Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 2 september 2008, 23:58
sollicitant99
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard interne sollicitatie regiomanager, spoedje

Hallo allemaal,

Wil graag intern solliciteren naar deze functie echter weet ik dat er al een aantal externe kandidaten zijn uitgenodigd dus haast is helaas geboden.
Ik vind het bijzonder lastig een goede interne sollicitatiebrief te schrijven ....

Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite mijn conceptbrief te lezen en van commentaar te voorzien.

Vrgr,
sollicitant99

Hier de vacature tekst

Als integraal manager is de regiomanager verantwoordelijk voor het realiseren van de operationele, beleidsmatige, financiële en personele doelstellingen binnen de regio en het waarborgen dat de dienstverlening op korte en lange termijn aansluit bij de marktontwikkeling en – eisen. De regiomanager draagt bij aan de ontwikkeling en voorbereiding van het strategische beleid in de sector en is verantwoordelijk voor de uitvoering en realisatie van het strategische beleid binnen de regio.

De functie

- heeft een duidelijke visie op het werken met kinderen en ouders in de kinderopvang en peuterspeelzalen en weet deze op een enthousiasmerende manier over te brengen op anderen;
- analyseert veranderingen en (markt)ontwikkelingen en is proactief, creatief en ondernemend in het inspelen op deze ontwikkelingen;
- vertaald sector- en organisatiebeleid naar concrete doelen binnen de regio;
coacht de coördinatoren op hun individuele kwaliteiten en ondersteunt hen bij (veranderings)processen binnen de locaties en organisatie;
-is besluitvaardig;
-beschikt over een uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid t.b.v. medewerkers, staf, ouders en externe samenwerkingspartners;
- vertegenwoordigd ..... binnen de regio;

Wij vragen

-HBO / Academisch werk- en denkniveau;
-Kennis van dienstverlening op het gebied van kinderopvang en peuterspeelzalen;
-Kennis van managementtechnieken en ruime ervaring als leidinggevende in de kinderopvang en/of peuterspeelzalen.




Vanuit mijn functie als coördinator bij Kindercentrum (naam) van (organisatie) ben ik op de hoogte van de herstructurering van het management binnen de sector kinderopvang en de daardoor ontstane vacature van regiomanager.
De functie van regiomanager bij (organisatie) past precies bij mijn ervaring en ambitie, echter was ik ten tijde van de start van de wervingsprocedure met verlof in afwachting van de geboorte van ons derde kindje. Onlangs vernam ik van regiomanager ……………… dat de vacature tot op heden nog niet is vervuld en nu mijn verlof ten einde loopt, wil ik mij alsnog heel graag kandidaat stellen voor deze zelfstandige en uitdagende functie.


In oktober 2008 ben ik alweer zes jaar werkzaam bij (organisatie) als coördinator van achtereenvolgens kinderdagverblijf ……… en Kindercentrum …………. Het laatstgenoemde centrum heb ik, samen met een enthousiast en professioneel team, met veel inzet en plezier opgestart en uitgebreid. Nu er na 2,5 jaar bij Kindercentrum ……………. een gedegen basis ligt om op voort te bouwen sta ik open voor/ben ik toe aan een volgende stap in mijn loopbaan. De functie van regiomanager bij (organisatie) zie ik als een uitdagende/de ideale volgende stap waarbij ik mijn opgebouwde kennis en ervaring optimaal kan benutten en verder kan verbreden. (organisatie) is een professionele organisatie waar ik mij thuis voel vanwege de drive naar ontwikkeling en vernieuwing, de korte lijnen, het (pedagogische)kwaliteitsbeleid, de klantgerichtheid, de informele sfeer en niet in de laatste plaats vanwege de samenwerking met professionele, betrokken collega’s.


Door mijn jarenlange ervaring binnen de kinderopvang als coördinator maar tevens als klant heb ik ervaren hoe groot het belang is van kwalitatief hoogwaardige kinderopvang en peuterspeelzaalwerk. Ik zie het dan ook als een uitdaging/het is dan ook mijn ambitie om als sturende, motiverende kracht hier binnen (organisatie) mede vorm aangeven. Door mijn functie als manager binnen de kinderopvang maar ook binnen de zorgsector en het bedrijfsleven heb ik ruime ervaring met leidinggeven en het daarbij zorgen voor de juiste balans tussen beslissen, delegeren en coachen. Evenals met het inspelen op ontwikkelingen en het begeleiden van de daaruit voortkomende veranderingsprocessen en het mondeling en schriftelijk onderhouden van interne en externe relaties.


Mijn capaciteiten en ervaring, gecombineerd met mijn enthousiasme vormen, mijns inziens, een stevige basis om een waardevolle invulling te geven aan de vacature van regiomanager kinderopvang & peuterspeelzalen. Indien wenselijk ben ik uiteraard bereid om een op de functie toegespitste opleiding te volgen.


Vanzelfsprekend hoop ik dat deze sollicitatie u aanleiding zal geven mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek waarin ik mijn enthousiasme voor de de functie van regiomanager verder kan toelichten.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
interne sollicitatie Graag feedback krijnie Sollicitatiebrief en cv 7 22 maart 2008 17:15
mening gevraagd : interne sollicitatie poekie Sollicitatiebrief en cv 2 7 juni 2007 19:10
interne sollicitatie noumidia0 Alle andere carričreonderwerpen 1 19 maart 2007 21:00
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38
Interne Sollicitatie Ola Sollicitatiebrief en cv 10 8 februari 2007 23:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon