Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 september 2007, 15:57
csaenen71 csaenen71 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Berichten: 1
csaenen71 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief juridisch secretaresse

Ik wil graag na 14 jaar solliciteren op een andere functie omdat ik wel een keer wat anders wil. Ik wil wel in hetzelfde vakgebeid blijven, maar een andere werkgever kan nooit kwaad. Ik zit na 14 jaar een beetje vastgeroest en zoek een nieuwe uitdaging.

Wat vinden jullie van mijn brief? Schiet maar raak.
Er staat alleen in de advertentie dat ze een juridisch secretaresse zoeken, dat je zelfstandig moet kunnen werken, beschikt over MBO niveau en werkervaring hebt in de jurische dienstverlening.

xxxxxx
xxxxxx
xxxxx

xxxxx
xxxxx
xxxxx

Betreft: vacature juridisch secretaresse

Naarden, 5 september 2007

Geachte mevrouw xxxx,

Afgelopen woensdag 29 augustus las ik uw advertentie in de Arnhemse Koerier waarin u aangeeft op zoek te zijn naar kandidaten voor de functie juridisch secretaresse bij uw advocatenkantoor. Hierbij wil ik dan ook solliciteren naar bovengenoemde functie.

Mijn naam is xxxxxxxxxen ik ben 36 jaar. Momenteel ben ik al ruim 14 jaar werkzaam bij het xxxxxxxxx
Ik ben hier werkzaam in de functie van administratief juridisch medewerkster. Mijn werkzaamheden bestaan onder andere uit het beoordelen van eenvoudige strafzaken, correspondentie, telefoonbehandeling, postbehandeling en zittingsvoorbereiding. Ik verricht mijn huidige werkzaamheden met veel plezier, maar sta open voor een nieuwe uitdaging, een nieuwe functie en daarbij ook nog een functie waar mijn interesse ligt.

De functie van juridisch secretaresse binnen uw bedrijf spreekt mij zeer aan. Een van de redenen is dat het zeer goed aansluit op mijn werkervaring.
Ik beschik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben goed in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Verder beschik ik zeker niet over een 9 tot 5 mentaliteit. Gezien mijn ruime ervaring als administratief juridisch medewerkster en de verkregen inzichten gedurende mijn loopbaan ben ik van mening dat ik de juridisch secretaresse voor uw bedrijf kan zijn. Verder wil ik nog toelichten dat ik natuurlijk bereid ben om eventuele nodige cursussen te volgen.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie en uw bedrijf te weten komen en mijn brief willen toelichten.
Ik hoop dan daarvoor ook een uitnodiging van u te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

xxxxxx



Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 september 2007, 09:19
Sandy-38 Sandy-38 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 23
Sandy-38 is on a distinguished road
Standaard Re: brief juridisch secretaresse

[QUOTE=csaenen71;7345]Ik wil graag na 14 jaar solliciteren op een andere functie omdat ik wel een keer wat anders wil. Ik wil wel in hetzelfde vakgebeid blijven, maar een andere werkgever kan nooit kwaad. Ik zit na 14 jaar een beetje vastgeroest en zoek een nieuwe uitdaging.

Verder wil ik nog toelichten dat ik natuurlijk bereid ben om eventuele nodige cursussen te volgen.
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie en uw bedrijf te weten komen en mijn brief willen toelichten.Ik hoop dan daarvoor ook een uitnodiging van u te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

xxxxxx



Hallo, ik denk dat je de zin m.b.t. de nodige cursussen weg moet laten en beter in je CV kunt zetten dat je bv. leergierig cq. gemotiveerd bent.

Bij de tweede zin zou ik niet in de zin vermelden dat je in een persoonlijk gesprek meer over het bedrijf te weten wil komen. Ik zou zelf bv via internet meer informatie over het bedrijf opzoeken en dan in je brief verwerken waarom je juist bij dat bedrijf wil werken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
juridisch secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief secretaresse / assistent-makelaar, ik mis wat Margriet28 Sollicitatiebrief en cv 6 13 mei 2007 16:50
Sollicitatiebrief secretaresse: wie wil mij helpen? diaantje Sollicitatiebrief en cv 4 27 februari 2007 21:57
sollicitatiebrief secretaresse ziekenhuis noekkie Sollicitatiebrief en cv 2 12 oktober 2006 20:52
Sollicitatiebrief secretaresse. Graag commentaar Sanne123 Sollicitatiebrief en cv 2 11 oktober 2006 23:18
Sollicitatiebrief juridisch adviseur Red1 Sollicitatiebrief en cv 1 21 september 2006 21:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon