Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 26 oktober 2012, 12:12
meave meave is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2012
Berichten: 39
meave is on a distinguished road
Standaard

Ik heb voor mijzelf een bodemsalaris berekend, een waar ik echt niet onder kan ivm vaste lasten enzo. Ik heb het ook een aantal keer gevraagd gehad in een gesprek, en als ik het dan uitegde waarom ik dat salaris aanhield dan vond men dat van inzicht getuigen. Ik zeg er wel bij dat een goede werksfeer en de uitdagende functie voor mij van groter belang zijn dan het salaris. Maar ik weet wat ik wil en kan, en probeer daarop in te spelen.
Bij alle gesprekken die ik heb gehad ben ik trouwens afgewezen om
niet voldoende ervaring. Al heb ik wel zoiets van, Hoe moet ik dan aan ervaring komen als ik de kans niet krijg. Een paar weken geleden had ik een gesprek en halverweg had ik al zoiets van.. 'dit gaat hem niet worden' Toen ik zeker wist dat ik hem niet kreeg, kreeg ik weer het antwoord dat ik geen ervaring had. Ik heb toen gezegd (door de telefoon) Hoe kan ik godnaam ervaring opdoen, als niemand me die kans geeft. De mand ie ik aan de telefoon had stond figuurlijk met zijn mond vol tanden!!!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 oktober 2012, 12:26
Startende juriste Startende juriste is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 24
Startende juriste is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meave Bekijk bericht
Ik heb voor mijzelf een bodemsalaris berekend, een waar ik echt niet onder kan ivm vaste lasten enzo. Ik heb het ook een aantal keer gevraagd gehad in een gesprek, en als ik het dan uitegde waarom ik dat salaris aanhield dan vond men dat van inzicht getuigen. Ik zeg er wel bij dat een goede werksfeer en de uitdagende functie voor mij van groter belang zijn dan het salaris. Maar ik weet wat ik wil en kan, en probeer daarop in te spelen.
Bij alle gesprekken die ik heb gehad ben ik trouwens afgewezen om
niet voldoende ervaring. Al heb ik wel zoiets van, Hoe moet ik dan aan ervaring komen als ik de kans niet krijg. Een paar weken geleden had ik een gesprek en halverweg had ik al zoiets van.. 'dit gaat hem niet worden' Toen ik zeker wist dat ik hem niet kreeg, kreeg ik weer het antwoord dat ik geen ervaring had. Ik heb toen gezegd (door de telefoon) Hoe kan ik godnaam ervaring opdoen, als niemand me die kans geeft. De mand ie ik aan de telefoon had stond figuurlijk met zijn mond vol tanden!!!
Heel herkenbaar! Zo stond ik er ook steeds in...
Iedereen bleef ook maar zeggen dat ik niet te laag moest gaan zitten vanwege mijn opleiding enzo, maar als je steeds wordt afgewezen ga je vanzelf denken... laat ik maar wat lager inzetten dan overwegen ze misschien wat eerder om me aan te nemen in plaats van een ervaren iemand.

Wat betreft je gebrek aan ervaring weet ik precies hoe je je voelt. Ik ben in december afgestudeerd en ondanks dat ik stages heb gedaan en altijd naast mijn studie bij een multinational heb gewerkt, én ik toch regelmatig uitgenodigd werd op basis van mijn achtergrond en motivatiebrief werd ik het steeds niet vanwege een gebrek aan werkervaring... Zo frustrerend!
Tot ik afgelopen juli een telefoontje kreeg van een bedrijf waar ik afgewezen was vanwege gebrek aan ervaring, maar waar ze toch de gok met me wilden wagen.... Ik had blijkbaar een goede indruk achtergelaten bij het hoofd van de afdeling en die vond het waard om mij een kans te geven... Ze zijn er dus toch nog: mensen die een jong iemand een kans willen geven in deze tijden! Helaas zijn ze wel heel dungezaaid.... heel veel succes in ieder geval met het zoeken naar een leuke baan!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 oktober 2012, 13:04
meave meave is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2012
Berichten: 39
meave is on a distinguished road
Standaard

Ja startende juriste, ze zijn er wel inderdaad. Kijk het is niet zo dat ik helemaal geen werkervaring heb, sterker nog ik heb 12 jaar werkervaring, alleen niet in het werkveld waar ik in wil, wel heb ik ervaring in de zorg dat me te zwaar werd, heb ik ervaring in het werkveld van receptioniste in een welzijnsinstelling, maar daar is de werksfeer niet meer prettig (zie ander topic van mij 'outplacement en beindingingsovereenkomst') dus daar wil ik weg. Ik heb zelf persoonlijke ervaring, maar dat telt nooit mee bij een werkgever, dus ja.... ik blijf maar solliciteren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afgekraakt worden tijdens sollicitatiegesprek Marieke J Sollicitatiegesprek 17 21 december 2011 01:12
Steviger/krachtiger overkomen tijdens sollicitatiegesprek JoyceW Sollicitatiegesprek 3 27 april 2009 22:30
Sollicitatiegesprek voor klantmanager: welke vragen kan ik verwachten? nahla Sollicitatiebrief en cv 2 21 september 2008 14:17
Sollicitatiegesprek: Vragen naar doelstelling? Leeftijdsdiscriminatie? Aas Vaak Sollicitatiegesprek 2 28 augustus 2007 15:43
Ongepaste vragen in sollicitatiegesprek Synove Sollicitatiegesprek 4 28 januari 2007 11:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon