Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 december 2012, 19:32
leor leor is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 december 2012
Berichten: 2
leor is on a distinguished road
Standaard Mag ik dit vragen tijdens mijn sollicitatiegesprek?

Hallo,

Ik heb binnenkort m'n eerste sollicitatiegesprek. Het bedrijf is een tijdje terug overgenomen door een groot Amerikaans bedrijf. Ik hoor van mensen bij andere bedrijven in vergelijkbare situaties weleens gemopper en ontevredenheid over hoeveel er veranderd is na zo'n overname en hoeveel slechter alles is geworden.

Nu wil ik tijdens mijn gesprek gewoonweg vragen of men het er nog naar z'n zin heeft. Is dat om een of andere reden die ik nu nog niet doorgrond onhandig om te doen? Of juist wel handig? Ik zit sowieso nog wat te broeden op vragen die ik tijdens het gesprek wil stellen.

Bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 december 2012, 19:52
Cornelis35 Cornelis35 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 december 2012
Berichten: 1
Cornelis35 is on a distinguished road
Standaard

Ik persoonlijk denk niet dat het een goede vraag is. Dit kan een heel confronterende vraag zijn waardoor mensen waar jij wilt gaan werken zich niet meer bij jou op je gemak voelen wat een eventuele aanname op die plek in de weg kan staan.
Als je deze informatie wilt verkrijgen zou je het voorzichtiger kunnen aanpakken door te vragen wat er zoal veranderd is binnen de organisatie na de overname en wat dit concreet voor het personeel heeft betekent. Afhankelijk van de antwoorden kun je dan nog doorvragen hoe de mensen op de werkvloer het gevoelsmatig hebben ervaren.
Als ze vertellen dat het helemaal vlekkeloos is gegaan kun je daar iets over denken, maar het zegt wel iets over wat ze willen vertellen.
Als ze wel iets loslaten over dat het voor collega soms best moeilijk is kun je doorvragen. Nu komt het denk ik ook een beetje op gevoel aan hoe ver je kunt gaan.

Succes er mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 december 2012, 01:36
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Ik sluit me bij Cornelis35 wat betreft het vragen naar veranderingen en dat als ze zeggen dat het perfect is gegaan dat ze dan willen dat het zo overkomt. Zelf zou ik het houden bij vragen naar feiten (omzetgroei, hoeveel mensen veranderd van van functie, veranderingen in management etc.) en dan op je gevoel afgaan wat mensen ervan vinden.

Denk eraan dat een bedrijf zich ook goed naar de sollicitanten toe wilt presenteren.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 december 2012, 00:34
leor leor is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 december 2012
Berichten: 2
leor is on a distinguished road
Standaard

Vriendelijk bedankt voor jullie antwoorden!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onzeker over carrièreswitch naar de ICT hoeverder Loopbaanvragen 8 1 maart 2013 14:49
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13
Afgekraakt worden tijdens sollicitatiegesprek Marieke J Sollicitatiegesprek 17 21 december 2011 01:12
Mijn open sollicitatie demaninhetpak Sollicitatiebrief en cv 2 16 augustus 2011 20:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon