Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 november 2009, 12:52
annazon annazon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 november 2009
Berichten: 4
annazon is on a distinguished road
Post sollicitatiebrief Medewerk(st)er Secretariaat, graag hulp

Hoi,

Graag zou ik advies krijgen voor mijn sollicitatiebrief, hieronder de functieomschrijving en mijn brief.

Alvast bedankt voor de reacties

Bedrijfsprofiel:
Bij dit bedrijf worden onze paspoorten, rijbewijzen en (bank)passen gemaakt.

Functieomschrijving:
Boeken van zakenreizen. Organiseren van bezoeken, lunches, rondleidingen, vergaderruimte, bezoekerspassen. Ondersteunen van Hoofd Secretariaat bij interne en externe communicatie. Verspreiden van de inkomende post. Administratieve ondersteuning van MT leden. Bijhouden werkroosters voor Secretariaat, Directie en Accountmanagement. Afhandelen en bewaken van de kwaliteit van de correspondentie en het mede verzorgen hiervan,

Functie-eisen:
Bij voorkeur op een secretariaat, als secretaresse of Management assistente. <br>MBO niveau, eventueel aangevuld met een secretaresseopleiding.



Datum: IJmuiden , maandag 23 november 2009
Betreft: Vacature ""Medewerk(st)er Secretariaat



Geachte heer....,

Met belangstelling las ik uw advertentie op Internet en wil langs deze digitale weg graag reageren op de bij u openstaande vacature betreffende "Medewerk(st)er Secretariaat" .

Bij de diverse grafische bedrijven waar ik werkzaam ben geweest heb ik onder meer ervaring opgedaan in communicatie, orderbegeleiding, klantencontacten, verkoopbinnendienst, planning en bedrijfsadministratie.

Klant- en servicegericht werken kregen bij mijn diverse werkgevers hoge prioriteit. Mijn inzet, verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen komen tevens van pas in een functie als Medewerk(st)er Secretariaat. Ik ben niet bang zelf initiatieven te nemen en daar de consequenties van te aanvaarden.

Zoals u uit bovenstaande en mijn c.v. kunt opmaken, sluit mijn werkervaring goed aan.

Ik ben graag bereid deze sollicitatie mondeling te komen toelichten en zie dan ook uit naar een spoedige reactie.

Met voortvarende groet vanuit een zonnig IJmuiden aan Zee

Mijn gegevens zijn:
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 november 2009, 20:09
MJM
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatiebrief Medewerk(st)er Secretariaat, graag hulp

Een paar puntjes:
Ik vind je brief vrij kort. Je effectieve brief is maar twee zinnen, daar kan een werkgever moeilijk uit afleiden of en waarom jij de juiste persoon voor de functie bent.
Je brief is een beetje een opsomming van competenties die niet noodzakelijkerwijs uit je vorige functies naar voren komen, ik zou ze dus iets meer toelichten.
Ik zou als selectiecommissie graag willen weten waarom je voor deze functie binnen dit bedrijf solliciteert. Het is lastig, maar probeer bijvoorbeeld aan te sluiten op het motto of de visie of slogan van het bedrijf.
Je afsluiting vind ik persoonlijk te creatief en vrij informeel. Ik weet niet wat de bedrijfssfeer is, maar misschien is het verstandig om dat bijvoorbeeld tijdens een telefoongesprek te proberen te achterhalen.
Ik zou niet afsluiten met 'mijn gegevens zijn:', maar bijvoorbeeld:

Ik zie uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,

xxxxxxxx

Bijlage: cv (of voluit curriculum vitae)

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 november 2009, 20:50
annazon annazon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 november 2009
Berichten: 4
annazon is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief Medewerk(st)er Secretariaat, graag hulp

Beste MJM,

Bedankt voor je tips, ik zal kijken of ik de brief aan kan passen.
Ik reageer op deze functie om verschillende redenen, de functie lijkt me veelzijdig, leuk en ik denk dat de functie bij me past door mijn ervaring als ordernanager. Ook is het erg fijn dat deze functie niet al te ver weg is en ik niet meer elke dag in de file sta

Mijn afsluiting is inderdaad een beetje creatief en aangezien ik niet weet wat voor bedrijf het verder is kan ik dat beter aanpassen.

Dank je

groetjes
Annazon
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief maatschappelijk werker - graag hulp! genesis11 Sollicitatiebrief en cv 3 9 januari 2009 14:29
Sollicitatiebrief administratief medewerkster graag advis van experts verena Sollicitatiebrief en cv 0 13 september 2008 12:50
sollicitatiebrief administratief medewerkster op kinderdagverblijf, graag commentaar Bianca34 Sollicitatiebrief en cv 0 28 juni 2008 13:32
Sollicitatiebrief medewerkster onroerend goed, graag commentaar Justme75 Sollicitatiebrief en cv 1 23 april 2007 11:19
Graag hulp bij eerste sollicitatiebrief ErikGodijn Sollicitatiebrief en cv 3 31 mei 2006 20:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon