Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 maart 2011, 04:21
Pedagoog Pedagoog is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2011
Berichten: 3
Pedagoog is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief orthopedagogisch medewerker. Heeft iemand feedback?

Hallo!

Ik ben druk bezig met het schrijven van een sollicitatiebrief. Ik ben er niet helemaal tevreden mee, maar weet ook niet goed hoe ik hem kan verbeteren. Als iemand nog tips heeft, hoor ik het dus graag!

Hier is de functieomschrijving:

De orthopedagogisch medewerker biedt individuele en groepsgerichte begeleiding, behandeling en verzorging aan één of meerdere kinderen zowel in de groep als in de leefomgeving van het kind. Tevens is de orthopedagogische medewerker verantwoordelijk voor doelgerichte observatie van het individuele kind en van groepsprocessen, verzorgt voortgangsrapportages voor de cliëntbespreking in het multidisciplinaire team en onderhoud contacten met ouders/verzorgers.

Je hebt ervaring in de jeugdzorg of een vergelijkbare functie waarbij je gewerkt hebt met jonge kinderen.
Je hebt kennis van en inzicht in de ontwikkelingsgebieden van het jonge kind en affiniteit met multiculturele gezinnen.
Je bent slagvaardig, beschikt over goede communicatieve vaardigheden, kan goed samenwerken en hebt een probleemoplossend vermogen.


Alle tips en feedback zijn welkom!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc brief carrieretijger.doc‎ (30,5 KB, 702x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 maart 2011, 10:37
Lady22 Lady22 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2011
Berichten: 18
Lady22 is on a distinguished road
Standaard

Mooie brief, mijn complimenten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2011, 00:48
Liss Liss is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2011
Berichten: 9
Liss is on a distinguished road
Standaard

Hoihoi!

Heb uiteraard ook eventjes naar jou brief gekeken vind idd dat je hierin een heel goede structuur hebt verwerkt ( mooi voorbeeld voor mij!) en ook uit jou brief komt heel veel enthousiasme naar voren.

Ik denk alleen dat je hem nog wat sterker zou kunnen maken door iets meer in te haken op de gevraagde competenties zoals vermeld in de vacature. Je bent slagvaardig, beschikt over goede communicatieve vaardigheden, kan goed samenwerken en hebt een probleemoplossend vermogen. Kun je concrete voorbeelden geven waarom deze eigenschappen op jou van toepassing zijn. Dus met welk probleem ben je in het verleden geconfronteerd, hoe heb je dit opgelost en op welke manier is dit relevant voor de baan waar je naar solliciteert. Op deze manier overtuig je je potentiele werkgever dat JIJ degene bent voor de baan. Misschien kan je aangeven hoe jij eraan bij hebt gedragen dat bepaalde problemen van sommige patienten helemaal verdwenen door de groeps- en individuele therapie die jij onder supervisie hebt gegeven.
Ik kan je aanraden (voorzover je dit nog niet gedaan hebt) even het stukje op deze site te lezen over de STAR-methode welke je kan vinden onder Carričre → Solliciteren → Overtuigen met je profiel → Eigenschappen en vaardigheden aantonen.

Een zin als 'deze baan is me op het lijf geschreven' zou ik persoonlijk schrappen omdat deze inhoudelijk niks toevoegt aan je brief. Daarentegen zou hij wel negatief kunnen werken omdat het een zin is die een beetje overdreven kan overkomen. Zo heeft iemand op dit forum, n.a.v zijn hier ter discussie gestelde sollicitatiebrief, van de recruiter als feedback gekregen dat deze de zin nogal patserig vond overkomen. Afgezet tegen de context van jou brief zullen niet veel mensen dit denk ik zo opvatten en het is uiteraard maar de mening van een persoon maar ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen.

Daarbij komt nog dat je dergelijke leuzen helemaal niet nodig hebt om te overtuigen als je gewoon een sterke brief schrijft. Als jij nog wat beter zou formuleren waarom die baan jou op het lijf geschreven is hoef je dit niet nogmaals met zoveel woorden te zeggen.

Verder lijkt het me een prima brief. Mocht je je brief nou gaan verbeteren post dan nog eventjes het resultaat, iig succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
sollicitatiebrief project medewerker vastgoedbeheer Patries Sollicitatiebrief en cv 0 12 juli 2010 17:50
Sollicitatiebrief helpdesk medewerker ie0779162 Sollicitatiebrief en cv 6 26 augustus 2009 23:05
Sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar baanzoeker Sollicitatiebrief en cv 0 2 maart 2009 23:25
Sollicitatiebrief medewerker kennismanagement d.wester Sollicitatiebrief en cv 0 12 september 2006 19:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon