Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2011, 11:39
marweecos marweecos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2011
Berichten: 17
marweecos is on a distinguished road
Standaard Hoe koppel je terug na de laatste ronde dat je toch af ziet van de sollicitatie?

Hallo,

Na maanden solliciteren heb ik nu eindelijk twee concrete bedrijven waar ik bij allebei door de laatste rond heen ben. Alleen heb ik wel een voorkeur voor bedrijf.
Het probleem dat zich nu voordoet is dat ik per 1 mei wil starten. Bij bedrijf A (waar ik heel graag wil starten) heeft men voorgesteld om pas per 1 augustus te starten. Dat wil zeggen dat ik 2 maanden nog stil lig. Alhoewel ze gingen kijken of het toch niet per 1 mei kon. Bedrijf B wat meer back up is kan ik wel starten. Ik ben ook al benaderd om voor aankomende week een afspraak in te plannen om het contract door te nemen en te ondertekenen.
Nu heb ik er over nagedacht en wil ik toch voor bedrijf A gaan, maar hoe breng ik dit nou naar bedrijf B. Bedrijf B is niet op de hoogte van mijn sollicitatie bij B. Dit heb ik bewust gedaan omdat het twee totaal verschillende type bedrijven zijn. Om de vraag te voorkomen waarom ik dat heb gedaan en daardoor niet voldoende passie heb met het vakgebied waar ik voor gesolliciteerd heb.
Heeft iemand hier al een keer eerder ervaring mee gehad (,dus het afwijzen van een bedrijf)? En wat kan ik het beste zeggen?

Gr,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2011, 14:26
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Waaromn start je niet bij het ene bedrijf? Je kunt zo zien of dit wel de job is die je wenst. Je hebt uiteindelijk tot augustus.

Je kunt alsnog in de proeftijd aangeven dat jullie niet bij elkaar passen zodat je voor het andere bedrijf kunt kiezen.

Als je echt alleen voor het andere bedrijf wilt gaan, kun je dat eerlijk zeggen bij het ene bedrijf. Het is toch logisch dat je op meerdere vacatures solliciteert?

Succes met het maken van je keuzes.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 april 2011, 15:07
marweecos marweecos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2011
Berichten: 17
marweecos is on a distinguished road
Standaard

Hallo Rens,

Dat is zeker een mogelijkheid. Geen slecht idee... moet wel even kijken of ze geen gekke ammortage regelingen hebben voor de opleidingen die ze bieden.
Verder over het eerlijk zijn; ze hebben me al een keer gevraagd of ik nog bij andere bedrijven gesolliciteerd heb en toen heb ik een bedrijf C opgenoemd wat soortgelijk is. Om nu te zeggen ik ga bij bedrijf A werken wat totaal anders is komt niet handig over.

Gr,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 april 2011, 15:15
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Je hoeft toch niet perse te zeggen waar je precies gaat werken? Je kunt toch gewoon aangeven dat je voor een andere baan gaat en dan niet helemaal uitweiden bij wat voor bedrjf?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 april 2011, 16:48
marweecos marweecos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2011
Berichten: 17
marweecos is on a distinguished road
Standaard

Ik heb beide bedrijven ingelicht dat ik een andere aanbieding heb (wel gezegd soortgelijke bedrijven om vragen te voorkomen). Nu kan ik per 1 juni bij bedrijf A aan de slag.

Rens en Linda1985 bedankt voor jullie reacties.

Gr,
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 mei 2011, 00:30
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Gefeliciteerd! Top dat je eerder kunt beginnen en gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Laat het wel goed op papier zetten, want dat weet je zeker dat het goed komt. Maar misschien heb je dat ook al gedaan.

Hartelijke groet van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
sollicitatiebrief operatieassistent stuud Sollicitatiebrief en cv 4 9 oktober 2009 15:48
Eerste sollicitatie ooit plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 16:07
interne sollicitatie regiomanager, spoedje sollicitant99 Sollicitatiebrief en cv 1 10 februari 2009 13:01
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon