Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 oktober 2006, 00:09
noekkie noekkie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2006
Berichten: 2
noekkie is on a distinguished road
Question sollicitatiebrief secretaresse ziekenhuis

Hallo,

Willen jullie eens naar mijn sollicitatiebrief kijken? Wat kan ik beter anders formuleren of is de brief te uitgebreid? Graag hoor ik jullie mening!

Alvast bedankt!



Betreft: sollicitatie naar de functie van Secretaresse met vacaturenummer xxxx

Geachte heer xxxx,

Bent u nog op zoek naar een Secretaresse, zoals te lezen staat op uw website? Het bieden van secretariële ondersteuning is namelijk wat ik al geruime tijd elke dag met liefde voor het vak doe.

Mijn interesse voor de zorgsector is ontstaan gedurende de opleiding Secretaresse. Tijdens deze opleiding heb ik een half jaar stage gelopen op een medisch secretariaat. De informele sfeer en de afwisselende contacten met zowel patiënten als collega’s maakten de stage en later mijn werkzaamheden als Medisch Secretaresse erg leuk.
Op dit moment ben ik werkzaam als Secretaresse/ Relatiebeheerder in het bedrijfsleven. Daar ik de informele sfeer van de zorgsector erg mis ben ik op zoek naar een secretariële functie in de zorg.

Uw vacature maakt mij zeer enthousiast omdat de functie mij afwisselend lijkt door het uitgebreide takenpakket. Daar komt bij dat het werken in een levendige omgeving mij erg aanspreekt.

Ik denk dat ik door mijn opleiding en ervaring goed toegerust ben voor de functie van Secretaresse binnen uw organisatie; ik ben in staat om zware druk uit de omgeving zonder problemen te verdragen en ik beschik over aanpassingsvermogen. Bovendien maak ik makkelijk contact met mensen en weet ik hoe ik me op moet stellen tegenover patiënten.
Door dit alles meen ik een goede kandidaat te zijn voor de door u aangeboden functie.
Graag word ik in de gelegenheid gesteld in een persoonlijk gesprek meer te vertellen over mijn capaciteiten.

Met vriendelijke groet,

xxxxxx xxxxxxxx


Bijlage:

- curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 oktober 2006, 18:20
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief secretaresse ziekenhuis

Ik vind het een heldere brief! Wat kleine opmerkingen in het blauw hieronder:

Bent u nog op zoek naar een Secretaresse, zoals te lezen staat op uw website? Het bieden van secretariële ondersteuning is namelijk wat ik al geruime tijd elke dag met liefde voor het vak doe.
Secretaresse schrijf je met een kleine letter, tenzij het het eerste woord van een zin is.

Mijn interesse voor de zorgsector is ontstaan gedurende de opleiding Secretaresse.
Misschien toevoegen welke opleiding dat precies was?

Tijdens deze opleiding heb ik een half jaar stage gelopen op een medisch secretariaat. De informele sfeer en de afwisselende contacten met zowel patiënten als collega’s maakten de stage en later mijn werkzaamheden als Medisch Secretaresse erg leuk.
Dus je bent bij je stageinstelling blijven werken? Of wat dat een andere werkplek?
Op dit moment ben ik werkzaam als Secretaresse/ Relatiebeheerder in het bedrijfsleven. Daar ik de informele sfeer van de zorgsector erg mis ben ik op zoek naar een secretariële functie in de zorg.
"Daar" klinkt een beetje ouderwets, misschien "Omdat" of "Aangezien"?

Uw vacature maakt mij zeer enthousiast omdat de functie mij afwisselend lijkt door het uitgebreide takenpakket. Daar komt bij dat het werken in een levendige omgeving mij erg aanspreekt.
De laatste zin misschien: "Daarnaast spreekt het werken in een levendige omgeving mij erg aan."

Ik denk dat ik door mijn opleiding en ervaring goed toegerust ben voor de functie van Secretaresse binnen uw organisatie; ik ben in staat om zware druk uit de omgeving zonder problemen te verdragen en ik beschik over aanpassingsvermogen. Bovendien maak ik makkelijk contact met mensen en weet ik hoe ik me op moet stellen tegenover patiënten.
Door dit alles meen ik een goede kandidaat te zijn voor de door u aangeboden functie.
De laatste zin kun je misschien weglaten, deze is immers bijna hetzelfde als de eerste zin van de alinea.

Graag word ik in de gelegenheid gesteld in een persoonlijk gesprek meer te vertellen over mijn capaciteiten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 oktober 2006, 20:52
noekkie noekkie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2006
Berichten: 2
noekkie is on a distinguished road
Thumbs up Re: sollicitatiebrief secretaresse ziekenhuis

Bedankt voor de tips! Ik heb mijn brief op sommige punten aangepast,nu maar hopen dat ik word uitgenodigd voor een gesprek!

Groetjes,
Noekkie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag beoordeling op mijn sollicitatiebrief secretaresse werktijger Sollicitatiebrief en cv 4 29 januari 2009 15:48
Open sollicitatie secretaresse ziekenhuis Ingrid180 Sollicitatiebrief en cv 2 16 april 2007 11:30
Sollicitatiebrief secretaresse: wie wil mij helpen? diaantje Sollicitatiebrief en cv 4 27 februari 2007 21:57
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18
Sollicitatiebrief secretaresse. Is het wat? Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 3 16 september 2005 22:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon