Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 november 2005, 04:51
ZXL ZXL is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 november 2005
Berichten: 6
ZXL is on a distinguished road
Standaard Open Sollicitatie bij Bank

Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en na enkele tips gelezen te hebben heb ik mijn eerste sollicitatiebrief samengesteld. Willen jullie het even nakijken en commentaar geven? Ik heb een beetje schrik dat het misschien te agressief is opgesteld. BTW de slogan verwijst naar de slogan van de bank. Alvast bedankt.

Citaat:
Geachte,

[font=Garamond]“XXXX XXXX”[/font][font=Garamond], een slogan die een uitdagende en boeiende carrière belooft en dat is net wat ik zoek. Als gedreven toekomstige econoom stel ik mij graag kandidaat voor een functie in jullie bedrijf.
[/font]

[font=Garamond]XXXX spreekt mij aan omwille van de bedrijfscultuur en leidende positie in mijn interessegebieden van Investment Banking, Private Banking en de Diamanthandel. Daarnaast zijn de internationale mogelijkheden en permanente vorming belangrijke redenen waarom XXXX mijn voorkeur geniet.
[/font]

[font=Garamond]Professioneel ben ik erg gedreven en heb ik altijd een grote interesse gehad in financiën en commerciële relaties. Deze interesses heb ik dan ook actief nagestreefd door bijvoorbeeld mijn stage in Investment Banking maar ook informeler doormiddel van mijn beleggingsclub. Daarnaast beschik ik vanuit mijn studies en werk over enige ervaring met teamwerk maar ook met leiderschap. De combinatie hiervan met mijn internationale achtergrond en talenkennis van jullie thuismarkten, maken mij een flexibele en hopelijk ook geschikte kandidaat.
[/font]

[font=Garamond]Ik hoop dat jullie voldoende overtuigd zijn van mijn motivatie. Voor verdere informatie verwijs ik naar mijn CV in bijlage, die ik graag samen met deze brief nader toelicht bij een persoonlijk gesprek.
[/font]
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 november 2005, 15:55
Anna
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open Sollicitatie bij Bank

Ik las je brief en meteen viel mij op dat je 'jullie' gebruikt als aanspreekvorm. Is 'u' en 'uw' niet veel netter? Dit komt wel een beetje joviaal over.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 november 2005, 16:20
ZXL ZXL is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 november 2005
Berichten: 6
ZXL is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie bij Bank

Goed idee alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 november 2005, 10:16
Yvonne
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open Sollicitatie bij Bank

Het valt me op dat je 2x het woord hopen gebruikt. ik vind dat je best wel wat zelfverzekerder mag zijn, jij bent er toch van overtuigd dat jij de juiste kandidaat bent? Je kunt bijvoorbeeld zeggen: Ik vertrouw erop ......


veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wie wil naar mijn open sollicitatiebrief kijken? girl1984 Sollicitatiebrief en cv 5 15 december 2007 16:16
Open sollicitatiebrief graag reactie thielv Sollicitatiebrief en cv 4 4 mei 2006 23:30
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49
Open sollicitatie hans Sollicitatiebrief en cv 2 25 september 2005 16:18
Open sollicitatie onderzoeksbureau binnen de gezondheidszorg Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 6 18 augustus 2005 11:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon