Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 februari 2013, 13:24
queen11
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatiebrief verloskundige, graag feedback

Toen ik de vacature voor de functie van verloskundige op uw website las, werd ik meteen enthousiast. Naar aanleiding van deze vacature zou ik graag voor deze functie in aanmerking willen komen.

Ik heb vorige maand mijn opleiding als verloskundige, die ik in X volg, succesvol af gerond. De officiële diploma uitreiking zal begin maart plaats vinden. Dit weerhoudt me niet om nu al te solliciteren.
Ik weet zeker dat ik met mijn opgedane kennis, stage ervaring, enthousiasme en leergierige instelling mijn gebrek aan werkervaring kan goedmaken.

Uit mijn stages is gebleken dat ik stressbestendig ben en onder hoge druk goed blijf functioneren. Ik kan zowel zelfstandig als in een team werken en heb een goede omgangsvorm met patiënten en collega’s. Daarnaast vind ik het prettig om voor mensen te zorgen.

Ik stel het op prijs indien u mij uitnodigt voor een sollicitatiegesprek waarin wederzijdse informatie uitgewisseld kan worden. Ik zie verdere contacten met belangstelling tegemoet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 februari 2013, 14:52
Guzman Guzman is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 19
Guzman is on a distinguished road
Standaard tips

Hallo,

Misschien kan je de brief volledig hier plaatsen, zo kunnen mensen ook feedback/ helpen met de indeling/opbouw.
Ik kan helaas niet helpen met correcties aangezien dat niet mijn taal is. Maar ik wens jou succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 februari 2013, 15:00
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guzman Bekijk bericht
Hallo,

Misschien kan je de brief volledig hier plaatsen, zo kunnen mensen ook feedback/ helpen met de indeling/opbouw.
Ik kan helaas niet helpen met correcties aangezien dat niet mijn taal is. Maar ik wens jou succes.
Hoi,
Bedankt voor je reactie. Dit is mijn volledige brief. Het gaat mij over het inhoud en taal.

gr
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 februari 2013, 02:05
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hallo queen11,

Op dit forum wordt van nieuwe leden verwacht dat ze eerst feedback geven op andermans brieven alvorens zelf om feedback te vragen op eigen brieven. Op die manier blijft het een forum voor en door sollicitanten. Lees hier de huisregels.

Grootste voordeel van feedback leveren op andermans brieven is echter dat jij er van leert. Vraag je af wat je goed vind aan een brief en vertaal dat naar je eigen situatie. Verder staat er elders op deze site een schat aan informatie over het schrijven van een goede sollicitatiebrief. Bijvoorbeeld de AIDA-methode. Maak daar gebruik van!

Wat me aan jouw brief opvalt is dat ik slechts drie woorden hoef te veranderen om het een brief voor elk willekeurig beroep in te zetten. Dat is geen compliment. Schrijf je brief niet alleen naar de functie toe, maar ook naar de organisatie waarbij je wilt gaan werken.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 februari 2013, 16:05
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Wat me aan jouw brief opvalt is dat ik slechts drie woorden hoef te veranderen om het een brief voor elk willekeurig beroep in te zetten. Dat is geen compliment. Schrijf je brief niet alleen naar de functie toe, maar ook naar de organisatie waarbij je wilt gaan werken.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Jammer. Het beroep van verloskundige is niet iets wat je zomaar kiest. Laat wat van die passie voor het beroep in je brief doorkomen, dat maakt het al veel persoonlijker. Waarom heb je voor de verloskunde gekozen? Wat vind je er zo leuk aan? Waarom wil je in deze instelling werken? Kom op, laat dat vuur zien :-).
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 februari 2013, 14:49
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is een oppervlakkige brief die een toekomstig werkgever (is het in een ziekenhuis?) of collega (is het een maatschap of loondienstverband?) niet nieuwsgierig maakt. Waarom is juist déze vacature jóu op het lijf geschreven? Vertel waarom je juist hier wil werken. En maak de brief gerichter waarom je juist in de 1e of 2e lijn wil werken. Want dat kan ik niet uit deze brief halen, terwijl je juist door dit soort dingen te vermelden op een positieve manier opvalt.
Laat je passie voor je vak spreken!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
verloskundige

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief beleidsmedewerker; graag feedback! Sodo Sollicitatiebrief en cv 1 21 januari 2013 14:11
Sollicitatiebrief PLC programmeur, graag feedback johnnieb Sollicitatiebrief en cv 2 3 december 2012 21:13
Sollicitatiebrief consultant, graag feedback jes Sollicitatiebrief en cv 3 2 januari 2012 21:59
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 13:34
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon