Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 9 oktober 2012, 01:09
Zooft Zooft is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 4
Zooft is on a distinguished road
Question Zonder TomTom gestrand in carrièreland...

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ben hier gekomen omdat ik op dit moment in de WW zit en daar zo snel mogelijk uit wil komen. Echter, ik zit met een probleem: ik krijg mijn doel niet helder. Of misschien versta ik mijn hart niet zo goed.

In mijn werk zoek ik inhoud en afwisseling. Een functie met verantwoordelijkheid en de ruimte en vrijheid om mijn werk goed te kunnen doen. Qua branche ben ik breed geïnteresseerd: creatieve sector, horeca, welzijn, audiovisueel, sociaal, technisch, ICT en entertainment. Een functie waarbij ik mensen/klanten een goede service kan bieden, iets speciaals kan bieden, een unieke belevenis.

Mijn probleem is dat ik meerdere dingen leuk vind en dus moeilijk kan aangeven wat ik graag wil. Dat heeft (denk ik) te maken dat ik een lichte vorm van ADHD heb en hoog sensitiviteit. Ik zit barstensvol met capaciteiten maar kan ze nergens tot uiting brengen.

Op dit moment ziet mijn CV eruit als een rode-draad-loos geheel. Ik heb gewerkt in de horeca, bij banken, bij de overheid, op een cruiseschip, bij een pretpark, bij een poppodium als geluidstechnicus en productieleider, als Lasershow-operator etc.. Totaal geen touw aan vast te knopen.

Er is echter een tweedeling te ontdekken: banen die ik leuk vind om te doen, en banen waarvoor ik kies omdat ik ooit een verkeerde afslag heb genomen maar intussen wel veel ervaring in heb: administratief, callcenter in de bankensector.

Op dit moment zit ik in een situatie dat ik voornamelijk succes van slagen heb als ik op dit soort banen reageer; de banen die niet bij me passen en haaks staan op mijn karakter. Ik heb het nog een keer geprobeerd bij de bank met ideeën, maar ook daar liep ik aan tegen de manier hoe een bedrijf met mensen om kan gaan. Totaal niet mijn cultuur daar.

Vele andere banen die ik gehad heb vond ik wél prettig, omdat het avontuurlijker was, afwisselender, dynamischer, eerlijker en gewoonweg leuker. Toen ik bijvoorbeeld lasershows gaf vond ik het een kick om te zien hoe een zaal kon reageren als ik de laserstralen de zaal in schoot. Het gevoel mensen op dat moment een stukje euforie te bieden. Of als productieleider bij een groot popcentum, waar ik verantwoordelijk ben voor alles wat er backstage gebeurt. En dat alles dan gesmeerd verloopt. Dat is een uitdaging waar ik iets mee kan. Voornamelijk de positieve oprechte feedback. Maar ik ben ook een geboren troubleshooter, een helper, een dienstverlener. Liefst in een technische, ICT en/of 'spannende' omgeving. Technisch, omdat ik affiniteit heb met en geïnteresseerd ben in techniek en technologie. ICT, omdat ik erg handig ben met alles wat met computers, internet en social media te maken heeft. 'Spannende' omgeving, om dat ik van spanning en uitdaging houd.

Twee grote problemen: ik heb geen HBO+ diploma's en ik weet voor mezelf niet te benoemen wat ik nu eigenlijk wil. In mijn hoofd kan ik het wel ongeveer aangeven, maar het doel blijft vaag. En vage doelen zijn onbereikbaar. Als ik geen doel heb weet ik niet hoe ik er moet komen, welke stappen ik moet zetten, wie ik moet benaderen etc..

Wat ik wél weet ik dat ik doodongelukkig word van (commerciële) banen die draaien om producten en/of diensten waar ik niet achter sta. Zoals bankproducten, zoals verzekeringen. Ook voel ik me op geen enkele wijze nuttig binnen zo'n functie.

Wat zijn dan dingen die ik wél leuk vind?
In ieder geval een baan waar ik mijn energie kwijt kan en iets met enig niveau.

- Een baan waarbij ik niet altijd op dezelfde lokatie hoef te zitten. Bijvoorbeeld waarbij ik veel moet reizen. Of steeds projecten op diverse locaties.
- Een baan waarbij ik de kans krijg om te groeien binnen mijn droomwereld: audio, video, fotografie, surround etc.. Helaas is netwerken binnen deze wereld essentieel en laat ik nou een sociale handicap hebben en (vooral in het begin) teveel de kat uit de boom kijken. Funest dus.
- Een baan alsnog bij een bank, maar dan achter de schermen: technisch, ICT, Social media.
- Een baan waar ik nu totaal nog niet aan gedacht heb?

Er zijn in principe zoveel mogelijkheden. Als ik op Monsterboard zoek naar een vacature dan vul ik alleen de stad in en mijn niveau. Want, zoals ik eerder al zei, kan ik niet gericht zoeken. Dus kijk ik gewoon bij alle vacatures. Aan de ene kant zou ik zomaar kunnen vallen voor een administratieve functie, waar ik normaal hard voor weg ren, maar ditmaal binnen een enórm interessant bedrijf of branche. Of ik zou kunnen vallen voor een super functie binnen een branche waarbij ik nooit zou verwachten dat ik er gelukkig zou kunnen worden, bijvoorbeeld overheid. De sfeer rondom een baan is voor mij belangrijker dan de daadwerkelijke functie.

Het probleem is dat ik het allemaal niet weet en ik zie dat echt als een handicap. Ten slotte heb ik niet zoveel mensen om me heen. Ben een redelijke einzelgänger. Ik vraag me via deze weg dan ook enerzijds af of er mensen zijn die zich hierin herkennen en hoe zij hiermee om zijn gegaan, en anderzijds of er mensen die na het lezen van mijn verhaal tips hebben.

Ik ben nu al 34 jaar (schaam me diep), woonachtig in Brabant en leef in de vrijheid om te gaan en staan waar ik wil, zowel binnen- als buitenland.

Bedankt voor het lezen en kijk graag uit naar de eventuele reacties. Intussen ga ik gewoon weer verder met jobhunting. Het zal toch ooit wel goed komen met mij?
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon