Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 juni 2014, 21:29
Claartje Claartje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2014
Berichten: 3
Claartje is on a distinguished road
Standaard Gat in cv door ziekte. Vertellen in sollicitatie? ja/nee

Na een half jaar werkloos geweest, ben ik in de ziektewet beland vanwege mijn hart. Inmiddels, na 1,5 jaar en gedotterd, ben ik 'gezond' verklaard. Al met al ben ik dus 2 jaar van de arbeidsmarkt geweest. Ik heb wel een opleiding gevolgd (1 jaar) en doe aan vrijwilligerswerk. Een opleiding uit interesse, als aanvulling. Het is niet op mijn vakgebied. Vrijwilligerswerk doe ik in mijn vakgebied en als aanvulling op mijn opleiding.
Nu ben ik uitgenodigd voor een sollicitatie.
Hoe ik ga het gat in mijn cv verklaren? Zeggen dat ik 'hartpatiënt' was?? Ja? Maar wat voor indruk laat je achter. Ik kan me voorstellen dat, ondanks dat de cardioloog zegt dat het oke is, een werkgever toch een reserve heeft. Nee? Hoe verklaar ik het gat.
Geef maar eerlijk antwoord. Wat zou je ECHT doen??
O, ik ben een vrouw van 40jr
Alvast Bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juni 2014, 10:31
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Wat fijn dat je gezond bent verklaard en weer het gewone leven op kunt pakken. ik begrijp je dilemma goed, maar raad je aan vooral eerlijk te zijn over de reden van het gat in je cv. Dit houdt niet in dat je alles open en bloot op tafel moet gooien Je kunt op een korte en krachtige manier vertellen dat je gedotterd bent, maar dat de cardioloog je onlangs helemaal gezond heeft verklaard en dat je nu erg veel zin hebt om deze nieuwe uitdaging aan te gaan. Het is dus belangrijk dat je energie uitstraalt en vooral benadrukt welke voordelen je je potentiële werkgever te bieden hebt. Het kan vervolgens twee kanten uitgaan. Wellicht wordt de selecteur geraakt door je verhaal - hij weet uit eigen ervaring wat het inhoudt om iets aan je hart te hebben - en wil hij je graag een kans bieden. Het kan ook zijn dat de selecteur 'schrikt' van je ziekteverleden en je om die reden afwijst (al zal hij dat nooit zeggen of toegeven). Kortom, omdat je niet weet wie je tegenover je hebt, kun je maar beter zorgen voor een verhaal waarin je jezelf goed en krachtig presenteert. Dat komt sterk en zelfverzekerd over en maak je de meeste indruk mee.

Heel veel succes en laat je ons nog weten hoe het ging?!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juni 2014, 18:53
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Als er niet naar gevraagd wordt zou ik het eerder niet dan wel vertellen (voor jou 100 andere die wel gezond zijn....), tenzij het een beroep in de zorg is bv medisch psycholoog (dan kan jouw ervaringsdeskundigheid goed van pas komen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juni 2014, 12:45
Ginger69 Ginger69 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Berichten: 2
Ginger69 is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

ik ben 45 jaar en ik ben ook hartpatient. Ik heb een aangeboren hartafwijking. Ik heb er voor gekozen om het niet direct te vertellen. Te meer omdat je niet aan mij ziet dat ik een hartafwijking heb.

In het verleden heb ik helemaal nooit verteld bij werkgevers dat ik hartpatient ben. De laatste paar jaar doe ik dat wel. Dit heeft te maken met mijn leeftijd en dat ik nu wel meer klachten heb (ook dat is niet te zien aan mij). Ik vertel mijn naaste collega's over mijn hartafwijking als ik al een aantal weken/maanden in dienst ben. Dan hebben ze de tijd gehad om aan mij te wennen (en ik aan hen) en ook een oordeel over mijn werk te hebben en niet het feit dat ik hartpatient ben.

Een ieder is anders en iedere situatie is anders. Jij bent op latere leeftijd hartpatient geworden. Ik raad je aan om je gevoel (je hart ) te volgen. Dan neem je nooit de verkeerde beslissing. Veel succes met alles.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 juni 2014, 20:02
Claartje Claartje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2014
Berichten: 3
Claartje is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor alle reacties.

Vanochtend gesprek gehad, 15minuten. Er is niet gevraagd naar het gat in mijn cv. Nu afwachten of ik uitgenodigd wordt voor de 2e ronde. Ongetwijfeld wordt er dan wel iets over gezegd.
Ik denk dat als er naar gevraagd wordt ik zo kort en bondig mogelijk iets vertel over mij ziek zijn en vooral benadruk dat ik weer helemaal beter en vitaal ben.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 juni 2014, 10:41
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Dat was een kort gesprek ...

Laat het ons weten als je uitgenodigd bent voor een tweede gesprek .
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 3 juli 2014, 20:40
Claartje Claartje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2014
Berichten: 3
Claartje is on a distinguished road
Standaard

Beste iedereen, Hierbij een update. Ik heb de baan!!! Na de tweede ronde, waar ik een opdracht moest maken en een nagesprek had, hoorde ik gisteravond dat ze voor mij hadden gekozen. En er is niet gesproken over mijn hart. Er is niet gevraagd naar het gat in mijn cv en ik ben er zelf ook niet over begonnen. Alhoewel ik wel een momentje had dat ik dacht 'ik ga het gewoon zeggen dan komen we later ook niet voor verrassingen te staan'. Nu maar hopen dat het toch nog ergens boven tafel komt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 juli 2014, 14:52
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Van harte gefeliciteerd! Wanneer ga je beginnen?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 juli 2014, 17:46
Helder Helder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2014
Berichten: 20
Helder is on a distinguished road
Standaard

Gefeliciteerd Claartje! Ik denk dat je dat 'gat' heel mooi hebt opgevuld met goede nevenactiviteiten en dat er daarom geen vraagtekens zijn gerezen. Dat is toch hartstikke mooi?

Je bent verder ook gezond verklaart dus zou je ziekteverleden ook geen effect meer moeten hebben op de toekomst en/of je werkzaamheden. Mocht dat wel het geval zijn dan kun je dat uiteraard tzt nog aangeven maar voorlopig zou ik er zelf niets over zeggen. Belangrijker is of jij je werk kan doen en als dat het geval is dan is iedereen tevreden.

Ik vind het wel netjes dat je ermee zit, dat getuigt van een goed karakter Maar onthoud wel, er is jou niet specifiek gevraagd naar je gezondheid en dat hoort volgens mij ook niet in een sollicitatiegesprek, mensen mogen niet worden afgewezen om hun gezondheid (tenzij je piloot oid wilt worden). Dus maak je je er niet al te druk meer om. Succes en veel plezier in je nieuwe baan!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV vragen over nevenactiviteiten en gat in cv Lucky Sollicitatiebrief en cv 3 3 februari 2013 21:39
Wat moet ik doen met een 'gat' in mijn CV Gezellig Sollicitatiebrief en cv 21 17 januari 2013 20:01
Gat van 6 jaar in cv wegens medische redenen. Hoe omschrijf ik dat op mijn cv? Lusa Sollicitatiebrief en cv 6 11 september 2011 01:57
Gat CV mantelzorger 2x watervrouwtje Sollicitatiebrief en cv 3 24 mei 2011 20:18
gat in cv DarkAngel24 Sollicitatiebrief en cv 9 16 januari 2009 23:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon