Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 12 december 2008, 21:45
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Sprookjessollicitatie; creatief of kinderachtig?

Hmm, ik zal je mijn mening geven...

Ik houd van creatief en ik ben bekend met het fenomeen storytelling dus ik zie waar je je inspiratie vandaan hebt gehaald.

Maar, ik sluit me wel aan bij Hetty.
Dit is geen sollicitatie, zelfs niet voor een heel creatief bedrijf.
Het is misschien een fijn document voor jezelf, maar het is nog steeds wat wollig.

Wat mij vooral opvalt:
1) het verhaal is echt te lang, 1 A4 is mooi zat.
2) er zitten veels te veel irrelevante stukken in (geboorte, gezin, schoolervaringen)
3) de meeste informatie is echt TE vaag (wat voor werk heb je dan gedaan in Engeland en WAT heb je nu eigenlijk geleerd van je reis, welke competenties zitten er eigenlijk in die rugzak etc...)
3) de layout vind ik wat knullig
4) ik vind je stijl eerlijk gezegd niet zo prettig lezen, maar moet nog even soul searchen waarom... ik kan iig niet per alinea in 1 oogopslag de essentie terugvinden door opvallende trefwoorden. Ik mis bij iedere alinea eigenlijk de kern en moet echt zoeken naar de essentie.
5) je afsluiting is te zwak. je zegt dat het bedrijf nu je rugzak moet vullen, maar dat moet je zelf doen en je moet in deze brief juist aantonen welke vaardigheden, talenten JIJ meebrengt om dit bedrijf te gaan helpen.

Ik mis de kern... wie is Simone? Wat is "het merk" Simone.... ?

Je bewijst eigenlijk precies mijn motto: je moet nog iets verder ontdekken wie je nu eigenlijk bent en het dan ook echt expres zijn.

Een opvallende brief kan maar moet echt een bepaald doel hebben EN echt bij jou en je passie en doelen passen. Dat gevoel krijg ik niet.
Je kunt dan maar beter gewoon opvallen met een standaardbrief en klassiek CV als je maar een heel duidelijk, authentiek en onderscheidend beeld van jezelf neerzet.


Ik hoop niet dat je te erg teleurgesteld bent over de reacties.
Je kunt je idee natuurlijk altijd nog aanpassen en op een andere manier proberen, want op zich heeft het potentie, zeker in je beoogde branche....

Ik zou je eigenlijk wel willen aanbieden om mee te doen aan mijn workshop op 17 januari, ik wil je best een speciale sprookjesaanbieding doen

Succes met het ontdekken van jezelf in ieder geval!!!

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 december 2008, 22:34
Siche Siche is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 december 2008
Berichten: 5
Siche is on a distinguished road
Standaard Re: Sprookjessollicitatie; creatief of kinderachtig?

Hallo iedereen,

bedankt voor het lezen van deze sollicitatie. Zoals ik eerder aangegeven heb is dit ook zeker niet de versie die ik wil gaan gebruiken. Maar dit is wel de versie die ik gebruikt hebt toen ik een afstudeerstagebedrijf zocht, en toen was men door deze sollicitatie geprikkeld.

Ik ben momenteel bezig met het aanpassen van deze sollicitatie voor een erg interessante vacature die mij onder ogen kwam. Het sprookje verteld teveel over mijn loopbaan (maar dat is al te lezen in de cv), te weinig over mijn kennis en kunde en eigenlijk helemaal niks over het bedrijf. So it's in progress

Zodra ik mijn laatste versie af heb, dan plaats ik 'm weer hier en hoop ik weer op oprechte reacties. Fijn weekend!

Groetjes Simone
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 december 2008, 17:09
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sprookjessollicitatie; creatief of kinderachtig?

Succes met het schrijven van je brief en ook een fijn weekend gewenst.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatie stage creatief therapeut Laura25 Sollicitatiebrief en cv 5 13 februari 2008 16:47
Creatief problemen oplossen Lyanne de Waal Loopbaanvragen 0 16 augustus 2005 14:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon