Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 juni 2013, 14:42
AnneV AnneV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 22
AnneV is on a distinguished road
Standaard Wil iemand mijn cv bekijken en beoordelen?

Hallo,

Ik ben Anne Vrieling.
Ik heb helaas te horen gekregen dat ik in oktober mijn baan kwijt raak. Nu ben ik laatst op een banenmarkt geweest en heb ik tips gekregen voor mijn cv. Ik heb hem aan de hand daarvan aangepast.
Ik weet alleen niet of het zo goed is.
Is er iemand die er even naar wil kijken en op/aanmerking wil plaatsen.

Alvast bedankt.

Groetjes Anne Vrieling
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Curriculum Vitae Anne Vrieling (verieuwd2).doc‎ (37,0 KB, 771x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 juli 2013, 14:45
bkd bkd is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 16
bkd is on a distinguished road
Standaard

Hallo Anne,

Ik heb je cv bekeken en deze ziet er naar mijn idee al goed uit, maar kan op sommige punten nog verbeterd worden. De volgende punten vielen mij op:

1. Ik zou als ik jou was nog een spellingscontrole uitvoeren voor het document. Er staan nu verschillende woorden in waar een letter mist of op de verkeerde plek staat.

2. Je personalia heb je nu naar mijn idee zeer uitgebreid beschreven. Ik zou zelf sowieso geboorteplaats, nationaliteit, burgerlijke staat en burger service nummer achterwege laten. Daarnaast neem ik aan dat je waarschijnlijk altijd bereikbaar bent op je mobiele telefoon en niet altijd op je vaste nummer. Die laatste zou je daarom ook achterwege kunnen laten.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 juli 2013, 15:17
Marjolein63 Marjolein63 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Berichten: 5
Marjolein63 is on a distinguished road
Standaard

Hallo Anna,

Ik zou wat meer ruimte tussen de verschillende kopjes doen. Bijvoorbeeld na de data een extra spatie. Dat maakt het naar mijn idee beter leesbaar.
Misschien in je profiel meer je competenties benoemen in een verhaal. Voor mij leest het nu als een stukje motivatie uit een sollicitatie brief. bv "Ik heb gemerkt dat ik'' zou ik gewoon zeggen "ik kan". Je mag best overtuigd van jezelf overkomen.

succes Marjolein
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 juli 2013, 18:16
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Ana,

HCCAP = HACCP

En kun je bij je werkervaring ook behaalde aanspreekbare resultaten melden. hierdoor laat je zien wat je bereikt hebt en niet alleen wat je gedaan hebt
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 juli 2013, 21:22
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Hallo Anne,

Ik vind je CV helemaal niet slecht hoor. Nog een paar tips heb ik voor je.

- Voeg een kleine pasfoto toe. Zo word je beter onthouden.
- De layout van je opleidingen en die van je werkervaring zijn verschillend. Maak deze hetzelfde.
- In je profiel noem je jezelf een 'meid'. Zou ik niet doen. 'vrouw' klinkt professioneler.
- Bij welke baan kun je in 1 regel aangeven wat jouw verantwoordelijkheden waren. Waar werd jij op afgerekend? daaronder zet je dan de werkzaamheden. Dat geeft een iets completer beeld.
- Maak (zoals een voorganger al schreef), personalia korter. Contactgegevens en burgerlijke staat zijn voldoende.

Zorg ervoor, dat je CV exact aansluit bij je profiel op de Social Media, dan krijg je daar geen vragen over.

Succes met solliciteren!

Judith
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 juli 2013, 11:52
AnneV AnneV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 22
AnneV is on a distinguished road
Standaard

Ik ben net terug van vakantie en zie jullie reacties. Heel erg bedankt daarvoor. Hier ga ik weer mee aan de slag
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 juli 2013, 12:07
AnneV AnneV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 22
AnneV is on a distinguished road
Standaard Profielschets

Hallo,

Ik heb mijn profielschets aangepast en vroeg me af of jullie eens willen kijken of dit zo beter is.

Alvast bedankt

Profielschets
Ik ben een jonge vrouw die nu een paar jaar werkt als hulpverlener. Ik doe dit werk met plezier en enthousiasme en probeer dit enthousiasme over te brengen op mijn cliënten.
Ik heb een flexibele instelling, waardoor ik kan om switchen wanneer nodig en ik kan daarbij prioriteiten stellen. Ik zet me daarbij altijd voor de volle honderd procent in.
Als collega ben ik erg van het samenwerken. Niet alleen van het samenwerken met mijn directe collega’s, maar ook met mensen van andere instanties en natuurlijk met cliënten. Samen kun je meer bereiken.
Mijn sterkste punt is het contact met cliënten, ik weet goed aan te sluiten bij verschillende cliënten en dit zorgt voor een goede basis.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 juli 2013, 11:40
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Hoi Anne,

Een profielschets is vaak erg algemeen opgesteld. Die van jou is dat ook. Zorg ervoor, dat je een kwalificatie concreet en persoonlijk maakt. Ik geef je een voorbeeld;

Standaard: 'Ik heb een flexibele instelling, waardoor ik kan om switchen wanneer nodig en ik kan daarbij prioriteiten stellen.'
Persoonlijk en concreet: 'Ik heb mijn flexibele instelling bewezen, door gemakkelijk te switchen van rol, als zich een crisissituatie voordoet die mij uit mijn werkzaamheden roept. Ook, en misschien juist tijdens crisissituaties kan ik prioriteiten stellen en het hoofd koel houden.'

Hiermee haal je de algemeenheid uit je kwalificatie en wordt hij veel sterker.

Kijk ook even naar je stijl; 'ben ik erg van het samenwerken' is spreektaal en geen schrijftaal. Vervang dit voor; samenwerken is voor mij een voorwaarde voor succes.

Deze kun je ook minder algemeen maken;

Standaard: 'ik weet goed aan te sluiten bij verschillende cliënten'
Persoonlijk en concreet: 'Doordat ik heel snel de situatie en het karakter van een cliënt kan inschatten, sluit ik snel aan bij verschillende mensen en situaties.'

Hiermee maak je je eigen kwaliteiten tastbaar en sterker.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Hartelijke groet,

Judith Schoorlemmer
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 juli 2013, 14:28
AnneV AnneV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 22
AnneV is on a distinguished road
Standaard

Hier kan ik zeker wat mee, ik ga meteen weer aan de slag.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 juli 2013, 21:00
B3N B3N is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Berichten: 5
B3N is on a distinguished road
Standaard

Het burgerservice nummer moet je altijd voor jezelf houden!
Alleen overheidsinstanties mogen daar in sommige gevallen naar vragen. Verder heeft niemand daar iets mee van doen.

Kwaadwillenden kunnen hier misbruik van maken. Dat risico is met name aanwezig wanneer men daarnaast ook allerlei andere persoonlijke gegevens van jou heeft. Als je aan de hand van de gegevens ook nog eens eenvoudig op social media terug te vinden bent, is de kans op identiteitsdiefstal en andere narigheid zelfs aanzienlijk veel groter.

Internet wordt automatisch afgezocht door zogenaamde bots die op zoek zijn naar dit soort persoonlijke gegevens, om ze vervolgens door te sturen naar criminele organisaties. Hoe meer gegevens er van een persoon worden gevonden - en zeker wanneer deze gelinkt kunnen worden aan bijvoorbeeld een social media profiel - des te groter is de kans om slachtoffer te worden van misbruik. Het is vergelijkbaar met een fiets, je hoeft er enkel maar voor te zorgen dat je fiets beter op slot staat dan de fiets ernaast. Bij gegevensdiefstal is het echter zo dat met name de Nederlandse nationaliteit erg in trek is bij criminele organisaties. Daar zijn verschillende redenen voor, onder meer de volgende:

- omdat wij tot de rijkste volkeren van de wereld behoren,
- omdat wij Nederlanders gemiddeld gezien de beste verzekeringen hebben afgesloten van allemaal,
- omdat wij hier in Nederland een bijzonder snel netwerk hebben met veel dataverkeer,
- omdat de Nederlander de meest actieve internetter is van de hele wereld,
- omdat de Nederlander achteloos met persoonlijke gegevens en informatie omgaat,
- omdat veel Nederlanders zich absoluut niet bewust zijn van de risico's die men loopt bij het geven van bepaalde (vaak ogenschijnlijk ongevaarlijke) informatie,
- omdat er tegenwoordig steeds meer plaatsen op internet zijn te vinden, zoals social media, die vragen om of uitnodigen tot het delen van (persoonlijke) informatie,
- omdat wij Nederlanders daar massaal intrappen,
- omdat wij ons in ons land veilig wanen,
- omdat (vanuit de overheid) te weinig wordt gewaarschuwd voor de risico's en gevaren en de mate daarvan,
- en omdat wij een aantal bekende zwakke plekken hebben in onze bureaucratie, waarmee we een aantrekkelijk doelwit vormen voor criminele organisaties.

Notabene: ook het per email versturen van deze lijst met persoonlijke gegevens, inclusief het burgerservice nummer, brengt absoluut een verhoogd risico op misbruik van de gegevens met zich mee.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie wil mijn brief en cv beoordelen? Sils Sollicitatiebrief en cv 8 8 september 2010 20:31
Sollicitatiebrief reiswereld, wie wil mijn brief beoordelen? martina Sollicitatiebrief en cv 2 19 augustus 2010 10:20
Ik heb een jobhop CV en wil graag een vaste baan Cherokee Loopbaanvragen 12 27 juli 2008 16:44
CV ICT medewerker svp beoordelen... Geert72 Sollicitatiebrief en cv 1 14 juni 2007 12:18
Wie wil er mijn CV eens bekijken en beoordelen? Myrthe Sollicitatiebrief en cv 7 30 augustus 2005 22:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon