maar ook een gemeente
te zijn waar bewoners zich thuis voelen en voor iedereen een goede plek
is.
Belangrijker nog dan de locatie is natuurlijk de inhoud van de vacature.
Het lijkt mij geweldig om deze functie te mogen vervullen. Hij lijkt mij afwisselend,interessant en een beroep te doen op kwaliteiten die ik in de loop derjaren heb verworven. Ik werk gedetailleerd en precies en ik zie niet snel iets over het hoofd. Daarnaast ben ik goed georganiseerd en daardoor ben ik in staat meerdere taken naast elkaar uit te voeren, dit komt vooral naar voren in mijn vrijwilligerswerk als coordinator van vrijwilligers bij de voorleesexpress. Tijdens mijn afstudeeropdracht voor mijn master risico psychlogie bij brandweer *****, heb ik gemerkt dat ik het erg leuk vind met verschillende organisaties en afdelingen te overleggen en coordineren.
Daarnaast is gebleken dat ik goed in staat ben mijn communicatie aan te passen aan het niveau en ook de status van
de persoon met wie ik spreek.
Het digitale aspect van deze functie sluit aan bij de functie die ik nu bekleed. Hierin biedt ik namelijk technische ondersteuning voor het gebruik van een online programma. Hierdoor is mijn algemene kennis over computers, browsers en besturingssystemen vergroot en up to date. Mijn ervaring met social media
beperkt zich vooral tot het eigen gebruik van deze systemen. Ik gebruik facebook, google+ en twitter om in contact te blijven met familie en vrienden in het buitenland en om in contact te komen met vrienden van vroeger. Doordat ik mij zeer zeker bewust ben van het feit dat alle gegevens die jij op internet zet hier ook blijven, ben ik niet erg actief in het posten van berichten op deze media. Ook heb ik een profiel op linkedin om mijn netwerk bij te houden en te zoeken naar vacatures, ik had namelijk nooit gedacht dat ik zo een leuke vacature via een uitzendbureau zou tegenkomen.

Ik ben erg geinteresseerd in deze functie en ik zou mijn motivatie en cv graag in een persoonlijk gesprek verder toelichten.

Met vriendelijke groet,
Annabel Timmer
  #2  
Oud 5 februari 2013, 14:09
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atimm001 Bekijk bericht
Hoi,
Ik heb hieronder al een aantal posts doorgelezen en daar ook van geleerd
Beste Annabel,

Welkom op het forum. Fijn dat je al veel geleerd hebt van andermans brieven. Heb je voordat je jouw brief plaatste naar het sticky topic Belangrijk met name punt twee gelezen? Het forum werkt alleen als we kennis delen, laat dus bij collega sollicitanten zien wat jij geleerd hebt van andermansbrieven door feedback te geven op hun brieven. Dan krijg je ook feedback op jouw brief.

Een punt wat me direct opvalt: de opmaak van je brief is dusdanig dat ik gestopt ben voor het einde van de brief. Mijn eerste tip is dus om naar de opmaak van je brief te kijken.
  #3  
Oud 9 februari 2013, 13:44
Guzman Guzman is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 19
Guzman is on a distinguished road
Standaard Tip

Hallo,

Ik wil even zeggen dat jouw brief is zooooo lang dat ik heb niet de moeite genomen om te lezen, veel te druk.

Ik bedoel op een positieve manier hoor!

Misschien een werkgever zal denken moet ik zo lang brief gaan lezen?


Succes
  #4  
Oud 13 februari 2013, 10:44
Selwenas Selwenas is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 februari 2013
Berichten: 3
Selwenas is on a distinguished road
Standaard

Hoi annabel,

Wat ik meteen zie aan jouw brief is dat je geen alinea's gebruikt.
Het leest veel prettiger als je alles opdeelt in alinea's.
Op de website van carričretijger zul je vinden hoe deze alinea's het beste opgedeeld kunnen worden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Wil je je verbeterde versie nog een keer posten?

Groetjes
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie juridisch medewerker bbl bij een rechtbank duifje Sollicitatiebrief en cv 2 22 september 2010 14:55
Hulp gevraagd bij controle sollicitatie vacature medewerker regie en beleid zinazina Sollicitatiebrief en cv 0 28 september 2009 11:11
Open sollicitatie medewerker range presentation childuh Sollicitatiebrief en cv 4 24 maart 2009 18:41
Sollicitatie administratief medewerker Financien, graag uw visie starter Sollicitatiebrief en cv 4 18 november 2008 00:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon