Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 november 2008, 23:39
hazy hazy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2008
Berichten: 1
hazy is on a distinguished road
Standaard Graag reactie`s vernieuwde versie

mijn naam
adres
postcode plaats


xxxx xxxx, 12 November 2008


bedrijfsnaam
t.a.v. afdeling HRM
adres
postcode plaats


Betreft: sollicitatie naar de functie van Teamleader Customer Support ONWM/V 32-40 uur


Geachte heer, xxx xxxxx

Naar aanleiding van uw vacature op de xxxx-website.
Graag wil ik via deze weg mijn interesse in de functie kenbaar maken.


Als u op zoekt bent naar een teamleider met leidinggevende kwaliteiten,
goede sociale vaardigheden, doorzettingsvermogen, accuratesse en stressbestendig,
dan ben ik degene die u zoekt.


Al enige tijd ambieer ik de functie teamleider.
Ik heb ontdekt in mijn huidige functie als senior agent, dat ik het vooral erg leuk vind om collega`s te inspireren en stimuleren
bij hun werkzaamheden.
Ook het coachen en begeleiden van medewerkers spreekt mij zeer aan.
Deze skill heb ik al enige tijd mogen vervullen, wat ik als zeer positief ervaren heb.
Door mijn opgedane werkervaring binnen xxxxx, zijn mijn communicatieve vaardigheden goed ontwikkeld.
hierdoor zou ik een goede kandidaat zijn voor de funtie als teamleider.

Na het teamoverleg met mevrouw J. van den Berg en de heer Jersy, werd ik aangesproken en adviseerde
mij of het teamleiderschap niet iets voor mij zou kunnen zijn.
Dit heeft mij aan het denken gezet om een carričreswitch te maken.
Voor mij is het meewerken aan goede teamresultaten zeker een reden geweest
om mezelf te verdiepen in deze functie.
Het ontwikkelen en in stand houden van een positief teamspirit, met als doel
Optimaal te presteren is voor mij een grote uitdaging.


Graag zou ik worden uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek om deze brief toe te lichten.

In afwachting op uw reactie,


Met vriendelijke groet,


Mijn naam


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 november 2008, 14:07
penthiseleia penthiseleia is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 13
penthiseleia is on a distinguished road
Standaard Re: Graag reactie`s vernieuwde versie

Hoi Hazy,

Allereerst zou ik de plaatsnaam en datum verplaatsen naar onder 'betreft' en boven 'Geachte heer'. Verder zitten er een aantal niet geheel juist opgebouwde zinnen in je brief.

Je eerste zin is gelijk al incompleet, er zit geen werkwoord in zeg maar. 'Naar aanleiding van uw vacature op de xxxx-website....... schrijf ik u deze brief' ? Dan is het weer een complete zin die nog enigszins aansluit op je volgende zin, maar ik zou het hele alineatje even opnieuw schrijven. Ik las ergens anders iemand schrijven dat de hele 'naar aanleiding van'-zin uit het stenen tijdperk komt en liefst niet gebruikt word. Ik begrijp dat je al bij het bedrijf werkt dus ik denk dat dat de 'graag zou ik via deze weg mijn interesse'-zin heel prima is.

Je ambieert de functie VAN teamleider. De volgende zin zou ik omdraaien: 'In mijn huidige functie als senior agent heb ik ontdekt...' Dat loopt sowieso beter en bovendien begin je de zin dan niet met 'Ik', iets wat volgens ouderwetse etiquette zoveel mogelijk vermeden moet worden. Skill moet of skills worden maar liever nog vaardigheden. Zeer positief ervaren... zou je dat zelf ook zo zeggen? Kun je niet beter schrijven: waar ik veel plezier aan heb beleefd?
Waardoor ik een goede kandidaat zou zijn..

Dat teamoverleg komt een beetje uit de lucht vallen. Leidt dat even in. Het is een beetje alsof je zelf nooit op het idee zou zijn gekomen en dit sollicteren een beetje doet op verantwoordelijkheid van mevrouw van de Berg en meneer Jersy. 'Naast dat ik zelf de functie van teamleider ambieer bereiken mij ook vanuit het teamoverleg geluiden dat mijn leidinggevenden mij deze rol ook zouden vinden passen.' (zijn van de Berg en Jersy je leidinggevenden?) Maar misschien kun je ze beter als referenten opgeven? (wel eerst aan ze vragen!). Of: Vanuit het teamoverleg kreeg ik te horen dat de functie van teamleider wellicht bij mij zou passen. Dit heeft mij aan het denken gezet over een carriereswitch.

De laatste drie zinnen zijn wat mij betreft helemaal prima. Misschien kun je nog ergens iets kwijt in de trant van: 'Al xxx jaar werk ik met veel plezier bij bedrijf xxx' plus eventueel toelichting over sfeer, of kwaliteit of whatever?


Sorry als ik wat veel kritiek geef.. heb er zelf altijd een hekel aan (mijn moeder had altijd de neiging om mijn schrijfsels uit de printer te plukken en van commentaar te voorzien) maar het gaat erom dat jouw brief perfect wordt. Verder is mijn commentaar vooral taaltechnisch, ik laat het aan een van de professionals op sollicitatiegebied over om inhoudelijk commentaar te leveren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Teamleader Custom, graag reacties wat ik nog mis of kan toevoegen jelly Sollicitatiebrief en cv 4 17 november 2008 15:22
Brief Marketing Adviseur (startersfunctie); graag commentaar! Ivonne Sollicitatiebrief en cv 1 29 juli 2008 17:44
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
vernieuwde versie: receptioniste Claudia_1979 Sollicitatiebrief en cv 1 2 juni 2006 09:32
vernieuwde versie sollisitatie kinderleidster rebecca Sollicitatiebrief en cv 0 17 mei 2006 13:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon