Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 mei 2008, 13:24
86MS 86MS is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 mei 2008
Berichten: 1
86MS is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie opleiding verloskundige, graag tips voor verbetering

Geachte heer/mevrouw,

Als jong meisje wist ik het al! Ik word verloskundige!
Nu, een aantal jaren en opleidingen verder, heb ik nog steeds hetzelfde doel voor ogen: verloskundige worden. Bij deze stuur ik u mijn sollicitatiebrief om in aanmerking te komen voor een opleidingsplaats aan de Verloskunde Academie.

Na het behalen van mijn MBO Verpleegkunde diploma, heb ik besloten verder te leren voor HBO verpleegkundige. Momenteel zit ik in het vierde jaar. Ik ben verder gegaan met de HBO- V, omdat ik dit diploma nodig had om toe gelaten te kunnen worden voor de opleiding tot verloskundige.
Doordat de eisen van de verloskunde academie veranderd zijn en ik nu ook met mijn MBO – V diploma toegelaten kan worden, heb ik mij voor het komend schooljaar aangemeld om de opleiding tot verloskundige te volgen.

Zwangere vrouwen hebben mij altijd aangesproken. Een zwangerschap is iets wonderbaarlijks en daarom lijkt het mij heel boeiend om vrouwen en hun partner te begeleiden tijdens zwangerschap, geboorte en kraamperiode. Het vak verloskunde staat in teken van de zwangerschap en de geboorte van een kind. Dit zijn dingen die een grote invloed hebben op het leven van mensen. Het lijkt mij prachtig om continue bezig te zijn met deze gebeurtenissen.

Tijdens mijn stage op de kraamafdeling in het ziekenhuis, heb ik zwangere vrouwen mogen begeleiden en heb ik meerdere bevallingen meegemaakt. Deze dingen vergeet ik nooit meer. Hoe gelukkig mensen zijn, na de geboorte van hun gezonde kind, is niet te beschrijven.
Ook heb ik tijdens deze stage vrouwen en hun partners in hun kraamperiode begeleidt. Het is mooi om te zien hoe de trotse ouders genieten van hun pasgeboren kind.

Ik ben me er van bewust dat je als verloskundige hard moet werken en dat het, wanneer er tijdens de zwangerschap of geboorte iets mis gaat, niet altijd gemakkelijk is. Ook verdriet is iets wat bij het beroep van verloskundige hoort. Ik ben er van overtuigt dat ik geschikt ben voor het beroep verloskunde.

Ik ben iemand die graag met mensen omgaat en snel contacten legt. Ik ben erg enthousiast, leergierig en flexibel. Ik beschik over goede communicatieve vaardigheden en een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Ik kan zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren.

Bij deze hoop ik u voldoende overtuigt te hebben van mijn motivatie en mijn kunnen. Graag zou ik mijn brief in een persoonlijk gesprek toe willen lichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 mei 2008, 22:37
school_girl88 school_girl88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 mei 2008
Berichten: 2
school_girl88 is on a distinguished road
Thumbs up Re: Sollicitatie opleiding verloskundige, graag tips voor verbetering

heej!

je brief ziet er netjes uit hoor
Weetje, ik heb precies hetzelfde.
Ik wil ook al heel lang ontzettend graag verloskundige worden, echt al heeel heel lang. Vanaf dat ik wist wat het was zeg maar

Ik zou mn brief hetzelfde hebben geschreven als jij; dezelfde dingen in het vak als waar jij over spreekt, spreken mij ook enorm aan en raken me. Het is zo'n bijzonder beroep! Ik zou het ook ontzettend graag gaan doen, en heb er enorm veel voor over om tot de opleiding te worden toegelaten.

Helaas zit ik al een tijdje met mn gezondheid, waardoor ik bang ben dat het nu nog ff niet haalbaar is. Ik had mij wel ingeschreven, en wil ook wel de test gaan doen, maar hou voor mijzelf rekening met het feit dat ik gewoon niet weet of het verstandig is dit komend schooljaar al te beginnen aan een studie die er toch wel om bekend staat veel van je te vragen, al zal het je natuurlijk ook heel veel brengen als dit echt is wat je wilt. (En dat is het!) Momenteel zit ik te denken aan een thuisstudie om toch bezig te zijn, ervaring op te doen en verder te groeien in intellectuele vaardigheden. De omgang met mensen wil ik behouden door het doen van vrijwilligerswerk. Maar uiteindelijk weet ik zeker dat verloskundige worden is waar ik voor wil gaan!

Ik wens je dan ook veel succes toe, want in jouw brief lees ik hetzelfde verlangen als dat ik zelf heb, ik vind het dan ook leuk hier herkenning in te vinden!

Hopende dat we beiden (nu of later..) tot de opleiding van onze dromen worden toegelaten!

groetjes, schoolgirl88
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 april 2010, 10:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie opleiding verloskundige, graag tips voor verbetering

Ziet er netjes uit hoor! Ik weet niet of je inmiddels al bent toegelaten, maar een (kleine) tip als je de brief dit jaar weer gaat versturen: de opleiding heet inmiddels Academie voor Verloskunde Amsterdam en Groningen (AVAG). Staat wel goed als je daarvan op de hoogte bent.

Succes van een vierdejaars Verloskundige in Opleiding
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
verloskundige

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie kinderopvang, graag adviezen evalon Sollicitatiebrief en cv 2 19 mei 2008 20:34
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
sollicitatie opleiding dialyse verpleegkundige, graag feedback! just_susan Sollicitatiebrief en cv 0 3 oktober 2007 17:03
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar sQz Sollicitatiebrief en cv 4 14 maart 2007 18:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon