Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juli 2009, 17:23
Flie Flie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 18
Flie is on a distinguished road
Post sollicitatiebrief pedagogisch assistent/medewerker verstandelijk gehandicapten

Hallo,
Hieronder vindt je mijn sollicitatiebrief naar deze vacature: klik . Ik zou zeer dankbaar zijn voor wat tekststructureel en inhoudelijk commentaar. Alvast bedankt!

groetjes,
Petra




Petra XXX
Adres
postcode en plaats

Zideris
t.a.v. afdeling P&O
Cuneraweg 12
3911 RN Rhenen

Datum: 11 juli 2009
Betreft: sollicitatie vacature 09/04

Bijlage: Curriculum Vitae


Geachte heer/mevrouw,

Uw advertentie in de XXX heeft mijn aandacht getrokken. Het lezen van de woorden “geloof in eigen mogelijkheden” en “keuzevrijheid” en de verdere informatie op de website heeft me enthousiast gemaakt. Zideris biedt mensen de kans om zich binnen de eigen mogelijkheden verder te ontwikkelen en zo het beste uit zichzelf te halen. Hieraan lever ik graag een bijdrage.

Het werken met de doelgroep is niet alleen erg leuk, maar schept ook veel voldoening. Het is plezier en deze voldoening dat mij trekt aan mijn vrijwilligerswerk met deze doelgroep. Zo ben ik deze zomer voor de achtste keer vrijwilliger op een vakantiespelweek voor kinderen met een verstandelijke beperking. Het is fantastisch om even in hun bijzondere belevingswereld mee te kunnen kijken en hen te zien genieten.

Theoretische kennis over psychiatrie en de ontwikkeling van kinderen heb ik tijdens mijn studie ontwikkelingspsychologie opgedaan. Deze kennis stelt mij in staat om op een objectieve en analytische wijze gedrag te observeren en de betekenis ervan te achterhalen. Bovendien biedt het mij de mogelijkheid om voorbij stigma’s naar de individuele persoon en diens omgeving te kijken.

Binnen mijn rol als stagiaire, scoutingleidster en vrijwilligster bij XXX en de spelweek, is al vaak van mij gevraagd om in te spelen op individuele behoeftes van kinderen en volwassenen. Van nature kan ik mij goed inleven in de bijzondere belevingswereld van anderen. Deze vaardigheid is sterk aangescherpt door ervaringen tijdens mijn vrijwilligerswerk en stages. Deze hebben mij geleerd om flexibel te zijn en op onverwachte situaties in te spelen. Ik maak in zo’n geval dankbaar gebruik van mijn creativiteit om zelfstandig naar de beste oplossing te zoeken.

Qua uren ben ik zeer flexibel inzetbaar. Tot en met de eerste week van augustus kunt u mij rond de 20 uur per week inroosteren of oproepen. Vanaf de laatste week van augustus zou ik graag een arbeidsovereenkomst van 8 uur met u aangaan, met bereidheid om meer uren te werken indien nodig. Aangezien ik niet in het bezit ben van een rijbewijs, gaat mijn voorkeur uit naar locaties binnen XXX en XXX.

In mij zult u een gedreven, sociale en initiatiefrijke werkneemster vinden met veel passie voor het werk. Voor meer informatie over mijn opleiding en werkervaring verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Tijdens een persoonlijke kennismaking licht ik deze graag verder toe.

Met vriendelijke groet,
Petra XXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juli 2009, 23:45
Flie Flie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 18
Flie is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief pedagogisch assistent/medewerker verstandelijk gehandicapten

Hallo Jap,

Bedankt voor deze reactie. Commentaar van ervaringsdeskundigen wordt door mij altijd extra gewaardeerd. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook wat moeite heb met het woord "handicap". Vandaar dat het in mijn brief nergens voorkomt. Helaas is het de meest gebruikelijke term in de maatschappij. Omdat het me het meest begrijpelijk leek voor leken, heb ik het in de titel gezet. Ik ben het met je eens dat het erg stigmatiserend staat. Helaas kan ik het niet wijzigen.

De motorische ontwikkeling van kinderen is in mijn opleiding gelukkig ruimschoots aan bod gekomen en binnen mijn vrijwilligerswerk heb ik ook veel gezien (en bijvoorbeeld bedacht hoe een kind onverstoord een spel kan doen met sterker ontwikkelde medescouts). Toch is een holistische benadering iets waar altijd aandacht voor moet blijven. Bedankt voor de tip.

Petra
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 juli 2009, 00:06
Flie Flie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 18
Flie is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief pedagogisch assistent/medewerker verstandelijk gehandicapten

Hallo Jap,

Het is mijn discussie en de brief is al verstuurd, dus vind ik dat we offtopic mogen Het is toch arbeidgerelateerd?

De studie lijkt mij bijzonder interessant. Is het psychomotore therapie, of toch iets anders? Als je een link hebt naar een site met meer informatie, krijg ik die graag van je.
Ik geloof in de kracht van fysieke ontwikkeling. Ik weet van een onderzoek bij ons op de universiteit waar onderzoekers kinderen bij wie klassiek autisme is geďndiceerd motorisch immiteren (bijvoorbeeld samen over de vloer rollen). Geleidelijk aan wordt het kind speels aangestuurd om op zijn beurt de onderzoeker te immiteren. Het is bewezen dat het kind op deze wijze groeit in zijn motorische, interactionele en zelfs verbale vaardigheden.

Petra
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief begeleidster lichamelijk en verstandelijk gehandicapten nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 1 september 2010 23:08
Graag mening over sollicitatiebrief pedagogisch medewerker kinderopvang patje81 Sollicitatiebrief en cv 2 4 februari 2009 11:05
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 19:47
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 15:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon