Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 juli 2008, 14:36
Jenniferketje Jenniferketje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 juli 2008
Berichten: 2
Jenniferketje is on a distinguished road
Standaard Brief in natuur en educatie, zever ik niet te veel?? graag commentaar!

Hey! Ik zoek een job in natuur en milieu, vooral in verband met educatie, als industrieel ingenieur in de biowetenschappen, natuur en milieu.
Dit is een natuurpark die iemand zoek in verband met projecten in educatie
in natuurbeheer, bijvoorbeeld voor scholen, jeugdbewegingen en volwassenen.
Dit zijn een paar van de eisen, waaraan ik twijfel.

* Beschikken over pedagogische vaardigheden (hetzij door kwalificatie, hetzij door ervaring);

Bij deze eis staat in mijn CV dat ik een avondcursus ga volgen vanaf september om mijn diploma van leraar te behalen in 2 jaar. Moet ik dit ook
ik mijn brief schrijven?

* De kandidaat is in staat om zelfstandig te werken, verantwoordelijkheid op te nemen, is flexibel en beschikt over goede communicatieve vaardigheden;

komt deze eis goed over in mijn brief?

Hieronder staat mijn brief. Ik zou graag jullie mening weten en of er foutjes
instaan. Is deze brief goed opgesteld en goed verwoord? is hij overtuigend?

Ik ben een beetje bang dat ik te veel zever in mijn brief, en te veel opschep, en dat ik het misschien beter allemaal wat korter hou?
Heel erg bedankt en zal proberen jullie ook te helpen

Mijn adres Datum

Hun adres

Sollicitatie medewerker project educatief natuurbeheer

Geachte mevrouw xxxxx

Toen ik de advertentie op de website van xxxxx voor medewerker project educatief natuurbeheer las, kwam deze als geroepen om bij u te solliciteren.

Al heel mijn leven lang wist ik dat ik werk zou zoeken in de natuur. Educatie is van groot belang en steeds meer mensen interesseren zich in het behoud van de natuur. Ik zou dan ook liefst beide combineren. Bij het lezen van uw vacature, kreeg ik het gevoel geknipt te zijn voor dit werk. Als industrieel ingenieur in de biowetenschappen, afdeling natuur en milieu, heb ik ervaring met projecten in educatie over natuur dankzij mijn thesis, gemaakt onder opdracht van xxxxxx. Ik maakte er namelijk een internationale online cursus over bosmanagement in Europa en woonde een aantal vergaderingen in het buitenland bij. Aangezien ik er zelf ook succesvolle voordrachten hield, heb ik meermaals bewezen dat ik beschik over voldoende communicatieve vaardigheden en dat ik werk met grote overtuiging en enthousiasme.

Behalve voldoende theorethische kennis door mijn studies als mijn leergierigheid, heb ik ook voldoende praktische kennis opgelopen. Niet enkel door mijn stages, maar ook door de kans die ik heb gekregen om twee maal drie maanden te werken in Yellowstone National Park, Verenigde Staten, waar ik de kans heb gehad om dit natuurpark te verkennen en er cursussen te volgen.

Voor een geheel overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Geďnteresseerd in deze boeiende functie, hoop ik op een persoonlijk gesprek zodat ik u van mijn capaciteiten kan overtuigen.

Met vriendelijke groet

xxxxxxxx

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 juli 2008, 14:54
Ivonne Ivonne is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2008
Berichten: 5
Ivonne is on a distinguished road
Standaard Re: Brief in natuur en educatie, zever ik niet te veel?? graag commentaar!

Hoi,

hopelijk heb je iets aan onderstaande

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jenniferketje Bekijk bericht
Hey! Ik zoek een job in natuur en milieu, vooral in verband met educatie, als industrieel ingenieur in de biowetenschappen, natuur en milieu.
Dit is een natuurpark die iemand zoek in verband met projecten in educatie
in natuurbeheer, bijvoorbeeld voor scholen, jeugdbewegingen en volwassenen.
Dit zijn een paar van de eisen, waaraan ik twijfel.

* Beschikken over pedagogische vaardigheden (hetzij door kwalificatie, hetzij door ervaring);

Bij deze eis staat in mijn CV dat ik een avondcursus ga volgen vanaf september om mijn diploma van leraar te behalen in 2 jaar. Moet ik dit ook
ik mijn brief schrijven?

* De kandidaat is in staat om zelfstandig te werken, verantwoordelijkheid op te nemen, is flexibel en beschikt over goede communicatieve vaardigheden;

komt deze eis goed over in mijn brief?

Hieronder staat mijn brief. Ik zou graag jullie mening weten en of er foutjes
instaan. Is deze brief goed opgesteld en goed verwoord? is hij overtuigend?

Ik ben een beetje bang dat ik te veel zever in mijn brief, en te veel opschep, en dat ik het misschien beter allemaal wat korter hou?
Heel erg bedankt en zal proberen jullie ook te helpen

Mijn adres Datum

Hun adres

Sollicitatie medewerker project educatief natuurbeheer

Geachte mevrouw xxxxx

Toen ik de advertentie op de website van xxxxx voor medewerker project educatief natuurbeheer las, kwam deze als geroepen om bij u te solliciteren. Dit laatste is een beetje vreemd. Ik zou er twee zinnen van maken of het laatste weglaten. Iets van "Toen ik de advertentie..... las, besloot ik meteen om te solliciteren" of "De advertentie, welke ik tegenkwam op..., komt als geroepen. Dit is precies de functie waar ik naar op zoek ben"

Al heel mijn leven lang wist ik dat ik werk zou zoeken in de natuur. Deze zin vind ik persoonlijk erg raar. Ik zou meer iets zeggen in de trant van "Ik heb altijd een baan in de natuur geambieerd" of iets dergelijks, maar in ieder geval niet: Ik wist dat ik werk ZOU zoeken Educatie is van groot belang en steeds meer mensen interesseren zich in het behoud van de natuur. "Dit geldt ook voor mij." Ik zou dan ook liefst beide combineren. Ik zou beide dan ook graag willen combineren Bij het lezen van uw vacature, kreeg ik het gevoel geknipt te zijn voor dit werk. Ik zou deze zin anders formuleren, vind dit niet zo goed "ik kreeg het gevoel geknipt te zijn". Weet zo even niet wat dan wel, sorry Als industrieel ingenieur in de biowetenschappen, afdeling natuur en milieu, heb ik ervaring met projecten in educatie over natuur dankzij mijn thesis, gemaakt onder opdracht van xxxxxx.Ik zou hier 2 zinnen van maken Ik maakte er namelijk een internationale online cursus over bosmanagement in Europa en woonde een aantal vergaderingen in het buitenland bij. Misschien: Ik heb een internationale online cursus over bosmanagement in Europa ontwikkeld en heb hiervoor enkele vergaderingen in het buitenland bijgewoond. Aangezien ik er zelf ook succesvolle voordrachten hield, heb ik meermaals bewezen dat ik beschik over voldoende communicatieve vaardigheden en dat ik werk met grote overtuiging en enthousiasme.

Behalve voldoende dit woord zou ik niet gebruiken! Jij kunt niet bepalen of zij dit voldoende vinden theorethische kennis door mijn studies als mijn leergierigheid, heb ik ook voldoende praktische kennis opgelopen. Ik zou meer iets in de trant van "Naast de theoretische kennis die ik heb opgedaan door mijn studie, heb ik ook enkele praktische vaardigheden ontwikkeld. Niet alleendoor mijn stages, maar ook door de kans die ik heb gekregen om twee maal drie maanden te werken in Yellowstone National Park, Verenigde Staten, waar ik de kans heb gehad om dit natuurpark te verkennen en er cursussen te volgen. Je gebruikt hier 2x het woord de kans

Voor een geheel overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Geďnteresseerd in deze boeiende functie Vind dit een beetje vreemd klinken., hoop ik op een persoonlijk gesprek zodat ik u van mijn capaciteiten kan overtuigen.

Met vriendelijke groet

xxxxxxxx

Bijlage: curriculum vitae
Verder vind ik de brief wel goed, je laat met voorbeelden zien wat je capaciteiten zijn.
Veel succes ermee!!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 juli 2008, 15:54
Jenniferketje Jenniferketje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 juli 2008
Berichten: 2
Jenniferketje is on a distinguished road
Standaard Re: Brief in natuur en educatie, zever ik niet te veel?? graag commentaar!

Bedankt voor je tips Ivonne!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Brief Marketing Adviseur (startersfunctie); graag commentaar! Ivonne Sollicitatiebrief en cv 1 29 juli 2008 17:44
vacature financial assistant, graag commentaar FransJan Sollicitatiebrief en cv 2 19 mei 2007 17:19
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon