Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 november 2006, 21:03
toppie toppie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 november 2006
Berichten: 1
toppie is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief medewerk(st)er sociale zaken

College van burgemeester en wethouders
Postbus 1000
8888 KK Amsterdam


Amsterdam, 2 november 2006


Geacht college,

Enthousiast en initiatiefrijk Dat zijn zeker woorden die op mij van toepassing zijn. Daarom solliciteer ik naar de functie …………… , waarvoor u sollicitanten oproept in het …………….. van 26 oktober j.l.

Sinds 1 februari j.l. ben ik niet meer in loondienst. Mijn laatste baan was die van tandartsassistente. Ik heb destijds ontslag genomen om rustig te kunnen nadenken over hoe ik invulling kan geven , op een zinvolle en leuke manier, aan de rest van mijn leven. Naar mijn idee was dat alleen mogelijk wanneer ik even geen andere verplichtingen had naast mijn verzorgende taak voor mijn kinderen en echtgenoot, waar ik overigens veel plezier aan beleef. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het thuiszitten mij geen voldoende bevrediging geeft en mij graag voor andere zaken ook in wil zetten.

Ondanks dat ik de gelegenheid heb om terug te keren in mijn oude vak, heb ik besloten dit niet te doen. Boeiend waren zeker de bedrijfsgerelateerde aspecten van de tandheelkunde. Eén van de mooiste kanten van het werk vond ik vooral de sociale kant. Ik heb gemerkt dat mijn kracht, naast het pure assistentie verlenende werk, ook lag in het vertrouwen schenken aan extreem angstige patiënten en het geven van voorlichting. Dat is ook de reden dat ik me graag verder wil inzetten in de dienstverlenende sector. Bovendien ben ik overtuigd van de noodzaak van een goede coördinatie van het verlenen van hulp op het gebied van …………. aan mensen die dat nodig hebben. Zeker ook het feit dat het een nieuwe functie betreft, vind ik een uitdaging.

Vanzelfsprekend ben ik bereid om de benodigde vakstudies te doen. Uit ervaring weet ik dat dit vooral verdiepend maar ook motiverend werkt.

Graag zou ik mijn brief nader toelichten in een persoonlijk gesprek.

Hoogachtend,

Trijntje

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 november 2006, 21:21
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief medewerk(st)er sociale zaken

Goeie brief.. alleen wel wat lang. persoonlijk zou ik dit stuk er uit laten, dit kan je ook vertellen tijdens je sollicitatiegesprek. Verder zou ik de brief wat inkorten en er nóg meer bijzetten waarom jij precies geschikt bent voor deze functie. Voor de rest vind ik het een goede, enthousiaste en originele brief!!

"Sinds 1 februari j.l....t/m.. ik ben tot de conclusie gekomen dat het thuiszitten mij geen voldoende bevrediging geeft en mij graag voor andere zaken ook in wil zetten."


"het verlenen van hulp"

hulpverlening

Zeker ook het feit dat het een nieuwe functie betreft, vind ik een uitdaging.
Dit zou ik anders verwoorden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 november 2006, 22:12
radja radja is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 november 2006
Berichten: 2
radja is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief medewerk(st)er sociale zaken

Ik zou als aanspreektitel Geachte Burgemeester, geachte wethouders, gebruiken,
geacht college is nogal vaag.

Ik zou ‘ het niet meer in loondienst zijn’ weglaten. Als je spreekt over je laatste baan in het verleden zegt dat genoeg.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat die taak mij niet voldoende bevrediging geeft (?) en ik me graag….
Thuiszitten lijkt alsof je je tijd hebt zitten verdoen.

Zinvol vind ik goed maar zou ‘leuke’ weglaten. Het ligt misschien aan mij, maar ik vind het een kleuterachtig woord.

Verder sluit ik me aan bij Brigitte wat betreft die ‘ nieuwe functie’

Voila, dit is mijn bescheiden mening. Ik ga af op mijn gevoel. Soms ziet men het niet goed meer als men het te vaak herleest.
veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief leraar lager onderwijs meester Sollicitatiebrief en cv 7 28 april 2010 23:04
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief voor administratief medewerkster? aat Sollicitatiebrief en cv 7 18 juni 2008 17:56
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon