Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 maart 2011, 20:10
WhiteRose21 WhiteRose21 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2011
Berichten: 2
WhiteRose21 is on a distinguished road
Standaard Studiekeuze natuurprofiel

Hallo,
Ik zit in het vierde van VMBO-TL en ga over paar maanden eind examen doen. Ik heb vanaf het derde zogenaamde orientatie havo lessen gevolgd op een havo,vwo school. En ik zou na mijn eind examen naar havo kunnen gaan. En dat wil ik ook heel graag.

Ik heb inmiddels al een keuzekaart ingevuld. Profiel natuur & gezondheid, met vakken bio,scheikunde,natuurkunde en wiskunde.

In de 2de wou ik zelf na mijn havo, biologie en medisch laboratorium onderzoek studeren. Maar ik weet niet zeker of ik het nog wel leuk vind. Zelf vind ik natuurkunde en biologie makkelijk. Ik hoef niet zo'n moeite tedoen om een hoog cijfer tehalen maar ik ben heel zwak in scheikunde. Wiskunde kan ik volgens mij wel voldoende.

Dus ik vraag mij af of iemand een opleiding weet waar je in een lab werkt, waar je bijv. medicijnen maakt of bloedonderzoek doet maar waar ook natuurkunde aan de pas komt.
Ik vind natuurkunde heel boeiend en vooral over de milieu en de ontwikkelingen van de natuur. Maar ik vind ook met formules berekenen en over het universum/planeten leuk. Scheikunde ben ik heel zwak in en mischien weet iemand een opleding waar scheikunde niet echt van toepassing is, want natuurkunde vind ik zelf ook veel leuker dan scheikunde. iologie vind ik vooral over het lichaam leuk en over ziektes en organen maar minder over dieren en mircoorganiscmen. Het is niet bepaald een rot onderwerp maar ik heb liever een voorkeur voor de bovenstaande onderwerpen.

Dus in het kort: Een opleiding waar onderzoek gedaan wordt in het menselijke lichaam, iets met natuurkunde, formules berekenen,medicijnen, in een ziekenhuislab, patienten helpen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik weet zelf echt geen raad. Ik zoek al een tijdje op internet maar er is geen opleiding die mij aanspreekt of mijn voorkeuren voldoet.

Alvast bedank,

WhiteRose21

p.s voorkeur opleidingen :
bio&medisch lab onderzoek, gezondheidszorg technologie, technische natuurkunde
Mischien kan iemand mij meer vertellen over deze opleidingen, dat vind ik ook goed ik kan zelf niet zo goed op internet de verschil ervan vinden of het is onduidelijk. Of mischien is er iemand die deze opleiding doet, alle info mag, ik zou heel blij zijn., nogmaals bedankt..
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 maart 2011, 18:17
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Toen ik je verhaal las dacht ik meteen aan Qompas. Op deze site kun je in drie stappen ontdekken welke studies aansluiten bij jouw profiel en favoriete vakken. Probeer maar eens. Laat je ons nog even weten wat de uitslag was en of je er iets mee kunt?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 maart 2011, 19:20
WhiteRose21 WhiteRose21 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2011
Berichten: 2
WhiteRose21 is on a distinguished road
Standaard

hallo,
bedankt voor u reactie ik zal er snel gebruik van maken. Bedankt!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Worsteling met studiekeuze LuckyBet Opleiding kiezen en volgen 44 8 mei 2010 14:18
Hulp nodig bij studiekeuze marthevw Opleiding kiezen en volgen 5 21 maart 2010 00:42
Twijfel over studiekeuze! Butterfly Opleiding kiezen en volgen 6 2 december 2009 11:12
HBO/WO studiekeuze lastig jim Opleiding kiezen en volgen 3 14 mei 2009 23:39
Twijfel over studiekeuze ivrh Opleiding kiezen en volgen 0 7 september 2008 11:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon