Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 mei 2006, 00:02
wilma wilma is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 5
wilma is on a distinguished road
Stuur een bericht via Yahoo naar wilma
Standaard Open sollicitatie/graag kritiek

Hi allemaal.

Ik wil even mn poging laten zien van m'n open sollicitatiebrief.graag kritiek hierop.
vast bedankt
wilma
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc testsoll.doc‎ (23,5 KB, 348x gelezen)

Laatst gewijzigd door wilma; 22 mei 2006 om 21:13 Reden: gecorrigeerde tekst
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 mei 2006, 00:54
Mira's schermafbeelding
Mira Mira is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2006
Berichten: 12
Mira is on a distinguished road
Standaard Re: opensollicitatie

De openingszin is een beetje saai, maar de eerste zin van de tweede alinea maakt dat ruimschoots goed. Misschien moet je daar de openingszin van maken. Maar vereenvoudig hem dan wat, het is nogal een dubbele tangconstructie, of zoiets. Probeer het eens met wat kortere zinnen en direct taalgebruik, bijvoorbeeld:
Op <datum> leerde ik XXX kennen bij een sollicitatiegesprek voor de functie van ... Het was een prettig gesprek, in een open en collegiale sfeer. Ik heb een goede indruk gekregen van uw bedrijf/organisatie. Ik zou daarom graag telefoniste/receptioniste worden bij XXX.
"affiniteit voor creatief ondernemen" moet je denk ik even toelichten. Wat verwacht je daarmee te kunnen in de functie waarop je solliciteert?

"Vrijwilligersfunctie" is één woord. "Mijn taken waren o.a. ...". Dat van de Chinese pogingen kan grappig overkomen, maar ook verkeerd worden begrepen. Misschien kun je beter wat neutraler zeggen "... tolken van (gebroken) Engels naar Nederlands".

"... met alle balie en voorkomende werkzaamheden..." is geen goed Nederlands. Volgens mij kun je "balie en" beter weglaten (met alle voorkomende werkzaamheden), hoewel dat wel weer een tikje vaag is. Vanaf "outdoors" kan ik de zin niet meer volgen.

"Cv" meestal zonder puntjes (c.v. is centrale verwarming ). Het wijst niet naar, maar bevat. "Zelfstandige studies" klinkt een beetje vaag. Tuurlijk staat het op je cv, maar benoem het in de brief, of laat deze mededeling weg.

Wat bedoel je met "intern gericht opleid"? (moet trouwens zijn: opleidt)

De zin "Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet" zou ik weglaten. Dat is nogal cliché en heeft geen functie.

Versie 2 van je brief zie ik met belangstelling tegemoet
__________________
Tijgerpoot van Mira,
de sollicitatiebrievenexpert van Carričretijger
Ik kijk regelmatig een sollicitatiebrief of cv in het forum grondig na. Wil jij ook zo'n gave recensie van jouw brief? Dan moet je me wel lekkere tijgerhapjes voeren: lees onze tips, maak werk van een verzorgde brief en geef zelf commentaar op een paar brieven of cv's in het forum.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 mei 2006, 01:21
wilma wilma is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 5
wilma is on a distinguished road
Stuur een bericht via Yahoo naar wilma
Standaard Re: Opensollicitatie/graag kritiek

Hallo Mira,

dankje voor de correcties en tips,
ik ga nu m'n Wordfile opnieuw downloaden.

Groetjes Wilma.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc testsoll.doc‎ (23,5 KB, 84x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Open sollicitatiebrief voor de functie mw-er TGtje Sollicitatiebrief en cv 2 6 oktober 2008 20:23
spoed hulp open sollicitatie Farmaceutisch consulent sama Sollicitatiebrief en cv 1 9 juli 2008 21:57
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon