Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 oktober 2012, 12:45
Kashmar Kashmar is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Berichten: 3
Kashmar is on a distinguished road
Standaard Baan afgewezen na assessment

Hallo allemaal!

Ik zou heel graag willen horen wat jullie van mijn situatie vinden. Ik weet niet of ik kan bezwaar maken of opnieuw solliciteren.

Paar weken geleden heb gesolliciteerd bij een bedrijf waar ik al lang willen werken. Ik heb een sollicitatie gesprek gehad en die verliep naar mijn gevoel heel goed. Ze hebben gezegd dat ik een goede CV had. Maar om verder te komen moest ik nog assessment doen. Toen dacht ik" dat lukt mij nooit" want ik heb examen vrees bovendien was ik bang dat ik vast iets verkeerd begrijp omdat Nederlands niet mijn moedertaal is. Ik heb toch "ja" gezegd. Op de dag van assessment was ik eerst aan het werk en daarna ging ik snel naar het bedrijf voor de test zonder uit te rusten. Het ging niet goed dus. Maar wat ik erg vindt dat ze bevieren dat volgens die capaciteiten testen kan ik helemaal niet onder druk werken en tijd in de gaten houden wat ik helemaal niet waar vindt. Juist als het druk is dan voel ik me het meest op mijn gemak en maak dan alles correct. Ook kan ik deze eigenschappen volgens test niet aanleren. Ik ben erg boos omdat het niet waar is. Als ik iets wil dat is het voor mij geen grens en tot nu toe heb ik alles kunnen bereiken als ik het zo graag wou.

Wie was in hetzelfde situatie misschien weet hoe ik het kan aanpakken. Ik heb in ieder geval advies nodig hoe ik het kan verwerken.
Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 oktober 2012, 21:27
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoe is dat assesment gegaan? Normaal gesproken doe je het assesment en wordt de uitslag eerst met jou besproken.Pas nadat jij toestemming hebt gegeven mag het doorgstuurd worden naar de potentielewerkgever.
Is dit over geslagen? Ik zou vragen om nogmaals het assesment te doen, maar dan op ochtend dat je er uitgerust aan kunt beginnen.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 november 2012, 00:34
Kashmar Kashmar is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Berichten: 3
Kashmar is on a distinguished road
Standaard

Beste Rens!

Bedankt voor de antwoord. Het is inderdaad zo gegaan dat tegen mij hebben ze niet verteld dat ik uitleg over de assessment krijg. Ze hebben wel gezegd dat ik mag wel uitleg vragen en dan mijn toestemming geven als ik iets niet begrijp...
Het ging zo dat ik kreeg de uitslagen en dan gelijk de vraag of ze de uitslagen naar de werkgever mogen sturen. Ik vist niks van de resultaten of het goed of slecht was en daarom mijn toestemming gegeven. Daarna hebben ze mij gebeld en gezegd dat ik niet door was. Ook geen uitleg waarom. Ik was een beetje van streek want ik had het niet verwacht. Daarna heb ik naar hun gebeld( was ook niet makkelijk de contactpersoon te bereiken). Zij heeft mij verteld dat mijn assessment niet goed was en dat vandaar komt dat ik het helemaal niet kan bij hun werken. Ook kan ik niet snel genoeg leren. Ik heb Universitaire opleiding tot lerares Engels gedaan in mijn moederland en dan kan ik niet snel leren???? Daar bal ik een beetje van...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 november 2012, 19:56
Bertje
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Pech gehad. Gewoon ergens anders proberen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 november 2012, 21:31
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Er zitten wel tegenstrijdigheden in je bericht. Je zegt dat je examenvrees hebt, maar een examen maken is wel een goed voorbeeld van presteren onder druk. Vanuit dit oogpunt is het dus niet raar dat je zoiets in de test terug ziet.

Zie het presteren onder druk niet zozeer als een deadline halen, maar meer als presteren wanneer het er echt toe doet. Bijv als een klant meekijkt bij je werk of als je een miljoenendeal binnen moet halen. Een deadline halen is maar 1 voorbeeld van presteren onder druk.

Ik begrijp verder wel goed dat het frustrerend is. Zoiets is niet leuk om terug te lezen over jezelf omdat werken onder druk heel vaak voorkomt in de maatschappij.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 november 2012, 14:40
Kashmar Kashmar is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Berichten: 3
Kashmar is on a distinguished road
Standaard

beste Dabo!

bedankt voor u bericht. En denkt u dat ik het ook kan niet ontwikkelen? ( werken onder de druk? ) Daarvan was ik erg verdrietig dat er werd gezegd dat ik het absoluut niet kan ontwikkelen...En zo ben ik niet... als ik iets wil dat krijg ik het zeker!! Maar alvast bedankt voor advies.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 november 2012, 17:28
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat het wel te ontwikkelen valt, maar dat er wel wat pijn en moeite in zal gaan zitten. Heb er zelf soms ook moeite mee, bijvoorbeeld als ik een probleem met een productielijn moet oplossen en de anderen aan de lijn dus op me zitten te wachten. Soms kan ik het van me af zetten, soms ook niet.

Ik weet verder niet hoe oud je bent, maar volgens mij is het ook wel iets dat je door de jaren heen leert. Hoe je het dan leert? Alleen maar door het te doen. Vraag desnoods om uitleg. Waarom valt het niet te leren dan. Waar is dat dan op gebaseerd. Goed doorvragen in ieder geval. Zolang je geen antwoord accepteert waar je niet mee aan de slag kan zouden er na enige tijd tips moeten komen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 november 2012, 13:35
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Standaard

Ik adviseer je om je er gewoon bij neer te leggen en het te accepteren.

Er zijn vast genoeg andere kandidaten die op die functie hebben gesolliciteerd, en vanuit hun optiek ben jij er daar maar een van en was je test niet afdoende om door te gaan... Een dergelijke test laten ze ook niet voor niets doen, hun hebben de optiek dat ze daardoor de geschikte kandidaat vinden. Doe je niks aan.

Je kunt je frustratie beter omzetten in iets constructiefs en erover gaan denken hoe je de volgende sollicitatie in gaat. Grote kans dat daar ook een assessment wordt verlangt. Hoe ga je daar in? Dat is een vraag die je jezelf moet stellen.
So stay calm and relaxed. Just focus yourself on the next interviews and do your best to bring your positives to the surface :-) Good Luck!
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
assessment

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afgewezen na sollicitatiegesprek, wil de baan toch graag Loerie Sollicitatiegesprek 6 16 mei 2012 21:08
Baan 'onder niveau' aangenomen, wat moet ik ervan vinden? Strebertje Loopbaanvragen 19 25 februari 2011 19:41
Help! Fantastische baan, maar is mijn brief goed genoeg? Yvet Sollicitatiebrief en cv 1 9 augustus 2009 23:42
Moet baan vinden om in Nederland te mogen blijven Alexandra Alle andere carrièreonderwerpen 19 10 december 2008 19:50
Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer Verwijderd account Loopbaanvragen 2 2 oktober 2008 10:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon