Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 oktober 2013, 17:21
jedediah jedediah is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2013
Berichten: 4
jedediah is on a distinguished road
Standaard Mail Kennismakingsgesprek

Sinds gisteren ben ik uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek zie onderstaand mail/tekst. Ik heb daar meteen op gereageerd, dat ik graag een afspraak wil maken en dit het liefst telefonische had willen doen, maar dat ik geen telefoonnummer van de organisatie kon vinden, ook heb ik in het mailtje vermeld dat ik graag wat meer informatie wil hebben over de functie. Niet kort daarna kreeg ik een mail terug met bijlage, zie mail 2.

Ik ben niet bekend met een administratieve functie vanuit huis. Wat zijn jullie bevinden op dit gebied? En wat vinden jullie van de bijlage, want ik heb nog nooit zoiets gezien (SOLLICITATIE/ARBEIDSOVEREENKOMST.

Groeten,

Jedediah
----------------------------------------------------------------------

Mail: 1

Geachte Jedediah .....,

Execs LEK B.V. is op zoek naar iemand die de vacature van "Financieel/Administratief medewerker home" kan vervullen. Uw CV op Jobbird.com heeft onze interesse gewekt. Ik zou u daarom graag uit willen nodigen voor een kennismakingsgesprek.

Voor het maken van een afspraak of voor meer informatie kunt u contact opnemen met <knip>
Wij kijken er naar uit om kennis met u te maken.

Met vriendelijke groet,
<knip>
Execs LEK BV

--------------------------------------------------------------------------
Mail 2

Beste Kandidaat,,

Bedankt voor je reactie. Momenteel zijn wij intensief bezig met het werven van nieuwe kandidaten voor de functie Administratief/Financieel medewerker. Het betreft een parttime functie die volledig vanuit huis te bekleden is.

Execs-Lek is een onderneming die alle financieele en administratieve belangen behartigd van diens klanten op de Nederlandse markt. De klanten van L.E.K. (veelal internationale ondernemingen) zijn wel actief op de Nederlandse markt maar hebben hier geen vestiging. De taken van een administratief medewerker bij L.E.K. bestaan dan ook voornamelijk uit:
- Het verwerken van orders
- Het plaatsen van orders en het verwerken van de daarbij horende administratieve afhandeling.
- Het verwerken van transacties op geplaatste orders.
- Het ontvangen van transacties en deze verwerken in ons accountsysteem.

Proefperiode
Alle nieuwe kandidaten krijgen ten alle tijden eerst een proefperiode van 5 werkdagen aangeboden. tijdens deze proefperiode -welke volledig vanuit huis te volbrengen is- wordt u bekend gemaakt met onze onderneming en diens medewerkers, en zul je al een aantal proeftaken en transacties te verwerken krijgen. De proefperiode geeft u ook de gelegenheid om de functie te testen op uw tevredenheid. Na het voor beide partijen succesvol volbrengen van deproefperiode nodigen wij uit bij ons op kantoor voor het aangaan van een vaste arbeidsovereenkomst. Het vaste honararium voor de proefperiode bedraagt € 430.-.

Aankomende week start er een nieuwe proefperiode. Wanneer u geinteresseerd bent om hieraan deel te nemen vul dan het bijgevoegde sollicitatieformulier in. Er zal vervolgens maandag a.s. contact opgenomen worden ter kennismaking en om uw beschikbaarhei en interesse te bevestigen.

Mocht u nog vragen hebben, schroom dan niet om mij een bericht te sturen,

Ik zie uw reactie graag tegemoet,

<knip>
Execs LEK BV Eindhoven
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 oktober 2013, 18:34
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Het sollicitatieformulier dat tevens arbeidscontract is voor onduidelijk commissiewerk raakt kant noch wal. De genoemde bedrijven Execs LEK BV en L.E.K. Consulting LLP BV bestaan niet (dat kun je checken in het handelsregister van de Kamer van Koophandel).

Dit riekt naar iets phishingachtigs om (bank)gegevens van je te krijgen.

Om te voorkomen dat iemand er via dit forum intrapt, heb ik de bijlage en contactgegevens verwijderd.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 oktober 2013, 14:40
jedediah jedediah is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2013
Berichten: 4
jedediah is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Het sollicitatieformulier dat tevens arbeidscontract is voor onduidelijk commissiewerk raakt kant noch wal. De genoemde bedrijven Execs LEK BV en L.E.K. Consulting LLP BV bestaan niet (dat kun je checken in het handelsregister van de Kamer van Koophandel).

Dit riekt naar iets phishingachtigs om (bank)gegevens van je te krijgen.

Om te voorkomen dat iemand er via dit forum intrapt, heb ik de bijlage en contactgegevens verwijderd.
Het bedrijf heeft mij benaderd via de vacature site ''Jobbird''. Zal ik hiervan een melding maken?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 oktober 2013, 14:52
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jedediah Bekijk bericht
Zal ik hiervan een melding maken?
Dat lijkt me een goed idee.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 oktober 2013, 11:53
jedediah jedediah is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2013
Berichten: 4
jedediah is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Dat lijkt me een goed idee.
Jobbird.com, 31-Okt 09:17 (CET):
Geachte heer ,
Hartelijk dank voor uw melding. Het bedrijf Execs / LEK is reeds bij ons bekend en inderdaad lijkt het erop dat het bedrijf onbetrouwbaar is. Wij hebben inmiddels al meerdere accounts van hen geblokkeerd, maar blijkbaar heeft men er nog meer. Ik ga kijken of ik deze accounts kan achterhalen, dan worden die uiteraard ook geblokkeerd. In de tussentijd raad ik u inderdaad aan hier verder op geen enkele manier op te reageren.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens u verder een fijne dag toe.
Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Hoe lang wachten na versturen brief + mail Verwijderd account Sollicitatiegesprek 3 17 juni 2011 13:08
STAR-interview i.p.v. 'informeel kennismakingsgesprek' H.DD Sollicitatiegesprek 14 19 maart 2010 12:41
Open sollicitatie beter via de post of via de mail? verkoopster Sollicitatiebrief en cv 2 8 juni 2009 22:18
Kennismakingsgesprek - 2 bedrijven, zelfde functie? JennieG Sollicitatiebrief en cv 3 14 december 2006 16:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon