Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 november 2008, 21:38
Marjolein Marjolein is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2
Marjolein is on a distinguished road
Standaard Verwacht negatief getuigschrift

Hallo iedereen

Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Het bedrijf waar ik momenteel werk is mij teveel aan het worden en de laatste confrontatie met mijn manager is de druppel.
Ik wil nu gaan solliciteren maar het probleem zijn de huidige conflicten. sinds kort heb ik een nieuwe manager die mijn als medewerker heeft leren kennen toen ik ziek thuis zat, en heeft helaas nu een vertekent beeld gekregen van mijn kwaliteiten.

Graag zou ik een getuigschrift vragen of hem als referentie opgeven ik ben bang dat hij dit niet zal doen of dat hij mij een negatieve referentie gaat geven.
Bij mijn vorige manager heb ik mijn werk goed uit kunnen voeren en hij was tevreden hierover.

Hoe los ik dit op?

alvast bedankt
Groetjes Marjolein
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 november 2008, 23:43
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: getuigschrift

Getuigschriften zijn hartstikke uit. Vrijwel niemand vraagt daar nog om. Zit daar niet over in.
Ik zou jouw manager inderdaad niet opgeven als referentie. Als je vertelt dat jullie elkaar niet lagen, dan snapt iedereen dat wel. (Niet te negatief zijn bij sollicitatiegesprekken!)
Heb je een ervaren collega, je oude manager, of iemand die jou ingewerkt hebt bijvoorbeeld die je op kunt geven?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 november 2008, 13:01
Pieter Dekker Pieter Dekker is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 16
Pieter Dekker is on a distinguished road
Standaard Re: getuigschrift

Hmmm.. Getuigschriften mogen dan uit zijn maar ik vraag ze nog steeds als ik van baan wissel. Er staat namelijk in dat je op eigen initiatief ontslag hebt genomen en wat voor medewerker je bent geweest. Een getuigschrift is nooit negatief en toont dat jij netjes omgaat met de bedrijven waar je hebt gewerkt. Op dit moment mogen wij dan een krapte op de arbeidsmarkt hebben maar je weet nooit waar de wereld naar toe gaat, op deze manier kun jij je wel onderscheiden, nu of in de toekomst.

Wat betreft het solliciteren ben ik het met Catbert eens. Vraag oude managers en collegae om als referentie te dienen in geval hier om gevraagd wordt. Wees ier gewoon creatief in en leg inderdaad uit dat je solliciterende bent omdat jij en je manager niet op een lijn liggen. Wees absoluut niet negatief en wees hier kort in, blijf niet op dit onderwerp steken tijdens een sollicitatiegesprek. Het komt dan echt wel goed.

Succes met je sollicitatie!

Pieter
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 november 2008, 10:53
Marjolein Marjolein is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2
Marjolein is on a distinguished road
Standaard Re: getuigschrift

Hartelijk bedankt voor jullie reacties. ik ga toch bij mijn ontslag om een getuigschrift vragen en bedankt voor de tip over mijn vorige manager als referentie op te geven ik heb het hem gevraagd en hij vind het geen probleem.

Bedankt.

Groetjes Marjolein
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 november 2008, 13:56
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: getuigschrift

Beste Marjolein,

Je kunt je vorige manager ook vragen of hij een getuigschrift wil maken over de periode dat je voor hem gewerkt hebt.

Succes.

Groeten van Hetty Dalsheim
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 november 2008, 21:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: getuigschrift

Best Marjolein,

Maak je geen zorgen!! Er is veel vraag naar werknemers, dus je zult zeker weer aan de bak kunnen.
Getuigschriften zijn niet harstikke uit! Het beste is om inderdaad een getuigschrift te vragen. Je hebt hiermee niks te verliezen. Mocht het negatief uitpakken gebruik je het getuigschrift niet. Simpel!
Dus mocht je hem willen aanvragen kun je dat doen. Als je bang bent dat hij dit niet doen kan ik jou hierbij verzekeren dat hij dit wettelijk moet doen. Hiervoor verwijz ik jou naar het burgelijk wetboek.

GRT, BEJA
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
getuigschrift

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Getuigschrift meesturen? Justme75 Sollicitatiebrief en cv 2 30 maart 2009 00:27
Gebruik getuigschrift claudia1980 Sollicitatiebrief en cv 5 28 januari 2009 00:04
Heb geen getuigschrift, wat nu? Meissie Sollicitatiebrief en cv 1 21 april 2006 16:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon