Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je competenties ontwikkelen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 januari 2020, 12:07
HTS HTS is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 januari 2020
Berichten: 2
HTS is on a distinguished road
Post Kort HBO-programma

Hallo Forumleden!

Bijna vier jaar geleden heb ik een hbo studie afgerond. Ik heb vervolgens in mijn studierichting niet een baan kunnen vinden. In mijn vakgebied zijn zeer weinig vacatures en het is heel lastig om binnen te komen. Ik werk inmiddels 3,5 jaar fulltime bij een goede werkgever op niveau maar het werk is niet volledig relevant met wat ik uiteindelijk wil.

Ik wil graag mijn kennis in het vakgebied vergroten en up-to-date houden door een cursus of een kort HBO-programma te volgen bij bijvoorbeeld de LOI.

Nu lees ik wisselende verhalen over het volgen van thuisstudies via LOI of andere instanties. Voornamelijk de verhalen dat je beter een hbo studie via een hogeschool kan doen dan via thuisstudie.

In mijn geval gaat het dus niet om een volledige studie maar een kort programma (6 maanden) of cursussen om:
1. mijn kennis uit te breiden en up-to-date te houden, en
2. aan te kunnen tonen aan (hopelijk) mijn toekomstige werkgever dat ik gemotiveerd ben en leergierig.

Wat zouden jullie in mijn geval aanraden of heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem? Omdat ik fulltime werk heb ik niet veel tijd dus lijkt mij een thuisstudie voor de hand liggend. Mijn werkgever vergoed de cursus/opleiding niet omdat wat ik wil doen niet relevant is met mijn huidige werkzaamheden.

Graag hoor ik jullie mening! :-)

Met vriendelijke groet,

HTS
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 januari 2020, 08:45
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Het is een goede stap, HTS. Dat je er zelf in investeert is een groot pluspunt en je kunt het mooi op je CV zetten. Daarnaast, je bent bezig met iets wat je leuk vindt en dat is altijd verrijkend. Je houdt wel een achterstand op mensen die er een volledige opleiding en werkervaring in hebben, maar je verkleint wel die achterstand. Misschien zijn er andere manieren om wel met het vakgebied bezig te zijn? Hobby? Vrijwilligerswerk?
Verder kan ik er in het algemene niet zoveel over zeggen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 januari 2020, 13:44
HTS HTS is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 januari 2020
Berichten: 2
HTS is on a distinguished road
Standaard

Hoi Catbert,
Bedankt voor de reactie. Ik begrijp dat ik altijd een 'achterstand' zal houden ten opzichte van mensen die een volledige opleiding zouden volgen, maar ik zie dit dan ook meer om ook mijn motivatie te onderstrepen.

Zijn er ook mensen die een goede ervaring hebben met een thuisstudie via de LOI?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo, loi, thuisstudie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO of Wo informatica Arkayne Opleiding kiezen en volgen 1 29 februari 2016 11:16
HBO > WO [Natuurkunde] MartijnOmmel Opleiding kiezen en volgen 0 18 februari 2016 12:27
Functie programma ontwikkelaar xgjddk7m Sollicitatiebrief en cv 3 22 januari 2014 00:21
Studiekeuze, HBO deeltijd en doorstroom van HBO naar WO Floor Opleiding kiezen en volgen 5 29 juli 2011 22:24
1-jarig hbo programma projectmanagement Willem Opleiding kiezen en volgen 3 28 augustus 2009 23:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon