Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juli 2016, 00:32
Arie480 Arie480 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 juli 2016
Berichten: 2
Arie480 is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Arie480
Standaard Van de horeca naar,...

Hoi,

Ik ben Arie woon in de provincie Groningen.

Ik werk nu bijna 15 jaar in de horeca, heb de hotelschool afgerond, sociale hygiene, wijncertificaat en de vinologen opleiding.
Naast mijn horeca werk organiseer ik soms concerten (klasieke muziek), maar ook presentaties op gebied van de sterrenkunde.

Heel eerlijk kom ik er de laatste jaren achter dat de horeca met niet meer trekt, heb een mooie carriere gehad waarbij ik sommelier ben geweest, supervisor F&B en andere leidinggevende functies en waarbij ik als leerling en barkeerper ben begonnen.
Mijn tijd heb ik wel gehad, maar mijn passie voor de horeca is aan het verdwijnen wat ik ook probeer en welke werkgevers het is het elke keer net niet maar de horeca pakt mij nog wel.

Verkoop trekt mij aan (advies is me al meerdee malen gegeven), maar toch weer ik niet wat ik nu wil.
Zijn er opleidingen cursussen b.v. om als vertegenwoordiger aan de slag te kunnen ?.

Groet,
Arie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juli 2016, 00:06
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Beste Arie,

- Ik begrijp jouw zin niet, de horeca pakt mij nog wel
- Jij bedoelt verkoper in de horeca sector ?

Uiteraard zijn er opleidingen en curussen als verkoper. Met zo'n ingrijpende carriere switch is het wellicht verstandig om een test te doen waar jouw
interesses daadwerkelijk liggen, wat jouw daadwerkelijke skills zijn en waar jouw valkuilen liggen. (ik lees grote teleurstelling uit jouw huidige vak)

Zo'n test kost wel wat euro's. Daar staat tegenover dat jij daardoor wellicht een betere vakkeuze kan maken, beter kan anticiperen op studie en vacatures waardoor jij jarenlang plezier krijgt in jouw nieuwe vak.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juli 2016, 10:36
Arie480 Arie480 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 juli 2016
Berichten: 2
Arie480 is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Arie480
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkenisleuk Bekijk bericht
Beste Arie,

- Ik begrijp jouw zin niet, de horeca pakt mij nog wel
- Jij bedoelt verkoper in de horeca sector ?
!
Ik bedoel er een beetje mee te zeggen dat ik altijd mijn affiniteit heb en hou met de horeca.
Even een paar redenen waarom de horeca voor mij niet meer aantrekkelijk is.
- jarenlange vaste loon en de weinige door groei mogelijkheden
- geen cao
- werken in de weekenden en late avonden waardoor geen tijd voor hobby's en andere werkzaamheden.

Ik heb keer een ondernerstest gedaan voor een gerenomeerd (en duur bedrijf) om te kijken of ik ondernemde vaardigheden bezit. Uit de test kwam het volgende:
25% vakman
25% ondernemer
25% econoom
25% verkoper

Een beroepenteat heb ik 5 jaar geleden al eens afgelegd, ook om dezelfde reden en toch blijf ik horeca proberen .misschien om te kijken of ik toch de passie kan terugvinden.
Uit die test kwamen de volgende beroepen:
acountmanager
horecamanager
Horeca ondernemer
uitvaart verzorger
Beveiliging

o ja en die teleurstelling klopt wel, waarom heb ik veel geld en tijd geinvesteerd in de horeca en wijn vakopleidingen en vindt ik het nu het horeca gedeelte niet meer leuk.

En excuses voor taalfouten de ipad staat nog op Engelse gramatica controle.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag feedback op sollicitatiebrief an3io Sollicitatiebrief en cv 3 8 januari 2015 17:40
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
sollicitatie naar functie van service engineer Zeewolde2008 Sollicitatiebrief en cv 2 9 oktober 2008 16:29
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon