Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 juni 2008, 02:04
linda1966 linda1966 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2008
Berichten: 3
linda1966 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie administratief medewerker advies

Hoi @ll,

Na een paar jaar te hebben kunnen genieten van mijn 2 kinderen, is het voor mij weer tijd om weer betaalde arbeid te gaan doen.

Ik het plaatselijke krantje kwam ik een advertentie tegen met heeeeeel weinig info.
De bedrijfsnaam
De functieomschrijving
aantal uur
opleidingsnivo
Wat werkzaamheden invoeren orderbonnen, het maken van facturen, bewaken van debiteuren
2 telefoonnummers
en een emailadres vermoedelijk met een voornaam

Nu vind ik een sollicitatiebrief schrijven al moeilijk, maar zo weing informatie maakt het voor mij nog moeilijker.

Mijn CV
Mavo diploma
18 jaar ABN/Amro
1 jaar telecom (callcenter) Tot 21.30 uur
3 jaar McDonalds soms tot 3.00 uur s'nachts
2 jaar hulpouder/ coordinator overblijfmoeder

Ik heb het volgende er van gebakken, maar de vraag is klopt het en leest het lekker weg.




Betreft: sollicitatie naar de functie van administratief medewerker.


Geachte mevrouw,

Met belangstelling heb ik uw advertentie gelezen in de ******* van afgelopen vrijdag. Omdat administratie en boekhouding me altijd al hebben geboeid, wil ik me graag kandidaat stellen voor de functie van administratief medewerker.

Ik ben 41 jaar en wil graag van deze gelegenheid gebruikmaken, om als herintredende moeder weer deel te nemen aan het arbeidproces.

Na het behalen van mijn Mavo diploma, ben ik bij de ABN/AMRO bank gaan werken. Hier heb ik 18 jaar met veel plezier gewerkt, in verschillende functies. Totdat ik heb gekozen voor het moederschap en wilde dit dan ook bewust meemaken. Helemaal stoppen met werken past niet bij mij, dus ben ik op andere uren gaan werken. De laatste 2 jaar ben ik veelal als hulpouder en coördinator overblijfmoeder actief geweest op de school van mijn jongste zoontje.

Door mijn contactvaardigheid kan ik uitstekend in teamverband werken. Verder werk ik ordelijk en gestructureerd, eigenschappen die onmisbaar zijn in deze branche. Ik beheers het merendeel van de administratieve werkzaamheden, zoals typen, dossiers aanmaken, klanten te woord staan.

Ik ben altijd bereid mijn vaardigheden en kwaliteiten uitgebreider toe te lichten tijdens een persoonlijk gesprek.

met vriendelijke groet,

Naam
Adres
telefoon
PC + Woonplaats.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 juni 2008, 21:38
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie administratief medewerker advies

Hoi,

Ik vind het altijd jammer dat een bedrijf zo weinig informatie in advertentie zet. Is ook lastig omdat je niet weet waarop je reageert.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat voor functies je allemaal bij ABN AMRO vervuld hebt? Ik zou dat coordinator overblijfmoeder nog wat aandikken in brief. Dat is toch ook organiseren, administratie enz. Verder zei je dat je merendeel van administratieve werkzaamheden beheerst, zoals typen, dossiers aanmaken en klanten te woord staan. Misschien dat bedrijf wat anders verstaat onder administratieve werkzaamheden, b.v. boekhouddiploma enz., maar dat soort dingen zal waarschijnlijk wel in je CV staan.

Mocht je uitgenodigd worden, zou ik dus eigenschappen die coordinator overblijfmoeder moet hebben gebruiken, bij McDonalds heb je geleerd om snel, accuraat en hard te werken en bij callcenter leer je goed met computer omgaan, ook snel te werken en omgaan met klanten. Voorgaande voor het geval ze vragen hebben over die functies.

Hopelijk heb je er wat aan en heel veel succes!!

groetjes,
Rosina
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 juni 2008, 05:39
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie administratief medewerker advies

Niet om flauw te doen maar administratieve banen volgen meestal een standaard stramien waarbij de kandidaten heel goed weten wat ze inhouden. Er zijn ook standaardopleidingen voor deze functies: BKB, PDB, MBA, SPD of LEAO (nu: VMBO) / MEAO (nu: MBO Administratief) / HEAO (nu: HBO BE / BA / AC). Daarom zijn de beschrijvingen van deze advertenties vaak summier.

Omdat er zoveel mensen zijn met voldoende werkervaring en specifieke opleidingen denk ik ook niet dat het zin heeft voor mensen met een afwijkende achtergrond om op deze functies in het bedrijfsleven te solliciteren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 juni 2008, 21:46
linda1966 linda1966 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2008
Berichten: 3
linda1966 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie administratief medewerker advies

Hoi Rosina en Henk,

Rosina

Ik ga proberen om te kijken hoe ik het advies kan verwerken in mijn brief en iets meer over de ABN zal vertellen. In mijn CV had ik wel de diverse afdelingen benadrukt.

In mijn tekst heb ik al aangeven, dat de advertentie in het plaatselijke sufferd was geplaatst, dit waarschijnlijk om de kosten te drukken.

Henk

Je geeft het zelf al aan een beetje flauw, voor een ieder kan het heel makkelijk zijn om te sollciteren. Ik ervaar het anders en hoop dan via forums een beetje hulp te krijgen.

Henk met jou advies kom ik nooit aan een baan. Ik heb geen HBO dus zal ik moeten roeien met de riemen die ik heb. En is een administratieve baan voor mij wel een uitdaging. Ik wil geen fulltime baan maar een partime en dat is nog moeilijkere te vinden.

Kortom, voor mij lijkt dit de ideale baan, waarschijnlijk leuk werk, dichtbij huis mooie werktijden en goed te combineren met de schooltijden van mijn kinderen. Vandaar dat ik ook de moeite doe, in de hoop dat ik word aangenomen.

Helaas moet ik nu weer even zwoegen om een goed einde aan deze brief te maken. En dit alleen omdat ik graag uitgenodigd wil worden.



mvg Linda
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juni 2008, 01:36
linda1966 linda1966 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2008
Berichten: 3
linda1966 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie administratief medewerker advies

Hoi,

Mijn brief was redelijk goed, want ik heb een goed resultaat geboekt. Ik ben inmiddels uitgenodigd bij 2 bedrijven. (ik had de brief 3 maal verstuurd)

Dus even duimen maar en kijken of ik tijdens het gesprek ook zo cool ben

Nee, het valt niet mee om deze stap weer te maken.

mvg Linda
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 juni 2008, 07:56
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie administratief medewerker advies

Hoi Linda,

Gefeliciteerd!!

Echt heel goed als je 3x een sollicitatiebrief verstuurt en 2 bedrijven je uitnodigen. Dan heb je toch wel meer in je mars dan je zelf denkt!

Succes!

groetjes,
Rosina
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 juni 2008, 09:20
Amber9 Amber9 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 24
Amber9 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie administratief medewerker advies

Heel veel succes!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 juni 2008, 17:37
Mangomango Mangomango is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2008
Berichten: 9
Mangomango is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie administratief medewerker advies

Wow, leuk zeg dat je bent uitgenodigd!

Ging het bij mij ook maar zo flitsend als jonge moeder die weer wil intreden ;-)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies zéér welkom: Sollicitatie medewerker onderwijsadministratie nikje2000 Sollicitatiebrief en cv 1 13 maart 2008 22:53
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
Hoe verkoop ik mezelf beter?! - Sollicitatie Administratief Medewerker aardbei25 Sollicitatiebrief en cv 3 8 maart 2007 18:47
Sollicitatie administratief medewerker Angel70 Sollicitatiebrief en cv 3 10 februari 2007 13:54
Openingszin Sollicitatie Administratief medewerker P&O Pietje Sollicitatiebrief en cv 3 10 april 2006 12:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon