Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 juli 2012, 12:15
meave meave is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2012
Berichten: 39
meave is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medisch secretaresse

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn brief vinden. Ik denk zelf dat hij iets te veel op een sollicitatiebrief voor een behandelaar lijkt. Wellicht hebben jullie nog ideeën?
------------------------------------------------------------------------
Geachte heer (naam van de persoon),

Toen ik vandaag mijn zoektocht naar een leuke werkplek begon, kwam ik uw advertentie van 18 juli jl. tegen. U bent op zoek naar een medisch Secretaresse en ik dacht meteen, Meave grijp je kans.

Werken in de geestelijke gezondheidszorg trekt mij enorm, juist omdat je probeert om iemand op een functioneel niveau te brengen. Door mijn ervaringen met dak en thuislozen met psychiatrische problematiek, weet ik dat je mensen met een persoonlijkheidsstoornis alleen maar zo kan behandelen, dat diegene geen tot weinig last heeft van zijn stoornis. Om hier een deel van te mogen uitmaken vind ik één van de mooiste geschenken die je maar kan krijgen. Echter voordat een behandeling kan beginnen moet de behandelaar in kwestie natuurlijk over alle relevante gegevens beschikken. Als deze er niet zijn, bestaat er een kans dat een behandeling langer duurt of dat de slagingskans een stuk kleiner is. In mijn werk met dak en thuislozen en in een zorghotel, heb ik deze vaardigheid verder kunnen ontwikkelen. Mijn communicatieve vaardigheden zijn zeer goed en deze zou ik graag bij de viersprong in willen zetten.
Op de website zag ik staan dat de client bij u voorop staat. Ook wordt er alle tijd genomen voor de client. Dit is onderdeel van mijn eigen visie op het leven. ‘Behandel iemand zoals je zelf behandeld wil worden.’

In mijn cv kunt u lezen wat mijn andere vaardigheden zijn en ik zou graag verder in gesprek willen gaan met u om mijn motivatie mondeling toe te lichten.

Met vriendelijke groet,



(eigen naam)
--------------------------------------------------------------------------
Ik ben hier van plan om mijn vaardigheden cv bij te voegen. Wat denken jullie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juli 2012, 19:07
Renatev Renatev is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2012
Berichten: 41
Renatev is on a distinguished road
Standaard

juist omdat je probeert om iemand op een functioneel niveau te brengen

Ik zou het woordje juist weglaten. Wat is jouw persoonlijk aandeel aan het op een functioneel niveau brengen in de functie van secretaresse? Zoals je het nu omschrijft lijkt het of je persoonlijk met de clienten aan de slag gaat, misschien kun je er van maken 'samen/met een team proberen iemand of ... of om op mijn eigen manier een bijdrage te mogen leveren om iemand.... Maar dat is misschien dubbel op het vervolg van je brief.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 juli 2012, 21:12
meave meave is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2012
Berichten: 39
meave is on a distinguished road
Standaard

Dat was al waar ik bang voor was. Ik heb een andere brief gemaakt...
Hier horen de aanhef en de groet nog bij. Wat vinden jullie hiervan?
================================================== ==

Toen ik vandaag mijn zoektocht naar een leuke werkplek begon, kwam ik uw advertentie van 18 juli jl. tegen. U bent op zoek naar een medisch secretaresse en ik dacht meteen, Meave grijp je kans.

Wat mij aanspreekt om bij de viersprong te werken is de afwisseling en diversiteit van de werkzaamheden. Verder zijn de taken die ik zal uitvoeren in principe het zelfde als bij de werkzaamheden die ik heb bij de dak- en thuislozen opvang. Hier beman ik de receptie en ondersteun de andere medewerkers in hun taken. Verder trekt het werken in de geestelijke gezondheidszorg mij. Ik weet als geen ander, door mijn ervaringen bij de dak- en thuislozen opvang hoe het is om een stoornis te hebben en dan niet gewoon te kunnen functioneren.

De ervaring die ik heb opgedaan in de opvang maar ook in een hotel heeft ervoor gezorgd dat mijn sociale en communicatieve vaardigheden zijn ontwikkeld en ben ik goed in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Ik ben stressbestendig, accuraat en flexibel in werkzaamheden en werktijden. Verder sta ik bekend om mijn dienstverlenende instelling.
Ik zou graag mijn ervaring en enthousiasme willen inzetten bij de viersprong.

Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn cv. Ik zou graag verder in gesprek willen gaan met u om mijn motivatie mondeling toe te lichten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juli 2012, 02:23
Geery Geery is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 14
Geery is on a distinguished road
Standaard

Hoi,
Vind het geen sterke brief maar dat is mijn mening hoor succes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juli 2012, 08:55
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meave Bekijk bericht
Dat was al waar ik bang voor was. Ik heb een andere brief gemaakt...
Hier horen de aanhef en de groet nog bij. Wat vinden jullie hiervan?
================================================== ==

Toen ik vandaag mijn zoektocht naar een leuke werkplek begon, kwam ik uw advertentie van 18 juli jl. tegen. U bent op zoek naar een medisch secretaresse en ik dacht meteen, Meave grijp je kans.

Wat mij aanspreekt om bij de Viersprong te werken is de afwisseling en diversiteit van de werkzaamheden. Verder zijn de taken die ik zal uitvoeren in principe het zelfde als bij de werkzaamheden die ik heb bij de dak- en thuislozen opvang. <<Wat er bij me opkomt bij deze zin is: Waarom blijf je dan niet lekker bij de dak- en thuislozen opvang werken, als het toch dezelfde taken zijn?

Hier beman ik de receptie en ondersteun de andere medewerkers in hun taken. Verder trekt het werken in de geestelijke gezondheidszorg mij. <<Dode zin Ik weet als geen ander, door mijn ervaringen bij de dak- en thuislozen opvang hoe het is om een stoornis te hebben en dan niet gewoon te kunnen functioneren. << Lees eens hardop. Het lijkt alsof JIJ een stoornis hebt en niet kunt functioneren

De ervaring die ik heb opgedaan in de opvang maar ook in een hotel heeft ervoor gezorgd dat mijn sociale en communicatieve vaardigheden zijn ontwikkeld en ben ik goed in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Ik ben stressbestendig, accuraat en flexibel in werkzaamheden en werktijden << Waar blijkt dat uit? . Verder sta ik bekend om mijn dienstverlenende instelling.
Ik zou graag mijn ervaring en enthousiasme willen inzetten bij de Viersprong.

Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn cv. Ik zou graag verder in gesprek willen gaan met u om mijn motivatie mondeling toe te lichten.
Ik heb 1 en ander aangegeven, dit kun je zien aan de rode en blauwe aanwijzingen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 juli 2012, 14:28
Desire Desire is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2012
Berichten: 3
Desire is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat als je de reacties van anderen op je brief in acht neemt best een fantastische brief kunt opstellen.
Hiernaast zou ik willen vermelden dat de openingszin van je brief niet standaard moet zijn. Bedenk iets wat je denkt dat het bedrijf kan gebruiken en dat 'iets' kan jij aanbieden aan het bedrijf.

Verder kan je beter al je eigenschappen vermelden in de brief en de lezer niet persé verwijzen naar je CV want werkgevers hebben vaak geen tijd/zin om alle CV door te lezen.
Succes.

Gr. Désiré
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief medisch secretaresse in een ziekenhuis Lunaslagter Sollicitatiebrief en cv 3 24 mei 2011 13:42
Sollicitatiebrief medisch secretaresse clautje64 Sollicitatiebrief en cv 0 29 maart 2009 14:08
vacature medisch secretaresse linnie80 Sollicitatiebrief en cv 1 23 augustus 2008 01:06
Sollicitatiebrief + cv medisch secretaresse Astrid van de Velde Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 17:10
sollicitatiebrief secretaresse ziekenhuis noekkie Sollicitatiebrief en cv 2 12 oktober 2006 20:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon