Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 mei 2017, 20:46
Weston Weston is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 1
Weston is on a distinguished road
Standaard Van ziektewet naar WW en nu werkzoekende

Beste lezers,

Momenteel zit ik in een lastige situatie en hoop dat jullie misschien een goede raad voor mij hebben.

Ik heb een aantal jaren geleden mijn HBO diploma behaald. Direct na mijn afstuderen ben ik gaan solliciteren. Ik werd veel afgewezen, omdat ik te weinig ervaring had. Uiteindelijk werd ik ergens aangenomen. Het ging om een drukke eenzame baan onder mijn niveau met veel verantwoording.

Op sommige dagen werkte ik 14 uur per dag met slechts 20 minuten pauze. Van tijd tot tijd was de rusttijd tussen twee werkdagen slechts 4 uur en regelmatig had ik werkdagen zonder pauzes. Door te weinig slaapuren was ik op sommige dagen erg moe en uitgeput. Nooit ziek gemeld, omdat er vaak geen vervanging was. Ik moest steeds hogere en onmogelijke targets halen. Zelfs een korte pauze beďnvloede de target in de negatieve zin. Ondanks alle ellende deed ik het werk met plezier en haalde mijn maandelijkse targets. Daarnaast had ik tevreden klanten. Dit gaf mij veel motivatie om door te gaan.

Op een dag had ik gezondheidsklachten en was niet meer in staat om te werken. Ik kwam dan helaas in de ziektewet terecht. Na een tijdje verloor de werkgever een belangrijke opdrachtgever en als gevolg hiervan werd mijn re-integratiebegeleider ontslagen. Ondertussen boekte ik iets meer progressie op het gebied van mijn gezondheid. En ik wilde langzamerhand terug naar het werk. De werkgever was hier blij mee.

De bedrijfsarts oordeelde dat ik in staat was om bepaalde lichte werkzaamheden te verrichten. Mijn functie bestond voor 10% uit deze werkzaamheden. De resterende 90% bestond uit zwaardere werkzaamheden. Voor de zware werkzaamheden was ik al eerder door de bedrijfsarts afgekeurd. De werkgever zag helaas geen andere mogelijkheid dan om mij juist die zware werkzaamheden aan te bieden. Zelfs na het inschakelen van een arbeidsdeskundige is hiervoor geen oplossing gevonden.

Uiteindelijk liep mijn tijdelijke contract af en ik ben dan ziek uit dienst gegaan. Ik kwam vervolgens terecht bij het UWV waar ik na een aantal weken werd goedgekeurd. Eind 2015 kwam ik in de WW terecht. Gedurende de drie maanden WW-uitkering had ik slechts een intakegesprek bij het UWV. Verder ben ik niet meer geholpen…

Sinds mijn goedkeuring ben ik hard op zoek naar een fulltime baan, maar krijg afwijzing na afwijzing. Zodra ik na een afwijzing om feedback vraag dan krijg ik zelfs complimenten over mijn sollicitatie. Ik krijg vaak te horen dat het niet aan mij ligt, maar mijn situatie blijft hetzelfde. Soms denk ik dat het te maken heeft met mijn ziekteverleden…..

Ik weet niet meer hoe ik het moet aanpakken. Ik ben een beetje ten einde raad.

Misschien iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten?

Of een goede raad voor mij heeft?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
werkzoekende, ziektewet

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag feedback op sollicitatiebrief an3io Sollicitatiebrief en cv 3 8 januari 2015 17:40
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
LinkedIn en CV probleem betreft opleiding van VWO naar Havo Brigittex13x03 Sollicitatiebrief en cv 3 4 juni 2013 17:32
Omschakelen van beroep. Van makelaar naar verkoper Mr Fox Sollicitatiebrief en cv 2 4 mei 2010 15:45
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon