Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 november 2014, 16:43
UTeetje UTeetje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2014
Berichten: 1
UTeetje is on a distinguished road
Lightbulb Tweede master doen of niet?

Hallo!

Ik zit met het volgende dilemma:
Op dit moment doe ik een bachelor bestuurskunde over Europa aan de universiteit. Hierna wil ik sowieso een master gaan doen. De master die mij het leukst lijkt is Conflict Studies and Human Rights. De master waarvan ik het gevoel heb dat de banenkansen groter zijn is gewoon bestuurskunde. Als ik klaar ben met de master en ik doe deze in een jaar ben ik 25 als ik afgestudeerd ben. De vraag is hier dus, zal ik daarna nog de bestuurskunde master doen of de master van conflict studies. En welke zou ik dan sowieso moeten doen en welke niet?
Waarom ik misschien liever niet alleen bestuurskunde wil doen is omdat ik niet bij een gemeente wil werken. Het begint voor mij interessant te worden vanaf provinciaal niveau. De reden dat ik twijfels heb bij de andere master is omdat ik bang ben dat het daarmee moeilijker is om een baan te vinden. Stel ik zou er een tweede master achteraan doen, ben ik dan met 26 jaar als starter te oud? Heeft het wel toegevoegde waarde? Is het de extra investering waard?
Graag hoor ik jullie mening!

Groetjes,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 november 2014, 14:49
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Smile

1: Doe geen wazige studie waar je weinig tot niets aan hebt in het bedrijfsleven. WO BK is dus altijd een betere keuze.
2: Een tweede MSc is niet altijd een goed idee. 1: je werkt later, 2: het voegt weinig toe qua concurrentievoordeel en 3: je studieschuld wordt een stuk groter.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 november 2014, 22:06
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

Als je een master volgt na een bachelor moet je dit proberen te doen in een ander vak.

Het is eigenlijk heel eenvoudig: als je een Bachelor BK hebt én een master CS/HR dan kom je ook in aanmerking als master BK.

Als je solliciteert als master BK moet je je master diploma kunnen voorleggen, wat je hebt. Je moet ook voldoende kennis kunnen bewijzen en dat heb je ook als Bachelor BK.

Een extra Master BK doen is gewoon zinloos. Als je voor een master gaat, kies dan voor CS/HR. Als je solliciteert kun je op twee paarden wedden: zowel BK als CS waardoor je dubbel zo veel mogelijkheden hebt.

Als ze een combinatie BK/CS vragen, wat kan gebeuren, dan wordt de kans zelfs heel groot.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik weet niet wat ik wil Nickname1 Loopbaanvragen 0 2 september 2014 12:01
Dilemma Musiclover Loopbaanvragen 1 25 januari 2013 01:06
Heb master Accountancy, maar ben niet gemotiveerd voor dit beroep zlatan86 Loopbaanvragen 14 10 november 2010 18:01
Ik weet niet wat ik moet doen! Diary Opleiding kiezen en volgen 2 22 december 2009 10:56
PABO en spec.-onderijs opleiding. Maar ik wil iets anders, maar weet niet wat!! HELP! Barbamama Loopbaanvragen 1 27 november 2007 20:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon