Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 april 2008, 01:10
kay kay is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 1
kay is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief projectassistent

Hallo,

ik ben pas afgestudeerd van de opleiding MER(Management Economie en Recht) en zoek nu als hbo starter een geschikte baan.

Ik heb op een website een functie als projectassistent tegenkomen waar ik op wil solliciteren. De functieeisen zijn Mbo diploma en enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie. Werkgever is gemeente.

Ik heb een hbo diploma maar geen ervaring. Dus heb ik de onderstaande brief geschreven en ben benieuwd of het goed overkomt. Ik wacht graag op uw reacties.

Alvast bedankt.



Geachte heer/mevrouw,

In de website XXX las ik een advertentie, waarin u aangeeft op zoek te zijn naar kandidaten voor de functie “Projectassistent” bij uw organisatie. De omschrijving van de functie en de organisatie spreken mij aan. Hierbij solliciteer ik graag naar deze functie.

Mijn naam is xxx xxxx. Ik ben 25 jaar en heb met succes mijn Hbo opleiding Management Economie en Recht aan de Hogeschool Utrecht afgerond en ben momenteel op zoek naar een geschikte baan.

De functie van projectassistent trekt aan, door de veelzijdigheid van de werkzaamheden, en dat ik een bijdrage kan leveren aan de samenleving en omdat ik het als een uitdaging zie om mijn kennis en vaardigheden die ik tijdens de opleiding heb verworven kan toepassen in de praktijk van uw organisatie.

Ik ben ervan overtuigd de juiste kandidaat voor uw vacature te zijn. Tijdens mijn studie, stage perioden en mijn werk bleek dat ik sterke sociale vaardigheden heb en kan zowel zelfstandig als in groepsverband goed functioneren. Ik ben iemand die graag met mensen omgaat en gemakkelijk contacten legt. En ben zeer nauwkeurig en bovendien bezit ik in sterke mate over doorzettingsvermogen en dat is een eigenschap die je in elk branche goed kunt gebruiken.

Mijn ervaringen en eigenschappen sluiten prima aan op uw vacature. Ik beschik over hbo denk- en werkniveau. De opleiding Management Economie en Recht bestond grotendeels uit projecten. Ik zie dit als ervaring die ik goed kan toepassen bij deze functie.

Ik hoop dat u na het lezen van deze brief een duidelijk beeld van mijn interesse en motivatie voor de functie binnen uw organisatie heeft gekregen. Ik kan per direct beginnen en ben bereidt een en ander toe te lichten in een gesprek. Ik wacht een reactie uwerzijds met belangstelling af.

Met vriendelijke groeten,


xxxx


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 april 2008, 08:53
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie projectassistent

Beste Kay,

Het valt mij op dat je schrijft dat het om een MBO vacature gaat, maar in je brief benadruk je dat je een Hbo-opleiding hebt gedaan. Een werkgever zou het volgende kunnen denken:
Waarom gaat deze persoon geen functie op Hbo-niveau zoeken, is deze persoon onzeker van haar kunnen?
Of deze persoon moeten we niet hebben, want ze heeft te veel capaciteiten voor deze functie.


Zie je schrijven hieronder:

Citaat:
Ik ben 25 jaar en heb met succes mijn Hbo opleiding Management Economie en Recht aan de Hogeschool Utrecht afgerond en ben momenteel op zoek naar een geschikte baan.
Mijn ervaringen en eigenschappen sluiten prima aan op uw vacature.
Citaat:
Ik beschik over hbo denk- en werkniveau. De opleiding Management Economie en Recht bestond grotendeels uit projecten.
Als je deze baan graag wilt hebben, dan zou ik de nadruk leggen op waarom je graag bij de gemeente wilt werken en waarom de functie je leuk lijkt. Laat aan de hand van voorbeelden zien waarom je denkt geschikt te zijn voor deze functie. Benadruk dan niet dat je werkervaring opgedaan hebt tijdens je stage voor een HBO-opleiding, maar vertel wat je tijdens de stage hebt gedaan en hoe deze ervaring aansluit bij het werk wat in de vacature staat.

Uit mijn schrijven kun je waarschijnlijk wel opmaken dat ik het geen goede brief vind. Ik adviseer je om goed na te denken of je wel op deze functie wilt reageren.

Dan nog wat tips voor het schrijven van een brief:
Citaat:
Geachte heer/mevrouw,
-Schrijf niet mevrouw of meneer, maar richt de brief aan de juiste persoon. Als die niet in de advertentie staat dan kun je het beste even bellen aan wie je de brief moet richten.

Citaat:
omdat ik het als een uitdaging zie om mijn kennis en vaardigheden die ik tijdens de opleiding heb verworven kan toepassen in de praktijk van uw organisatie.
-Onderbouw je vaardigheden met voorbeelden. Dus wat heb je gedaan en wat voor resultaat leverde dat op.

Citaat:
ik sterke sociale vaardigheden heb en kan zowel zelfstandig als in groepsverband goed functioneren. Ik ben iemand die graag met mensen omgaat en gemakkelijk contacten legt. En ben zeer nauwkeurig en bovendien bezit ik in sterke mate over doorzettingsvermogen en dat is een eigenschap die je in elk branche goed kunt gebruiken.
-Zet je eigenschappen in je CV en noem ze niet allemaal in je brief. Of onderbouw je eigenschappen met voorbeelden die bij de functie passen.

-Je opleiding is in je CV te lezen. Je hoeft deze niet te noemen in je brief.

Citaat:
Ik ben 25 jaar
-Je leeftijd is in je CV te lezen. Deze hoef je niet in je brief te noemen.

Citaat:
Mijn naam is xxx xxxx.
-Je naam zet je onderaan je brief.

Zet je brief hier gerust weer neer als je toch op deze functie wilt reageren.

Hartelijke groet,
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 april 2008, 11:02
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie projectassistent

Hoi Kay,

Wat houdt de functie ongeveer in? 'Projectassistent' is zo'n functiebenaming die vanalles kan inhouden, dus op basis daarvan vind ik het lastig om te beoordelen of het zinnig is om te reageren.
Als het een pittige mbo-functie is, die past bij jouw MER-achtergrond, lijkt het me geen slecht idee om te solliciteren. Maar als het een simpele mbo-functie is, denkt de selectiecommissie waarschijnlijk "Met hbo MER achter de rug kan ze echt wel een betere baan vinden, dus die is over drie maanden weer verdwenen..."

Ik vind je brief wat algemeen. Aangezien je eigenlijk niet aan de functie-eisen voldoet (geen mbo-diploma, geen paar jaar werkervaring) zul je goede argumenten moeten aanvoeren waarom je toch geschikt bent voor deze functie en je voorbeelden moeten onderbouwen met concrete voorbeelden.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 april 2008, 11:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatie projectassistent

Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties en de tips natuurlijk.

de reden waarom ik solliciteer voor een mbo functie is ten eerste wil ik graag bij een gemeente werken en ten tweede de inhoud van de functie spreekt me erg aan.

Ik heb niet zo veel werkervaring, en op hbo niveau kan ik niet een geschikte baan vinden die ik leuk vind.

Ik wil gewoon eerst ervaring opdoen en mbo+ vind ik ook wel best.

groet, Kay.

(maar ik zal toch even goed nadenken of ik toch zal solliciteren)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 april 2008, 12:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatie projectassistent

Hallo,

alleen even iets over de spelling, voor de rest sluit ik me aan bij de anderen.

Je schrijft: ik ben bereidt. Volgens mij rekent een potentiële werkgever daar direct op af! "Bereid" is hier een voltooid deelwoord en moet daarom niet met een t erachter geschreven worden. Het moet dus zijn "ik ben bereid".

Zonde van een sollicitatie als je zo'n fout maakt, lijkt mij.

Succes verder!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 april 2009, 18:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief projectassistent

Geachte heer mevrouw,

Ik zou graag willen solliciteren naar een functie als projectassistente bij de Rabobank.

Onderstaand stuur ik u de functie omschrijving toe.

Ref: : CBZ09MS010Titel : Secretaresse / Projectassistent Processen & SturingOmschrijving : Het Programma Rabobank 2010 | Processen & Sturing zoekt voor haar programma-secretariaat een professionele Secretaresse/projectassistent Afdeling Het Programma Rabobank 2010 | Processen & Sturing is een van de 5 programma's van Rabobank Visie 2010. Processen & Sturing ondersteunt banken bij het sneller en beter bedienen van klanten tegen lagere kosten. De secretaresse/projectassistent levert ondersteuning aan de managers van de Adviseurspool banken, de Support Office en het Transitieteam Processen. Daarnaast levert zij op ad-hoc basis ondersteuning aan het gehele Rabobank 2010 team. Zij werkt nauw samen met de secretaresse van de programmamanager. De functie heeft vooralsnog betrekking op een periode van ongeveer anderhalfjaar. Onze voorkeur gaat uit naar een jonge HBO-er die graag projectervaring wil op doen in een dynamische omgeving om van daaruit verder door te groeien. Functieomschrijving Als secretaresse/projectassistent ben je verantwoordelijk voor alle reguliere secretariële werkzaamheden (agendabeheer, telefonisch aanspreekpunt, verzamelen van vergaderstukken, boeken van interne en externe vergaderlocaties enz.) voor bovengenoemde managers. Daarnaast zijn er vele ad-hoc werkzaamheden, ook voor de andere medewerkers van het Rabobank 2010 team. Daardoor biedt iedere dag weer nieuwe uitdagingen. Je werkt in een dynamische werkomgeving waar veel met korte deadlines wordt gewerkt, waardoor je snel moet kunnen schakelen. Je hebt veel telefonisch contact met de lokale banken, maar ook met onderdelen van Rabobank Nederland. Wie ben je Je bent iemand die het leuk vindt om in een ondersteunende functie werkzaam te zijn. Je houdt van plannen, organiseren en pakt taken snel op. In de communicatie met banken en collega's communiceer je helder en begrijpelijk. Vragen en opmerkingen van lokale banken weet je juist te adresseren en met de juiste prioriteit door te leiden. Eigen oordeelsvorming en pro-activiteit zijn in dezen dus van belang. Je bent flexibel en schakelt makkelijk met zowel directeuren als secretaresses/projectassistentes. Je staat stevig in je schoenen, bent stressbestendig en een harde werker. Verder zijn in deze functie betrouwbaarheid en integriteit belangrijke competenties. Affiniteit met het lokale bankenbedrijf is vereist. Functie-eisen - MBO+/HBO-werk- en denkniveau. - Secretariële vakkennis en ruime ervaring in een secretariële functie. - Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. - Ruime ervaring vereist met MS Office. Competenties - Pro-actief- Plannen en organiseren- Harde werker- Organisatiesensitiviteit- Resultaatgerichtheid- Stressbestendig en flexibel- Betrouwbaar en integer. Functiegroep en standplaats Je salaris is afhankelijk van je opleiding en ervaring (schaal 5). Het betreft een functie voor 36 uur per week, met standplaats Utrecht. Bijzonderheden Sollicitaties van personen binnen Rabobank Nederland die door een reorganisatie boventallig zijn of waarvan bekend is dat ze het zullen worden, worden met voorrang in behandeling genomen. Wij maken je erop attent dat wij in het kader van de 'Regeling Screening Rabobank' alle medewerkers van de Rabobank Groep toetsen op hun betrouwbaarheid om een functie bij de Rabobank Groep te vervullen. Inlichtingen Voor inlichtingen kun je contact opnemen met Ria Spithoven, secretaresse van de programmamanager (030-2164587). Voor meer informatie over de werving en selectie kun je contact opnemen met Marijke Smit, recruiter (030-2131373).

Ik heb al aantal keren op een functie als secretaresse bij de Rabobank gesolliciteerd en diverse malen afgewezen.

Graag uw hulp.

Met vriendelijke groeten,
Florien Khodabaks
florien_123@hotmail.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief Leerling operatie assistent Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 4 24 maart 2008 19:34
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54
Sollicitatiebrief projectassistent jules Sollicitatiebrief en cv 1 26 april 2007 13:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon