Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juli 2016, 19:05
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard Oriënterend gesprek n.a.v. bericht LinkedIn

Beste leden,

Ik ben op dit moment bezig met mijn masteropleiding en zal waarschijnlijk nog minstens een jaar (met uitloop naar 1,5 jaar) bezig zijn om mijn studie af te ronden. Momenteel ben ik bezig met een (onverplichte) stage bij een bedrijf. In september ga ik nog wat vakken volgen en vanaf februari heb ik enkel nog mijn scriptie te schrijven. Dit zou een mooie gelegenheid zijn om een tweede stage te lopen.

Vorige week kreeg ik op LinkedIn een bericht van iemand die mij een tijdje geleden had toegevoegd i.v.m. het onderwerp van mijn stage. Deze persoon attendeerde mij op een startersvacature bij het bedrijf waar hij werkt, de expertise die dit bedrijf heeft sluit goed aan bij wat ik op mijn huidige stage doe.

Hoewel ik voorlopig nog niet afstudeer leek mij dit wel een goede gelegenheid om te informeren of er mogelijkheden zijn voor een stage of werkstudentschap. In het bericht had de medewerker aangegeven dat ik contact zou kunnen opnemen voor een oriënterend, vrijblijvend gesprek. Dit leek mij een goede kans, dus ben ik bezig gegaan om een mail te schrijven waarin ik vraag wat de verdere mogelijkheden zijn.

Onderstaand de tekst tot nu toe. Ik heb dit nooit eerder gedaan en vroeg me af of ik het zo goed doe. Enerzijds wil ik duidelijk zijn, maar te veel to the point schrikt misschien af..? Ik weet dat dit nog erg vroeg is voor februari, alleen eerder ben ik niet beschikbaar en t.z.t. reageren leek me wat vreemd overkomen. Wat is wijsheid?

Citaat:
Geachte heer XXX,

Onlangs kreeg ik van u een bericht op LinkedIn waarin u mij attendeerde op een vacature bij [bedrijf]. Op dit moment zit ik nog in de master en zal het zeker nog een jaar duren totdat ik ben afgestudeerd. Echter, op dit moment houd ik mij bezig met [expertise bedrijf] van [huidige stageplek]. Hierdoor ben ik er achter gekomen dat [expertise] mij aanspreekt.

Een startersfunctie is voor mij nog wat ver weg, maar vanaf februari hoef ik alleen nog maar mijn scriptie te schrijven. Zijn er binnen [bedrijf] mogelijkheden voor het lopen van een stage of het doen van een werkstudentschap per februari 2017? Mocht u hiervoor mogelijkheden zien, dan hoop ik meer te weten te komen in een oriënterend gesprek.

Met vriendelijke groet,

XXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juli 2016, 20:59
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Suggesties:


Vandaag B.V.
Krieltje 5
1000 AA Amsterdam


Betreft: vacature 'xxxxxxxxxxxxxxxxxxx'


Eindhoven, 11 juli 2016


Geachte heer xxxx,

Van één van uw collega's kreeg ik een berichtje op LinkedIn, waar hij mij attendeerde op uw vacature 'xxxxxxxxxxxx'

Deze vacature spreekt mij (zeer?) aan, omdat de werkzaamheden en de expertise (benoemen welke?? xxx) van uw bedrijf goed aansluit bij mijn huidige stage.

Op dit moment studeer ik voor de masteropleiding xxxxxxxxxx. Mijn verwachting is dat ik in het 1e kwartaal 2018 ben afgestudeerd.

Naast mijn studie heb ik momenteel een onverplichte stageplaats bij xxxxxxx in de functie van xxxxxxxxxxx . In deze functie doe ik veel kennis en ervaring op zoals xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx . Hieruit blijkt dat ik bovengemiddelde interesse heb in xxxxxxxx omdat xxxxxxxxxx

Mijn eigenschappen als doorzettingsvermogen, bla bla bla bla bla.... (aantal eigenschappen van je zelf benoemen)

Ondanks dat ik u aanschrijf, kan ik op korte termijn niet voldoen aan de ingangsdatum van de aangeboden functie. Vanaf februari 2017 ben ik klaar met studeren en start ik met het schrijven van mijn scriptie, waardoor ik tijd heb om te starten met een nieuwe stage.

Zijn binnen uw bedrijf Vandaag B.V. mogelijkheden voor een stageplaats en/of het doorlopen van een werkstudentschap? Het gaat om de periode van 1 februari tot 30 november 2017 voor xxx aantal uur per week.

Ik zou het fijn vinden van u te horen of deze mogelijkheden er zijn.

In een orienterend gesprek wil ik graag een toelichting geven over mijn studiekeuze in combinatie met mijn nog te vervullen stageplaats.

Met vriendelijke groeten,


..............

Radijsje




Bijlage: curriculum vitae



Onlangs kreeg ik van u een bericht op LinkedIn waarin u mij attendeerde op een vacature bij [bedrijf]. Op dit moment zit ik nog in de master en zal het zeker nog een jaar duren totdat ik ben afgestudeerd. Echter, op dit moment houd ik mij bezig met [expertise bedrijf] van [huidige stageplek]. Hierdoor ben ik er achter gekomen dat [expertise] mij aanspreekt.

Een startersfunctie is voor mij nog wat ver weg, maar vanaf februari hoef ik alleen nog maar mijn scriptie te schrijven. Zijn er binnen [bedrijf] mogelijkheden voor het lopen van een stage of het doen van een werkstudentschap per februari 2017? Mocht u hiervoor mogelijkheden zien, dan hoop ik meer te weten te komen in een oriënterend gesprek.

Met vriendelijke groet,

XXX










Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MLB Bekijk bericht
Beste leden,










Ik ben op dit moment bezig met mijn masteropleiding en zal waarschijnlijk nog minstens een jaar (met uitloop naar 1,5 jaar) bezig zijn om mijn studie af te ronden. Momenteel ben ik bezig met een (onverplichte) stage bij een bedrijf. In september ga ik nog wat vakken volgen en vanaf februari heb ik enkel nog mijn scriptie te schrijven. Dit zou een mooie gelegenheid zijn om een tweede stage te lopen.

Vorige week kreeg ik op LinkedIn een bericht van iemand die mij een tijdje geleden had toegevoegd i.v.m. het onderwerp van mijn stage. Deze persoon attendeerde mij op een startersvacature bij het bedrijf waar hij werkt, de expertise die dit bedrijf heeft sluit goed aan bij wat ik op mijn huidige stage doe.

Hoewel ik voorlopig nog niet afstudeer leek mij dit wel een goede gelegenheid om te informeren of er mogelijkheden zijn voor een stage of werkstudentschap. In het bericht had de medewerker aangegeven dat ik contact zou kunnen opnemen voor een oriënterend, vrijblijvend gesprek. Dit leek mij een goede kans, dus ben ik bezig gegaan om een mail te schrijven waarin ik vraag wat de verdere mogelijkheden zijn.

Onderstaand de tekst tot nu toe. Ik heb dit nooit eerder gedaan en vroeg me af of ik het zo goed doe. Enerzijds wil ik duidelijk zijn, maar te veel to the point schrikt misschien af..? Ik weet dat dit nog erg vroeg is voor februari, alleen eerder ben ik niet beschikbaar en t.z.t. reageren leek me wat vreemd overkomen. Wat is wijsheid?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juli 2016, 19:37
Marek van Beek Marek van Beek is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2016
Berichten: 6
Marek van Beek is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MLB Bekijk bericht
In het bericht had de medewerker aangegeven dat ik contact zou kunnen opnemen voor een oriënterend, vrijblijvend gesprek.
Waarom bel je ze niet gelijk? Ze hebben je al uitgenodigd voor een gesprek! Bellen werkt altijd beter. Ik weet dat het moedig is om te doen, maar het is het enige wat echt werkt.

Ik weet niet wat voor een bedrijf het is, maar je kan ze ook gewoon een mailtje sturen dat je nu interesse hebt, maar eerst nog je opleiding wilt doen tot februari. En met de vraag of ze dan ook stageplaatsen aanbieden, waar je wel interesse naar hebt. In die tussentijd verandert er nog zoveel. Ook bij hun.

Verder zou ik gewoon het contact met die persoon die jou had toegevoegd warm houden. Hij/zij is jouw ambassadeur in dat bedrijf. Nodig hem/haar een keer uit voor een kop koffie en vraag waarom hem jou dat onderwerp zo aansprak. Heb je gelijk iets om over te praten.

Misschien niet het antwoord dat je had verwacht. Maar ik denk dat je er meer aan hebt.

Veel succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juli 2016, 14:20
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Beste leden,

Dank voor jullie adviezen. Aangezien de adviezen nogal uiteen lopen (bellen of mailen?) heb ik een loopbaanadviseur van de universiteit ingeschakeld. Inmiddels heb ik op zijn aanraden een mail gestuurd met een aanvraag voor een oriënterend gesprek. Ik houd jullie op de hoogte.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juli 2016, 15:35
Marek van Beek Marek van Beek is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2016
Berichten: 6
Marek van Beek is on a distinguished road
Standaard

Beste MLB,

Wat goed zeg! Dat is nog eens stappen zetten. Fantastisch dat je dat hebt gedaan. Hou ons op de hoogte. Ik ben zeer benieuwd.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 juli 2016, 15:54
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Ze waren enorm snel met reageren. Over anderhalve week tot twee weken kan ik reactie verwachten. Degene die verantwoordelijk is is namelijk nog op vakantie.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 augustus 2016, 13:34
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Update: ze zouden me half augustus verder informeren maar ik heb nog niks gehoord. Wat kan ik het beste doen? Even mailen/bellen, of toch beter geduld hebben en nog even wachten? Alle contact is tot nu toe overigens via de mail gegaan.

Iemand van het bedrijf heeft vorige week wel mijn LinkedIn bekeken. Betekent dat dat ik toch snel reactie krijg?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 augustus 2016, 00:09
Marek van Beek Marek van Beek is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2016
Berichten: 6
Marek van Beek is on a distinguished road
Standaard

Gewoon nog een keer mailen! Ook omdat je aangeeft dat al het contact via de mail is verlopen. Jij hebt je eigen uitkomst in de hand!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 augustus 2016, 13:11
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marek van Beek Bekijk bericht
Gewoon nog een keer mailen! Ook omdat je aangeeft dat al het contact via de mail is verlopen. Jij hebt je eigen uitkomst in de hand!
Bedankt voor je advies. Ik heb zojuist toch maar even een mail gestuurd met de vraag wanneer ik een reactie kan verwachten (beloofd was half augustus). De laatste mail dateert inmiddels van bijna een maand geleden, dus dat leek mij wel een goede zet.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 augustus 2016, 14:30
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Ook deze keer zijn ze weer razendsnel: ik mag op gesprek komen! (Mijn mail werd overigens gewaardeerd) Ze geven nog wel een keuze tussen een telefonisch gesprek of face-to-face. Het kantoor zit wel ver weg, maar ik ga denk ik toch voor het laatste. Dan kan ik gelijk een indruk krijgen van de sfeer.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een week na goed verlopen sollicitatiegesprek nog niets gehoord over 2e gesprek jeffrey83 Sollicitatiegesprek 6 23 december 2012 20:58
De valkuil die LinkedIn heet thor2002 Alle andere carrièreonderwerpen 1 15 oktober 2012 23:04
Erg nerveus voor oriënterend gesprek over meeloopstage bij groot accountancykantoor EvelienBass Sollicitatiegesprek 3 11 oktober 2010 11:35
Oriënterend gesprek medisch secretaresse Miss_me Sollicitatiegesprek 2 28 maart 2010 22:09
Idee voor tweede gesprek: slim of een afknapper? JoyceW Sollicitatiegesprek 5 5 oktober 2009 09:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon