Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 december 2009, 13:57
Jolanda77 Jolanda77 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Berichten: 1
Jolanda77 is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief administratief medewerker

Hallo, Ik ben nieuw hier.
Kunnen jullie een blik werpen op mijn brief? Hoe komt deze over?? Is het een pakkende brief waardoor ik nu wel eens uitgenodigd zou worden?

Betreft: sollicitatie administratief medewerkster


Geachte mevrouw XXX,

Tijdens het lezen van uw vacature in de Stentor van 4 december jl dacht ik aan het spreekwoordelijk gezegde “daar moet ik als de kippen bij zijn”. Daarom solliciteer ik dan ook uitermate enthousiast op de duur u aangeboden functie van administratief medewerkster.

Momenteel ben ik werkzaam binnen een scholengemeenschap te Hoogeveen als secretarieel medewerkster. Helaas biedt deze functie mij inhoudelijk geen uitdaging, het werk wat er ligt is minimaal waardoor ik niet kan laten zien wat ik in mijn mars heb. Ik ben een duizendpoot op de werkvloer en hou niet van stilzitten, vandaar dat ik gekozen heb om naar een nieuwe uitdaging uit te kijken.

De functie van administratief medewerkster binnen uw organisatie spreekt me om diverse redenen aan. De eerste reden is dat deze functie zeer goed aansluit op mijn opleiding c q vaardigheden en werkervaring. Daarnaast wil ik graag mijn kwaliteiten, zoals mijn goede contactuele vaardigheden, maar bovenal mijn servicegerichtheid en accuratesse inzetten bij een dynamische organisatie.
Ik ben zeer goed in staat zelfstandig te werken maar maak hiernaast ook graag deel uit van een enthousiast team zodat we samen een meerwaarde kunnen betekenen voor het bedrijf. Het werken tussen 2 locaties is voor mij geen probleem. Het biedt alleen maar meer uitdagingen en diversiteit in de werkzaamheden.

Ik hoop van harte dat deze brief en bijgevoegd curriculum vitae uw interesse in mij geprikkeld heeft en voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek.



Met vriendelijke groet,



Eigen Naam


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 december 2009, 14:28
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief administratief medewerker

Hoi Jolanda,

Ik word niet echt warm van je brief en dat komt omdat je je motivatie niet goed overbrengt. Je schrijft bijvoorbeeld dat je het op je huidige werkplek niet meer naar je zin hebt. Dat is niet verstandig. Eigenlijk zeg je dan: ik wil dit niet meer, u heeft een vacature en daarom solliciteer ik bij u.

Je zet wel uiteen waarom de functie je aanspreekt, maar het is een vrij algemeen verhaal dat bij ieder bedrijf past. Een bedrijf wil erg graag weten waarom je juist bij hen solliciteert, en waarom precies op die baan. Dat komt in jouw brief nu onvoldoende naar voren. Ik weet het: het is heel lastig, maar je brief wordt er veel krachtiger door! Voor voorbeelden kun je eens kijken op de volgende pagina: http://www.carrieretijger.nl/carrier...ie-overbrengen

Veel succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Administratief Medewerker gosiag Sollicitatiebrief en cv 1 3 december 2009 22:24
Sollicitatiebrief Administratief medewerker rechtbank Meike Sollicitatiebrief en cv 2 9 oktober 2008 22:30
Sollicitatiebrief administratief financieel medewerker Grada Sollicitatiebrief en cv 2 22 augustus 2007 12:44
Sollicitatiebrief Administratief medewerker Patr1c1a Sollicitatiebrief en cv 5 13 december 2006 18:05
Sollicitatiebrief administratief medewerker Mike72 Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 15:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon