Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 oktober 2012, 15:35
PietjePuk PietjePuk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 1
PietjePuk is on a distinguished road
Standaard Advies gewenst - Juiste stap op het verkeerde tijdstip

Ik hoop dat jullie me van wat advies kunnen voorzien.

Stukje voorgeschiedenis:
Op dit moment heb ik een goede baan op HBO-niveau met een vast contract. De functie zelf ben ik door middel van doorgroeien een beetje ingerold en sluit niet helemaal aan bij wat ik in de toekomst wil. Daarnaast ben ik twee jaar geleden ben ik begonnen met het volgen van een deeltijdstudie, naast mijn werk omdat ik door persoonlijke omstandigheden geen diploma heb kunnen halen, en dat gaat erg goed. Omdat ik de studie zelf betaal en zeker af wil maken is de zekerheid van een vast contract best prettig en ik heb er dus bewust voor gekozen om voorlopig bij mijn organisatie te blijven werken, ondanks dat ik het al geruime tijd niet meer naar mijn zin heb.

De huidige situatie:
Vorige week ben ik benaderd door een interne recruiter van een bedrijf waarbij ik in de toekomst best zou willen werken voor een functie die ook nog eens goed aansluit bij mijn ambitie en bij mijn ervaring. Het tijdstip is echter eigenlijk helemaal fout. Ik heb nu een hele stabiele situatie rondom mijn studie en dat wil ik eigenlijk graag zo houden. Ook heb ik begin dit jaar een vrij heftige operatie gehad die nog steeds wel wat invloed heeft op mijn energielevel waardoor het eigenlijk gewoon nu niet zo verstandig is om aan een nieuwe uitdaging te gaan beginnen. Ik wil dus eigenlijk aan de persoon die mij heeft benaderd laten weten dat ik de functie wel graag zou willen hebben maar dat het tijdstip verkeerd uitkomt en dat ik graag wel opties voor in de toekomst bij dat bedrijf wil houden. En nu is dus de vraag hoe ik dat nou het beste kan brengen.

Groeten, Pieter
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 oktober 2012, 13:30
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Standaard

Beste Pieter,

Je zegt het zelf al helemaal goed:
Aangeven dat je het waardeert dat ze je benaderen, dat je de functie interessant vindt maar dat het qua timing nog geen stap is die verstandig voor je is om te nemen.
Je kunt hierbij extra aangeven dat je icm je werk een opleiding volgt en een stabiele basis hebt (contract) en dat je die nog niet op wil geven voordat je aan de volgende uitdaging begint. Voor de toekomst vind je het een interessante optie.

De recruiter zal je heus geen vast contract kunnen aanbieden dus die snapt maar al te goed dat je niet zomaar daaruit stapt. En als ik je situatie zo aan hoor denk ik dat je er verstandig aan doet de huidige omstandigheden te koesteren. Wel is het belangrijk om het werk naar je zin te "maken". Want lang blijven werken op een functie waar je het eigenlijk niet meer naar je zin hebt wordt steeds zwaarder. Zet je er actief toe om uitdagingen om je heen beet te pakken zodat het werk spannend en leerzaam blijft.
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[IBMS] wel of niet doen? InspirAzn Opleiding kiezen en volgen 25 9 maart 2016 21:52
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Heeft iemand nog tips of opmerkingen voor mijn sollicitatiebrief? Mark van der Linden Sollicitatiebrief en cv 6 30 april 2014 19:45
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Museologie afmaken, of verder richting bedrijfsadministratie/fiscaal? janetjuh85 Sollicitatiebrief en cv 1 26 januari 2010 18:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon