Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 december 2006, 21:21
utrechtcity utrechtcity is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2006
Berichten: 3
utrechtcity is on a distinguished road
Standaard Gesprek bij de politie voor de voorselectie

hallo mensen

ik ben youssef ik ben 25 j. ik heb een vraag aan jullie ,ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben ,ik heb binnen kort een gesprek bij de politie ik heb namelijk gesolliciteerd naar de functie politie medewerker Niveau 3 maar aan de hand van deze gesprek wordt er ook bepaalt of ik door mag of niet,
ik ben iemand die graag bij de politie wil werke.maar zo een gesprek had ik niet op gerekend zeg maar want dan krijg ik misschien vragen waar ik geen antwoord op heb kennen jullie iemand die bij de politie werkt of gaat ook werken,ik heb tips nodig ,het gaat om de politie korps utrecht. ik zie jullie reacties graag toe gemoet. MVG Youssef

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 13 augustus 2011 om 16:02
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 december 2006, 14:31
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: gesprek bij de politie voor de voorselectie

Hoi Yousseff,

Blijf in het gesprek gewoon jezelf, zet geen masker op en ga geen antwoorden verzinnen.

Wat je dan beter doet is op internet op zoek gaan naar jouw politieregio. Daar staat al veel informatie.
Verder mag je in een sollicitatiegesprek best wel eens als volgt antwoorden op inhoudelijke vragen waar je geen antwoord op hebt.
"Sorry, op deze vraag kan ik nu geen antwoord geven. Ik kom van buiten de organisatie en ik ben me er terdege van bewust dat deze kwestie zeker aan bod komt tijdens de inwerkperiode."
Neem bij de moeilijke vragen gewoon even bedenktijd in het gesprek. Het is niet erg als er stiltes vallen. Vraag bij eventuele stilte nadat jij je antwoord hebt gegeven of ze met dit antwoord voldoende informatie hebben.

Succes ermee,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 december 2006, 02:16
utrechtcity utrechtcity is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2006
Berichten: 3
utrechtcity is on a distinguished road
Standaard gesprek bij de politie voor de voorselectie

he Rens dankje voor je tip ,nog iets ik heb geen ervaring in zulke gespreken maar bij deze gesprek moet ik iets vertellen over mijn motivatie bij het solliciteren bij politie utrecht en mijn orientatie op het politie vlak en mijn verwachting van het korps utrecht en de functie waar ik naar solliciteer.

ik heb altijd bij de politie willen werken omdat ik ik denk dat ik ook wat kan betekennen voor de politie met mij achtergronden en zo en ik vindt het politei werk leuk omdat het afwissellend is en je bent altijd bezieg met het leefbaarheid vande samenleving maar meer weet ik ni te vertellen.''

hebben nog meer tips voor me ,

gr youss
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 december 2006, 20:16
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: gesprek bij de politie voor de voorselectie

Hoi Youssef,

Over de politie weet ik ook niks. Ja, de blauwe uniformen.

Kijk eens op www.politie.nl Daarna kun je zoeken naar de regio Utrecht. Je kunt op de site al veel informatie verzamelen welke op jouw sollicitatie betrekking heeft.
Dat is al een stuk voorbereiding.

Maak voordat je op gesprek gaat een lijst met punten waarvan jij vindt dat ze belangrijk zijn. Tijdens je gesprek mag je best je aantekeningen bij je hebben. Dat ziet de werkgever als een goede voorbereiding. Gebruik dat dan. Je mag gerust laten merken dat je de sollicitatie serieus neemt door vragen te stellen uit jouw aantekeningen en eventueel aantekeningen te maken waar je op terug wilt komen.

Een sollictatie vergelijk ik met een boogschutter.
Je hebt een boog en op je rug heb je een koker met pijlen (alle positieve eigenschappen van je). Na je gesprek moet je het gevoel hebben dat je alle pijlen uit je koker hebt gehaald en afgeschoten. Wel op een manier dat ze allemaal zijn aangekomen bij je gesprekspartner.
Als dat zo is kun je zeggen dat je er alles aan gedaan hebt om die baan te winnen.

Succes ermee.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 december 2006, 14:15
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: gesprek bij de politie voor de voorselectie

Hey youssef

Ik ben zelf werkzaam bij de politie en ben sinds een half jaar bezig met de opleiding niv. 3.
Bij het eerste gesprek is het belangrijk dat je laat zien en kan motiveren waarom jij bij de politie wil en ook dat je laat zien wat jij ze te bieden heb ivm levenservaring. Het is handig om ook gewoon een beetje het nieuws in de doorleest voor als ze dingen gaan vragen over het nieuws

Veel succes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 december 2006, 14:41
utrechtcity utrechtcity is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2006
Berichten: 3
utrechtcity is on a distinguished road
Standaard Re: gesprek bij de politie voor de voorselectie

he kan je me niet zeggen wat voor vragen ze stellen dan kan ik me daar ook op voorbereiden. en zit jij ook op het korps utrecht .
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 januari 2008, 19:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile gesprek bij de politie voor de voorselectie

Hallo mensen!

Ik heb binnkort een sollicitatie gesprek bij de politie.
Ik weet zo ongeveer wat me te wachten staat,
alleen ik ben wel erg benieuwd wat ze allemaal gaan vragen.
Ik solliciteer op Allround politie medewerker niveau 4.
Heeft iemand nog iets om mee te delen van hoe of wat.
Waar ik eventueel rekening mee moet houden.

Ik hoor het wel!
Groetjes Burçin
Met citaat reageren
  #8  
Oud 7 maart 2008, 10:12
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: gesprek bij de politie voor de voorselectie

Hey!
Mijn broertje zit bij Korps haaglanden 2e jaars. en wat ik van hem weet is dat je idd goed gemotiveerd over moet komen en erg zeker van je zaak zijn aangezien ze heel erg gaan doorvragen (waarom wil je dit, waarom ga je dat doen etc) dus misschien is het handig om voor jezelf vantevoren op papier te zetten waarom jij geschikt bent en kun je je verdiepen in het werk etc (zoals nu het gedoe met de cao). Als je het eerste gesprek hebt gehad begint het pas hoor! De tests die erna komen (psychologische test etc) zijn nog veel zwaarder, dus wees voorbereid!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 mei 2008, 01:05
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: gesprek bij de politie voor de voorselectie

Het gesprek valt reuze mee, heb ik zelf ook gehad. Blijf jezelf en ze kiezen je op persoon, niet op wie je je voordoet. Ze komen overal achter, dit gesprek is niet het enige. Je moet nog veel meer testen en dingen doen,d us zolang jij jezelf blijft is er niets aan de hand.

Mvg
Met citaat reageren
  #10  
Oud 7 juni 2012, 15:43
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Hoe kan ik me goed voorbereiden op onderdeel B van de politieselectie?

Hallo,
Ik zit momenteel in de selectie van de politieopleiding.
Ik heb afgelopen dinsdag Onderdeel A gehaald. Dus nu door naar ronde B. Is er iemand die eventueel nog handige tips heeft? Kan ik mezelf voorbereiden op het rollenspel? en op het psychologisch onderzoek?

mvg Lies
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 23:02
Hulp nodig bij de sollicitatiebrief politie dame Sollicitatiebrief en cv 5 8 november 2008 23:55
wat te verwachten bij 2e gesprek + kleding student Sollicitatiegesprek 5 16 september 2008 21:25
Werkzaamheden bij eerste gesprek albertine Alle andere carrièreonderwerpen 2 14 oktober 2007 13:41
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon