Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 juli 2008, 21:07
Mandy87 Mandy87 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 juli 2008
Berichten: 1
Mandy87 is on a distinguished road
Standaard Wat is het startsalaris voor een HBO'er Toerisme?

Hallo,

Ik heb sinds een half jaar stage gelopen bij een zakenreisbureau als travel consultant. Een tijd terug kreeg ik te horen dat ik mocht blijven omdat ze zo tevreden over me zijn! Goed nieuws natuurlijk. Tot ik vandaag mijn contract voor ogen kreeg: Ze deed een salaris voorstel van €850 bruto per maand op basis van 32 uur!!

Ik ben 21 jaar en ik studeer binnenkort af op de opleiding HBO toerisme, heb een half jaar werkervaring bij een ander bedrijf en een half jaar bij dit bedrijf, dus weet min of meer hoe het bedrijf in elkaar steekt. Ze zijn erg tevreden over me en weten wat ze aan me hebben. Ik zet me altijd voor 100% in. Ik doe hetzelfde werk als de anderen.
Ik schrok me dood toen ik dit salaris zag. Dit is toch niet normaal voor iemand met een HBO diploma?!! Echter, ik weet ook niet wat een goed salaris is voor iemand die een toeristische HBO diploma heeft gedaan..

Mijn vraag is dus: kan iemand me vertellen wat een mooi salaris is in mijn geval, zodat ik weet wat ik moet vragen!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 juli 2008, 09:52
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Wat is het startsalaris voor een HBO'er Toerisme?

Even rekenen: 850 euro voor 32 uur is ongeveer 1060 op basis van 40 uur.

In de branche waarin ik nu als recruiter werk, is het startsalaris voor een 21-jarige (jeugdloon) met een vakdiploma (MTS) 1220 en met een voortgezet vakdiploma (HTS) 1372.

Dat is dan respectievelijk ongeveer 975 euro of 1095 euro voor 32 uur.

Aangezien jij je HBO nog (net!) niet hebt, zou ik daar ergens tussenin gaan zitten, wel meer in de richting van die 1095 en de afspraak (schriftelijk laten!!) maken, dat je een salarisverhoging krijgt, zodra je je HBO diploma op zak hebt.

Verder nog even wel: dit is een CAO Metaal. Die is vrij goed en ik weet uit eigen ervaring (heb ooit SEPR-1 gedaan voor de lol) dat de reisbranche nogal slecht betaalt, maar vaak wel weer van die leuke secundaire arbeidsvoorwaarden -snoepreisjes- heeft.

Maar 850 is ietwat magertjes... maaar is het wel een functie waarvoor een HBO gewenst is? Waarschijnlijk is het dan een functie voor gemiddeld MBO-niveau dus daar moet je dan wel naar kijken. Het gaat om de functiewaardering en niet om de persoon die er op zit....

Anders zou een universitair geschoolde schoonmaker ook gewoon 3000 euro verdienen en zo werkt dat niet..... snappie....

Maar er kan wat mij betreft wel wat bij. Doe gewoon een realistisch "tegenbod" en vraag eventueel naar de onderbouwing van dit aanbod: vraag eens de salarisschalen en check of dit een maand salaris is of een 4 wekelijks (dan is het een geweldig salris) en hoe het met de andere arbeidsvoorwaarden zit, zoals winstdeling en 13e maand.
Een aanbod moet je sowieso nooit direct aannemen, er is meestal wel onderhandelingsruimte.

succes ermee!!!

Making Sense
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carričreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon