Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 januari 2010, 15:08
Ivonne69 Ivonne69 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 3
Ivonne69 is on a distinguished road
Standaard Wat wil ik?

De laatste jaren zit ik niet lekker in mijn vel op werkgebied. Ik werk al ruim 10 jaar op projectbasis bij woningcorporaties. Dit werk heb ik altijd met veel plezier gedaan maar de laaste tijd ga ik met tegenzin naar mijn werk.
Twee jaar geleden hebben we een zoontje gekregen en het is dan net of er dan ook iets in je hoofd veranderd. Ik kan het niet zo goed omschrijven maar mijn vrije tijd is nu veel kostbaarder geworden en wil niet meer een uur in de auto zitten om van mijn werk weer thuis te komen. Ik heb zelfs een tijdelijke opdracht dicht bij huis gehad maar het gevoel van "heerlijk werken" kwam niet terug.

Omdat mijn vriend en ik allebei met tegenzin naar ons werk gaan, zitten we al een tijdje te denken of we een eigen bedrijf kunnen starten.
Wij wonen buitenaf en hebben veel ruimte om ons heen (schuur en weiland). Het zou natuurlijk ideaal zijn om iets met deze ruimte te doen. We hebben gedacht aan een groepsaccomodatie oid, maar in ons dorp zitten hiervan er al 2. En daarnaast ook een bed and breakfast bij ons in de straat.
Ik realiseer dat het vage gedachten zijn, maar we hebben hulp nodig om ons weer op het goede spoor te krijgen. We hebben dus totaal geen idee.
Hebben jullie ideeën of tips? Misschien heeft iemand hetzelfde meegemaakt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2010, 15:33
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Wat wil ik???

Poeh, dat is lastig.

Het eerste wat in me opkwam, was een zorgboerderij. Dat is als verstandelijk gehandicapten of overspannen mensen op de boerderij aan de slag gaan. Ze leren zo vaardigheden en werkritme enz.

Maar geen idee wat dat oplevert en wat het kost enz. Of dat uberhaupt heel rendabel is. Het werk moet je natuurlijk sowieso al aanspreken.

Een bed and breakfast kan je wel mee beginnen, naast je werk. Er is er al wel 1 in je straat, maar wellicht kan je je op bepaalde manier onderscheiden. Al doe je voorlopig maar 2 slaapkamers. Dan kan je kijken of het je bevalt enz.

Het is eventueel niet mogelijk om voor jezelf te beginnen en je voor projecten in te laten huren? Kan je misschien ook meer thuis werken en evt. kind naar creche. Dan ben je dichtbij om hem op te halen.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 januari 2010, 12:43
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Wat wil ik???

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Na de geboorte van mijn dochter werd mijn vrije tijd ook veel belangrijker. En ja: ik freelance en kan beamen dat het heerlijk is om je eigen werktijden te kunnen bepalen.

Het lijkt me in deze huidige tijd niet verstandig als jullie beiden ontslag nemen om het roer compleet om te gooien. Ik bedoel dan niet dat je je droom in de prullenbak moet gooien, maar dat je er met kleine stapjes naartoe kunt werken. Zelfstandig ondernemerschap heeft veel mooie kanten, maar ook een aantal mindere, zoals inkomensonzekerheid. Je hebt een zoontje, dus er moet wel iedere maand brood op de plank komen, lijkt me.

De opmerking van Rosina om voor jezelf te beginnen en je voor projecten te laten inhuren, vind ik een hele goede. Daarnaast zou je dan een B&B of iets anders kunnen runnen. Wanneer die echt goed gaat lopen, kun je er vervolgens voor kiezen om je daar helemaal op te richten.

Een zorgboerderij kun je overigens alleen beginnen als je een agrarisch bedrijf hebt en dat is bij jullie - als ik zo tussen de regels door lees - volgens mij niet het geval.

Voor meer informatie over zelfstandig ondernemerschap kun je eens kijken op zustersite Lancelots en op de site van de kamer van koophandel.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 januari 2010, 13:32
Ivonne69 Ivonne69 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 3
Ivonne69 is on a distinguished road
Standaard Re: Wat wil ik?

Rosina en Marieke, bedankt voor jullie reactie.

Wij hebben inderdaad geen dieren, dus een zorgboerderij is geen optie. We willen wel een paar geitjes aanschaffen, maar dat is meer hobby-matig. Het is puur de schuur en weiland die we hebben en daar iets mee willen doen. En natuurlijk moet het dan ook geld op brengen. Het zou ideaal zijn als één van ons zich hiermee kan bezighouden en de andere een vast inkomen heeft.

De opmerking om voor jezelf te beginnen en je te laten inhuren voor opdrachten, zou op zich kunnen. Maar ik wil juist iets anders. Op het werk bij een woningcorporatie ben ik uitgekeken en als ik dit als ZZP'er zou doen, volgens mij krijg ik hierdoor niet meer energie.

Een lastig probleem.

Groet,
Ivonne
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 januari 2010, 22:25
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Wat wil ik?

Kortom, twee vragen als ik het goed begrijp:
-wat kan ik met de ruimte doen (eventueel om geld te genereren), en
-wat voor zzp-werk zou ik kunnen combineren met het land.

Is het een optie om een kinderdagverblijf te beginnen? Afhankelijk van waar je zit (in de omgeving van een grotere plaats) kan je dan extra 'buitenactiviteiten' aanbieden. Je zult dan ook de juiste 'papieren' moeten hebben maar dat hoeft niet het probleem te zijn...

En inderdaad zorgen dat er een stukje zekerheid blijft; 1 van jullie zal in loondienst moeten blijven tot het project zelfstandig draait.

Thor.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 februari 2010, 15:03
Ivonne69 Ivonne69 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 3
Ivonne69 is on a distinguished road
Standaard Re: Wat wil ik?

Thor, bedankt voor je reactie.

Mijn gedachten gaat steeds meer uit naar een winkeltje in 2e hands kinderkleding met daarbij een webwinkel. Mijn vriend is trouwens erg handig en hij heeft voor ons zoontje al eens houten speelgoed gemaakt. Ik denk erover om dit soort speelgoed (wat mijn vriend dus gemaakt heeft) ook te verkopen. Dit zijn vage gedachten. Of me alleen richten op tuinmeubilair.

Alleen weet ik niet wie me kan helpen om deze vage ideeën om te zetten in concrete plannen. Is het uberhaupt wel verstandig om in deze economische slechte tijd om iets voor jezelf te beginnen? Of is het verstandiger om "gewoon" in loondienst te blijven?

Groet,
Ivonne
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 februari 2010, 16:39
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Wat wil ik?

Je ideen zijn helemaal niet 'verkeerd'!
Een webwinkel opzetten is geen grote,ingewikkelde stap. Met een relatief klein budget zou je daar al mee kunnen beginnen (sterker nog, er zijn steeds meer 'webwinkels' die uitsluitend via marktplaats en zo werken) en het grootste probleem is in het begin naam maken, en opslagruimte regelen.
Meubeltjes maken is ook geen probleem, maar kijk dan goed of er een 'plekje' is voor jullie stijl. Er zijn al wel webwinkels met kindermeubilair, maar ik vind die veelal erg prijzig(maar goed, ik kan ze ook zelf maken met de spullen die ik heb ) Ofwel:

-je huidige baan (voorlopig) niet opzeggen maar wel plannen om af te gaan bouwen;
-eventueel eens bij het zusterforum van carrieretijger, lancelot, informeren. Daar zitten alle zelfstandig ondernemers!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werk is één, maar wat wil ik nou echt? mai Loopbaanvragen 9 4 september 2012 22:51
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Help, wat wil ik? Femme Loopbaanvragen 4 16 juni 2009 17:45
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carrièreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48
Wat wil ik?!?! Faatje Loopbaanvragen 1 28 juni 2007 22:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon