Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 april 2013, 17:01
Chris Verstraten Chris Verstraten is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 april 2013
Berichten: 4
Chris Verstraten is on a distinguished road
Standaard Acteren

Hallo
Ik wil al best een tijdje acteren in tv programma's. maar ik Ben pas 13 jaar.
En Ik Ben op dit idee gekomen door de tv serie's op Disney channel. In zo iets Zou ik willen acteren. Het Liefste Zou ik in Hollywood willen acteren maar dat gaat hem niet worden. Maar Zou ik Dan met 13 jarige leeftijd ergens in Nederland Kunnen acteren? En Dan oak succes vol worden?
Groeten Chris
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 april 2013, 15:25
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Verstraten Bekijk bericht
Hallo
Ik wil al best een tijdje acteren in tv programma's. maar ik Ben pas 13 jaar.
En Ik Ben op dit idee gekomen door de tv serie's op Disney channel. In zo iets Zou ik willen acteren. Het Liefste Zou ik in Hollywood willen acteren maar dat gaat hem niet worden. Maar Zou ik Dan met 13 jarige leeftijd ergens in Nederland Kunnen acteren? En Dan oak succes vol worden?
Groeten Chris
Net als voor ander werk is het een goed idee om ervaring op te doen. Begin bij de plaatselijke toneelvereniging en ga daarna audities doen om een rol te bemachtigen. Hollywood is een goede droom om te hebben, maar er is daar erg veel concurrentie. Probeer dus eerst succesvol te worden in Nederland en ga dan verder kijken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 april 2013, 22:38
Chris Verstraten Chris Verstraten is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 april 2013
Berichten: 4
Chris Verstraten is on a distinguished road
Standaard Acteren

Hallo
Bedankt dat u wou reageren op mijn vraag en ik zal het ook
Zeker gaan proberen.
(Meerdere reacties zijn welkom voor nog betere prestatie.)
Groeten Chris
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 april 2013, 17:33
Helpende85 Helpende85 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 27
Helpende85 is on a distinguished road
Standaard

Google op internet naar castings en audities (als je wat gevonden hebt bespreek dit met je ouders, doe niet aan castings mee waar je vooraf geld moet betalen!)

Of ga op zoek naar waar bekende televisieberoemdheden bijv. van gtst en kijk in hun biografie wat hun allemaal in hun verleden hebben gedaan, dan krijg je een beetje een idee ervan hoe je loopbaan eruit kan zien.

Ik denk ook dat je ervaring nodig hebt voordat je ergens kunt solliciteren. Bij ee toneelgroep of vereniging mee doen vind ik helemaal geen slecht idee.

Misschien zit het ook in je maar nog zou je regelmatig met anderen moeten oefenen (iemand die boos is, verdrietig is, iemand die gek is (emoties en verschillende charakteristieken) en dan de vraag of je wel voor vreemde onbekende mensen durft om precies hetzelfde te laten zien.

Ik wens jou veel succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 april 2013, 22:07
Chris Verstraten Chris Verstraten is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 april 2013
Berichten: 4
Chris Verstraten is on a distinguished road
Standaard Acteren

Hallo
Bedankt dat u op mij vraag reageerde.
En dan heb ik nu nog een vraag:
ik wil het wel zeggen tegen mijn ouders maar ik durf het niet echt.
Terwijl ik wel heel erg graag wil acteren en op tv wil komen.
Wat moet ik dan doen??
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 april 2013, 16:18
Helpende85 Helpende85 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 27
Helpende85 is on a distinguished road
Standaard

Gewoon eerlijk zijn. Als je ouders van je houden dan ondersteunen ze je hierin.
Onthou wel een ding: loop niet te hard van stapel, rome is ook niet in een dag gebouwd, je moet veel ervaring opdoen en hard ervoor werken daarmee je droom waar kan worden.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 april 2013, 17:36
Chris Verstraten Chris Verstraten is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 april 2013
Berichten: 4
Chris Verstraten is on a distinguished road
Standaard Acteren

Hallo
Ik heb nog een vraag
Is er een kleine kans om succesvol te worden
Of een grote??
En zou ik Hollywood kunnen bereiken of moet je dan echt een Amerikaan zijn of zoiets.
Of kan je ook gewoon als Nederlander Hollywood bereiken
En moet je echt eerst naar een theaterschool of toneelvereniging om mee te beginnen. Of kan ik mezelf ook al gewoon opgeven voor reclames of zulke dingen.
En zou ik ook in Disney Channel ooit kunnen spelen
Of nickelodeon of zo gewoon in tv programma's spelen waar veel kinderen naar kijken van ongeveer 6 tot 13 jaar of is dat een te grote droom.?
Groetjes Chris Verstraten
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 april 2013, 18:33
Renatev Renatev is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2012
Berichten: 41
Renatev is on a distinguished road
Standaard

Hoi Chris,

Er zijn ook Nederlanders die af en toe een rol krijgen in een Amerikaanse film, maar die hebben eerst veel ervaring opgedaan in de Nederlandse filmwereld. Je zou kunnen beginnen om jezelf in te schrijven bij goede betrouwbare castingsbureau's. Maar wees voorzichtig! Er zijn ook veel bureau's die alleen je geld willen afpakken of erg vervelend zijn. Het beste is om dit toch met je ouders te bespreken dat je dit heel graag wilt doen, misschien eerst als hobby naast je school want je mag met 13 jaar nog niet heel lang werken volgens de wet. Laat je ouders je helpen bij het zoeken naar goede castingsbureau's. Ik weet dat Harry Klooster een betrouwbaar bureau is maar ik weet niet of zij ook kindercastings doen:

http://www.harrykloostercasting.nl/

Misschien kun je hen een mail sturen om te vragen of zij een betrouwbaar bureau weten voor kinderen. Maarrrr echt ook even met je ouders bespreken. Je zult op auditie moeten, dit is vaak ver weg en je hebt toestemming van je ouders nodig anders mag je niet meedoen van de filmmakers.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 april 2013, 13:10
luthien luthien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 april 2013
Berichten: 3
luthien is on a distinguished road
Standaard

mijn eerste advies is blijf op school, blijf leren en ga eerst acteren als hobby. op die manier kan je ervaring opdoen. er zijn ook vaak wedstrijden waarbij je een kleine rol kan winnen in een film etc.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 juni 2014, 15:25
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Sierra McCormick is een amerikaanse actrice bij Disney Channel(zelf heb ik precies dezelfde droom) zij is begonnen met inspreken in tekenfilms bij Disney, daarna mocht ze ook acteren. Veel geluk!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Door voor acteur, na opleiding informaticabeheer? Diego Opleiding kiezen en volgen 2 22 juni 2010 14:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon