Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 januari 2008, 19:32
Esmarel Esmarel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 januari 2008
Berichten: 1
Esmarel is on a distinguished road
Standaard Deeltijd studie naast voltijd baan?

Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ben politieagente, werk 36 uur per week in de vorm van 4x9 en ben dus 3 dagen per week vrij. Kan eventueel de weekenden werken zodat ik 3 vrije dagen heb doordeweek (werken bv. elke vrijdag t/m maandag) of om de week het weekend werken.
Ik wil aan de Uva de bachelorstudie Taal&Communicatie volgen, de colleges hiervan zijn hoofdzakelijk overdag. Is iemand toevallig bekend met die studie??

Graag wil ik van mensen horen of het vol te houden is om te studeren naast een fulltime baan! De (deeltijd)studie duurt 4,5 jaar (40 studiepunten per jaar).

Ik kan niet minder werken ivm een koophuis..

Wie helpt mij over de streep? (of niet).
Ik vind trouwens dat dit financieel niet erg wordt gestimuleerd: leren naast een baan... maargoed, misschien is dat juist om ervoor te zorgen dat alleen de heel erg gemotiveerden die stap wagen..

Gr. Esmar
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 januari 2008, 18:30
Zomer
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Deeltijd studie naast voltijd baan?

Hoi Esmarel,

heb zelf ook een paar jaar 32-40 uur gewerkt en daarnaast een deeltijdstudie gedaan. Ik vond het wel zwaar, maar ook erg leuk om te doen. Ik ben inmiddels afgestudeerd en ga volgend studiejaar aan een volgende opleiding beginnen!
Gelukkig was mijn studie wel in de avonduren te volgen (3 avonden p.w.) zodat ik overdag kon werken en stage kon lopen.

Is jouw opleiding alleen overdag te volgen of alleen in de avonduren? Ik vond het namelijk wel erg fijn om de avonden naar college te gaan. Er werd daar ook echt rekening gehouden met het feit dat mensen vaak fulltime werken naast hun studie. Bij de voltijd was dit helaas meestal niet het geval..

gr. zomer
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 januari 2008, 11:15
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: Deeltijd studie naast voltijd baan?

Beste Esmarel,

Ik werk 32 uur per week en volg HBO Bachelor Bedrijfskunde naast mijn werk (1x per 2 weken een dag les) en kan zeker zeggen dat het niet altijd even makkelijk is om alles goed in te plannen. Maar ik zou het zo weer doen
Mijn opleiding is ook 's avonds te volgen (1 avond in de week), maar dat red ik zelf niet, daar ben ik 's avonds gewoon te moe voor.

Ik ben gemiddeld 10-20 uur per week aan thuisstudie kwijt en heb 'gelukkig' het 'gemak' dat ik geen kinderen heb waar ik voor moet zorgen.

Wil je verder komen in je baan dan is studeren tegenwoordig volgens mij nog de enige oplossing en het blijft gewoon een investering in jezelf.

groetjes,
Lina
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werkervaring nodig voor deeltijd Social Work, maar die opleiding nodig voor baan Patrick Loopbaanvragen 7 21 maart 2010 21:18
Deeltijd studie Renate Opleiding kiezen en volgen 1 20 april 2009 14:28
Advies in baan en studie! mary Loopbaanvragen 0 3 oktober 2007 21:42
Sollicitatiebrief v functie tijdens deeltijd studie/ Graag commentaar! Di_23 Sollicitatiebrief en cv 1 15 mei 2007 19:33
HBO rechten deeltijd vs. aansluitende baan marry Alle andere carričreonderwerpen 1 21 april 2007 22:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon