Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 11 februari 2008, 11:52
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo Rechten in deeltijd

Voor voltijdsstudenten na het MBO is HBO rechten de beste keuze.
Voor voltijdsstudenten na het HAVO is HBO rechten de beste keuze.
Voor voltijdsstudenten na het VWO is WO rechten de beste keuze.
Voor voltijdsstudenten / deeltijdstudenten na het HBO is WO rechten de beste keuze.
Voor deeltijdstudenten met een baan met 21+ / HBO / WO is WO rechten een goede keuze (mits je op WO niveau kunt functioneren). Bijvoorbeeld de OpenUniversiteit heeft een zeer goede opleiding.
Voor deeltijdstudneten met een baan met 21+ / MBO is HBO rechten een goede keuze (mits je op HBO niveau kunt functioneren).

Het is natuurlijk wel zo dat je als LLM (voor BAMA: mr) meer mogelijkheden zult hebben / meer zult verdienen dan een LLB (voor BAMA: baccalaureus). En je moet het maar leuk vinden om helemaal onderaan te beginnen op een kantoor. Zeker als je 30+ bent is het niet altijd even leuk om hetzelfde te verdienen / uit te voeren als een 22-jarige collega. Zeker omdat die opleidingen toch wel lang duren.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 12 februari 2008, 16:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo Rechten in deeltijd

Stel je voor je wilt na het HBO naar de universiteit om Nederlands recht te studeren.
Kan je dan al in het eerste jaar HBO-rechten (door je P te halen) gelijk doorstromen naar de Universiteit, zo ja? in welk jaar begin je dan aan de Universiteit.

En als je HBO-rechten 4 jaar volgt. en daarna besluit dat je naar de Universiteit wilt. Ik heb gehoord dat je dan gelijk al aan je master kunt beginnen op de Universiteit na 4 jaar HBO-rechten. Of klopt dat niet? Hoe gaat het dan na die 4 jaar HBO-rechten als je naar de Universiteit wilt.

alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #23  
Oud 12 februari 2008, 16:18
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo Rechten in deeltijd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Stel je voor je wilt na het HBO naar de universiteit om Nederlands recht te studeren.
Kan je dan al in het eerste jaar HBO-rechten (door je P te halen) gelijk doorstromen naar de Universiteit, zo ja? in welk jaar begin je dan aan de Universiteit.

En als je HBO-rechten 4 jaar volgt. en daarna besluit dat je naar de Universiteit wilt. Ik heb gehoord dat je dan gelijk al aan je master kunt beginnen op de Universiteit na 4 jaar HBO-rechten. Of klopt dat niet? Hoe gaat het dan na die 4 jaar HBO-rechten als je naar de Universiteit wilt.

alvast bedankt!

daarmee bedoel ik rechten in voltijd!
Met citaat reageren
  #24  
Oud 14 februari 2008, 12:32
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Hbo Rechten in deeltijd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Stel je voor je wilt na het HBO naar de universiteit om Nederlands recht te studeren.
Kan je dan al in het eerste jaar HBO-rechten (door je P te halen) gelijk doorstromen naar de Universiteit, zo ja? in welk jaar begin je dan aan de Universiteit.

En als je HBO-rechten 4 jaar volgt. en daarna besluit dat je naar de Universiteit wilt. Ik heb gehoord dat je dan gelijk al aan je master kunt beginnen op de Universiteit na 4 jaar HBO-rechten. Of klopt dat niet? Hoe gaat het dan na die 4 jaar HBO-rechten als je naar de Universiteit wilt.

alvast bedankt!
Op de websites van de universiteit(en) van je keuze moet je even de bachelor of master die je zou willen doen opzoeken, en dan kijken wat de ingangseisen zijn. De ingangseisen verschillen nl. per universiteit.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 23 april 2008, 22:57
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo Rechten in deeltijd

Hallo,

Ik zit te twijfelen om hbo-rechten in Tilburg te gaan volgen of in Rotterdam (INHolland) Heeft iemand hier ervaring mee? Zoals ik het een beetje zie is Tilburg een echte juridische school? Beetje stug? Je kan niet kiezen uit vakken, maar is het te doen?

En INHolland lijkt me iets moderner, je kan om het einde een aantal richtingen kiezen waar bv. ook internationaal recht en strafrecht echt gekozen kan worden, dat is bij Tilburg niet, althans zo begrijp ik het.....

Kan iemand me daar meer over vertellen? Ik werk op dit moment 40 uur als makelaar (iets heel anders) maar heb altijd al meer met rechten willen doen. Ik hoop alleen dat het meer is dan alleen dossier behandelen en brieven typen. Ga graag met mensen om.....

Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
  #26  
Oud 24 april 2008, 10:37
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo Rechten in deeltijd

1: Vanuit je opleiding makelaar kun je het beste notarieel recht via de Open Universiteit gaan doen (initiele-WO-bachelor / LLB);
2: Als je al ouder bent is het lastig om na een paar jaar deeltijd HBO-recht een functie vanuit die opleiding te gaan doen omdat je dan weer bij start begint qua salaris en verantwoordelijkheden. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Het kost ook veel geld om te studeren dus dan is het een zwaard dat negatief aan twee kanten snijd;
3: Met een HBO of initiele-WO-bachelor in de advocatuur werken betekent volgens mij intern papierwerk maar bij de overheid kom je misschien met meer mensen in contact (maar of dat leuk is weet ik niet want het blijft bureaucratisch).
Veel succes met je keuze!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 24 april 2008, 10:41
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo Rechten in deeltijd

Routes HBO naar WO
WO LLB = 3 jaar bij WO;
WO LLM na WO LLB = 1 jaar bij WO;
WO LLB na HBO propedeuse = 3 jaar bij WO (misschien een paar vrijstellingen maar je begint gewoon in jaar 1)
WO LLM na HBO = 1 jaar pre-master programma en dan 1 jaar WO.
Dus je bent 6 jaar aan het studeren van HBO naar WO LLM.

Let op: veel gerennomeerde advocatenkantoren nemen geen stapelaars in dienst. Die willen alleen mensen met de VWO-WO route en geen mensen met een VMBO/(HAVO)-(MBO)-HBO-WO-route.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 3 september 2008, 15:28
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Hbo Rechten in deeltijd

Dag allemaal,

Kan iemand mij vertellen op welk termijn je een baan moet vinden in de juridische sector als je recht gaat doen, is dat meteen aan het begin van je studie of later in het eerste jaar?

Heb al wat mensen van de administratie gebeld om hier antwoord op te krijgen, maar helaas...

Groeten,

Titania
Met citaat reageren
  #29  
Oud 3 september 2008, 15:44
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Hbo Rechten in deeltijd

In deze link vind je meer info over de studie. http://www.carrieretijger.nl/opleidi...estuur/rechten
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #30  
Oud 3 september 2008, 16:54
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Hbo Rechten in deeltijd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Kan iemand mij vertellen op welk termijn je een baan moet vinden in de juridische sector als je recht gaat doen, is dat meteen aan het begin van je studie of later in het eerste jaar?

Heb al wat mensen van de administratie gebeld om hier antwoord op te krijgen, maar helaas...
Bij een deeltijdopleiding hoef je volgens mij helemaal geen relevante baan te hebben (waarschijnlijk wel bij een duale opleiding).
Als je het zeker wilt weten zou ik even bellen met het studievoorlichtingsgebeuren van de hogeschool waar je zou willen studeren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo rechten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 19:11
HBO Bedrijfskundige Informatica, een beschrijving sub0 Opleiding kiezen en volgen 6 2 oktober 2010 19:34
HBO Pedagogiek Inge1987 Opleiding kiezen en volgen 31 9 juni 2010 23:14
Minder studenten hbo lerarenopleiding Jan Opleiding kiezen en volgen 1 12 oktober 2006 22:13
Doorstroming mbo - hbo Janine Opleiding kiezen en volgen 0 9 maart 2006 16:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon