Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 februari 2009, 15:54
Palenque76 Palenque76 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 februari 2009
Berichten: 1
Palenque76 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief en cv voor Office Manager, zou iemand er naar kunnen kijken?

Beste mensen,

Geweldig forum dit, heel erg leerzaam! Ik heb al jaren niet meer gesolliciteerd, maar nu dus weer wel en merk dat het best erg lastig is om een goed CV en een goede brief in elkaar te zetten. Ik heb een leuke vacature gezien voor een office manager, belangrijkste functie eisen zijn:
organisatie-ervaring, zelfstandig, goede beheersing diverse computerprogramma's, kunnen communiceren op diverse niveaus.
Nu vind ik het best lastig dit te vertalen in een brief. Zou iemand eens naar bijgaande brief en CV kunnen kijken en zijn/haar ongezouten mening laten horen?
Ook vind ik het lastig om op een normale manier te melden dat ik ga verhuizen van het zuiden van het land naar de Randstad, en de reden waarom. Redenen zijn overigens: ik ga samenwonen en als tweede reden dat ik bij mijn huidige werkgever (voorlopig) geen doorgroeimogelijkheden meer heb, vanwege de marktomstandigheden. Vertel je zoiets in een brief of..? en hoe ga je om met dat samenwonen, ik woon NU namelijk nog in het Zuiden, maar ben met mijn partner op zoek naar een huis in de Randstad. Vooral met mijn CV vind ik dit lastig, wil niet dat men me op voorbaat al aan de kant schuift omdat ik nu heel ver weg lijk te wonen...

Alvast heel erg bedankt!

Groeten, Palenque
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV.doc‎ (36,0 KB, 1150x gelezen)
Bestandstype: doc brief.doc‎ (24,5 KB, 1631x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 februari 2009, 00:19
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief en cv voor Office Manager, zou iemand er naar kunnen kijken?

Hoi Palenque,

Het is je prima gelukt. Aan je brief zou ik niets veranderen. Omdat je de reden van de reisafstand in je brief vermeld hebt hoef je deze niet in je cv ook te vermelden. Ik vind dat je dat prima gedaan hebt. Als je via een uitzendbureau solliciteert dan kan het handig zijn om het wel op je cv te zetten, omdat niet elk uitzendbureau een motivatie bijlevert. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen vermelden: Binnenkort (of met ingang van...) woonachtig in [.....] of Voornemens te verhuizen naar [......].

Op je cv in de bijlage vind je enkele aanpassingen. Het ziet er nu wat rommelig uit. De tabelletjes zou ik iets breder maken en de rechterkant beter uitlijnen. Je brief en cv worden nog mooier als je een ander lettertype gebruikt, bijvoorbeeld Arial of Tahoma.

Succes!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV[1].doc‎ (37,5 KB, 684x gelezen)
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 februari 2009, 11:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief en cv voor Office Manager, zou iemand er naar kunnen kijken?

Rianne,

Super bedankt voor je reactie en je tips voor mijn cv. Zal die inderdaad nog wat gaan aanpassen.

Zit alleen nog steeds wel in mijn maag met wel/niet melden waarom ik weg wil bij mijn huidige werkgever. Is het niet een beetje over the top om met 2 redenen aan te komen? (verhuizing en geen doorgroeimogelijkheden meer door marktomstandigheden)

En is dat laatste niet te negatief om te noemen in je brief? Of juist eerlijk?

Pfff lastig!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 februari 2009, 12:49
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief en cv voor Office Manager, zou iemand er naar kunnen kijken?

Ik vind het in dit geval niet over the top, wel prima passen in de opbouw van je brief. Dat je geen doorgroeimogelijkheden meer hebt bij je huidige werkgever vind ik beslist niet negatief overkomen. Het geeft je ontwikkelingsbehoefte aan en dat is positief bij een bedrijf of organisatie die dit omarmt. Verder is de recessie iets universeels waar alle bedrijven zich van bewust zijn en wat ons allemaal aangaat. Dat je ook nog gaat verhuizen is een combinatie van factoren waar niets mis mee is en wat eerder je motivatie zal onderstrepen.

Mijn eerste gedachte bij het lezen van je brief was: Goede brief! Je brief klopt gewoon.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zou iemand naar mijn sollicitatiebrief willen kijken neirod Sollicitatiebrief en cv 10 6 oktober 2008 22:14
Open sollicitatiebrief, zou iemand er naar kunnen kijken en kunnen zeggen of dit goed vera Sollicitatiebrief en cv 4 1 oktober 2008 23:51
hallo, zou iemand wat zinnigs over deze cv kunnen zeggen? okay Sollicitatiebrief en cv 2 15 augustus 2008 11:06
Kan iemand naar mijn sollicitatiebrief kijken? paleo Sollicitatiebrief en cv 3 12 januari 2008 04:12
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon