Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 oktober 2008, 21:15
joma joma is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2008
Berichten: 3
joma is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief kraamverzorgende

hoi ik wil solliciteren op een advertentie voor opgeleid te worden tot kraamverzorgende , ben er niet zo goed in dus sta open voor diverse meningen...




geachte heer /mevrouw van den Blink


In de krant van woensdag 8 augustus j.l en op de website van u heb ik uw vacature voor kraamverzorgende/en opgeleid
tot kraamverzorgende zien staan.

Ik ben momenteel werkende als topstyliste (hairstyliste) wat ik al 11 jaar met veel plezier doe.
Echter ben ik al een tijdje op zoek in de verzorgende sector om wat anders te gaan doen en erbij een opleiding te doen.
Ruim 8 maanden geleden heb ik via jullie ook kraamzorg gehad en het sprak mij heel erg aan.
Het fantastische hulpverlenende verzorgende werk wat er door de kraamzorg gedaan wordt en hoeveel je ervan leert is echt geweldig.
Ik zou er veel voor over hebben de kans te krijgen om dit werk te leren en te verrichten.

Ik ben een persoon die graag met mensen en kinderen omgaat.
Verder ben ik iemand die goed in teamverband en zelfstandig kan werken en ook flexible is.
Het geeft mij veel veel voldoening om mensen te helpen en te verzorgen.
Hiermee wil ik u laten weten dat ik genoeg motivatie en enthousiasme bezit om dit tot een succes te maken.
Graag licht ik mijn brief en cv in een persoonlijk gesprek aan u toe.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 oktober 2008, 23:12
joma joma is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2008
Berichten: 3
joma is on a distinguished road
Standaard Re: wie wil even kijken naar mijn sollicitatiebrief???

niemand??
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 oktober 2008, 11:12
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wie wil even kijken naar mijn sollicitatiebrief???

Het is een nogal informele brief en de aansluiting kapper naar kraamverzorging begrijp ik niet. Ook is het beter om geen anglicismen te gebruiken denk ik.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 oktober 2008, 11:25
joma joma is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2008
Berichten: 3
joma is on a distinguished road
Post Re: Sollicitatiebrief kraamverzorgende

oke thanx voor de info, weet alleen niet hoe ik hem nu het beste kan maken?zou je een voorbeeld kunnen geven?
en de aansluiting kapper en kraamverzorgende hoe bedoel je dat eigenlijk??
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 oktober 2008, 00:01
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief kraamverzorgende

Hallo Joma,

Ik heb je brief doorgelezen en wil je het volgende meegeven:

De naam van de vacature is waarschijnlijk iets van kraamverzorgende/opleiding kraamverzorgende. Neem in ieder geval die tekst letterlijk over.

Daarna:

Ik werk inmiddels 11 jaar met veel plezier als hairstyliste. Kraamzorg heeft me echter ook al altijd aangetrokken en ik wil dan ook graag van de mogelijkheid gebruik maken om met de opleiding te starten.

Probeer in de alinea die begint met 8 maanden goed te omschrijven waarom je de kraamzorg in wilt. Denk goed na wat je er zo leuk aan vindt om dit te gaan doen.

Je moet de zinnen niet onder elkaar zetten maar achter elkaar.

De zin die begint met: Hiermee wil ik u laten enz. kun je weglaten.

Veel succes.
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 februari 2013, 13:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Het is een nogal informele brief en de aansluiting kapper naar kraamverzorging begrijp ik niet. Ook is het beter om geen anglicismen te gebruiken denk ik.
De aansluiting van kapper naar kraamverzorgende begrijp je niet? Lekker demotiverend voor dit meisje. Het is juist knap dat iemand zo'n omschakeling durft te maken en hier blijkbaar echt voor wilt gaan anders zou zij niet naar andere meningen vragen op het internet. Ja, je kan er ook later achterkomen dat iets toch niet jouw passie is. Ik kan er alleen maar begrip voor opbrengen Henkie.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 februari 2013, 22:13
Margr33t Margr33t is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2013
Berichten: 7
Margr33t is on a distinguished road
Standaard

Ik vind niks mis met de brief hoor netjes. Wel zou ik de wijzigingen die hierboven staan van Jack aanpassen in je brief. De carriereswitch is niet erg, wel kun je je sterker maken door inderdaad te vertellen wat je juist zo aantrekt in de kraamzorg.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief stagiaire basisschool Hayal Sollicitatiebrief en cv 7 2 april 2008 20:53
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon