Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 december 2008, 15:04
Melissa Melissa is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Berichten: 2
Melissa is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Office Manager

Zouden julli mijn sollicitatiebrief aub na kunnen kijken. Punten van verbetering zijn van harte!

Groet!




XXX
T.a.v. XXX
XXXXXXX
XXXXXXX

XXXXXXX
XXXXXXX
XXXXXXX


XXXXX, 2 december 2008

Betreft: sollicitatie naar de functie van Office Manager

Geachte heer/mevrouw,

Met grote interesse las ik op *****.nl de vacature voor de functie van Office Manager.
Deze functie sluit perfect aan op mijn werkervaring en interesses en in deze brief zal ik u vertellen waarom.

Mijn huidige baan als Office Manager is een functie waarin ik mij goed thuis voel. Klantgerichtheid, accuratesse en initiatief tonen zijn enkele eigenschappen welke ik als hoofdpunten van deze functie zie, eigenschappen welke ik zeer zeker in mijn bezit heb.

Mijn huidige functie omvat vele taken en verantwoordelijkheden. Deze bevinden zich o.a. binnen de vakgebieden: administratie, communicatie, personeelszaken en recruitment. Echter, de branche waarin ik op dit moment werkzaam ben is niet degene welke ik ambieer. Mijn voorkeur gaat uit naar functie binnen de modebranche. Een baan waarbij ik mijn gevoel voor mode kan combineren met mijn werk. Een uitdagende baan met veel diversiteit en met de mogelijkheid om mee te groeien in de organisatie. De reden dat ik u deze brief stuur is dat ik ervan overtuigd bent de juiste persoon te zijn voor de openstaande functie bij ***.

Voor nadere gegevens verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie te weten komen en mogelijkheden voor samenwerking bespreken. Ik hoop dan ook daarvoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,


XXXXXXXX

Bijlage: curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 december 2008, 22:09
Melissa Melissa is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Berichten: 2
Melissa is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Office Manager

Graag feedback!!!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 december 2008, 22:12
defreule defreule is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 november 2008
Berichten: 15
defreule is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Office Manager

Hoi Melissa,

ik heb wat opmerkingen bij je brief gezet. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik ben natuurlijk geen deskundige, dus kijk maar of je er iets mee kan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Bekijk bericht
Zouden julli mijn sollicitatiebrief aub na kunnen kijken. Punten van verbetering zijn van harte!

Groet!




XXX
T.a.v. XXX
XXXXXXX
XXXXXXX

XXXXXXX
XXXXXXX
XXXXXXX


XXXXX, 2 december 2008

Betreft: sollicitatie naar de functie van Office Manager

Geachte heer/mevrouw,

Met grote interesse las ik op *****.nl de vacature voor de functie van Office Manager.
Deze functie sluit perfect aan op mijn werkervaring en interesses en in deze brief zal ik u vertellen waarom. Ik weet niet precies wat de conventie is, maar ik vind het woord 'brief' in een sollicitatiebrief altijd een beetje merkwaardig. Het is immers duidelijk dat je een brief schrijft, en omdat het een sollicitatiebrief is zal de lezer er van uit gaan dat je de sollicitatie zal toelichten in de brief. Hier kun je natuurlijk anders over denken.

Mijn huidige baan als Office Manager is een functie waarin ik mij goed thuis voel. Klantgerichtheid, accuratesse en initiatief tonen zijn enkele eigenschappen welke ik als hoofdpunten van deze functie zie, eigenschappen welke ik zeer zeker in mijn bezit heb. Je gebruikt hier twee keer 'welke', dit vind ik niet echt mooi: het komt statig en een beetje ouderwets over. Zou je deze zin niet anders kunnen formuleren?

Mijn huidige functie omvat vele taken en verantwoordelijkheden. Deze bevinden zich o.a. binnen de vakgebieden: administratie, communicatie, personeelszaken en recruitment. Deze zinnen zou je misschien kunnen samenvoegen zodat ze wat vloeiender lezen. Bijvoorbeeld: Mijn huidige functie omvat vele taken en verantwoordelijkheden, onder andere binnen de vakgebieden etc. Ik zou in ieder geval geen afkortingen gebruiken, dat komt een beetje gehaast over. Echter, de branche waarin ik op dit moment werkzaam ben is niet degene welke ik ambieer. Dit is ook een statige, ouderwetse zin. zowel het woord 'welke' als 'ambieer' zijn niet echt modern. Misschien zou je dit anders kunnen formuleren? Mijn voorkeur gaat uit naar functie binnen de modebranche. Een baan waarbij ik mijn gevoel voor mode kan combineren met mijn werk. Een uitdagende baan met veel diversiteit en met de mogelijkheid om mee te groeien in de organisatie. De reden dat ik u deze brief stuur is dat ik ervan overtuigd bent de juiste persoon te zijn voor de openstaande functie bij ***. Ik vind persoonlijk 'de reden dat ik deze brief stuur' geen mooie zinsnede. (zie boven) Misschien kun je daar iets van maken als: Ik ben ervan overtuigd de juiste persoon te zijn voor de functie van ...

Voor nadere gegevens verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae. curriculum vitae niet met hoofdletters

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie te weten komen en mogelijkheden voor samenwerking bespreken. Ik hoop dan ook daarvoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen. Ik heb zelf niet veel bezwaren tegen het woord 'hoop', maar ik weet dat anderen dit woord niet krachtig genoeg vinden. Er wordt vaak aangeraden hier een ander woord voor te kiezen.

Met vriendelijke groet,


XXXXXXXX

Bijlage: curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 december 2008, 20:35
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Office Manager

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Bekijk bericht
Zouden julli mijn sollicitatiebrief aub na kunnen kijken. Punten van verbetering zijn van harte!

Groet!




XXX
T.a.v. XXX
XXXXXXX
XXXXXXX

XXXXXXX
XXXXXXX
XXXXXXX


XXXXX, 2 december 2008

Betreft: sollicitatie naar de functie van Office Manager

Geachte heer/mevrouw,

Met grote interesse las ik op *****.nl de vacature voor de functie van Office Manager.
Geen interessante binnenkomer, weglaten, want hetzelfde staat al hierboven bij Betreft.

Deze functie sluit perfect aan op mijn werkervaring en interesses en in deze brief zal ik u vertellen waarom.
Niet interessant, dit is totaal op jezelf gericht, maar je moet je motivatie richten op de lezer, de organisatie. Weglaten dus.

Je moet echt beginnen met een pakkende binnenkomer. Plichtplegingen en cliches zijn in deze tijd echt niet meer nodig.
Val met de deur in huis, dat valt op!!



Mijn huidige baan als Office Manager is een functie waarin ik mij goed thuis voel. Klantgerichtheid, accuratesse en initiatief tonen zijn enkele eigenschappen welke ik als hoofdpunten van deze functie zie, eigenschappen welke ik zeer zeker in mijn bezit heb.
Weer vooral gericht op jezelf. Het boeit niet dat je je thuis voelt in je huidige functie, want je solliciteert naar wat anders....
De eigenschappen die je noemt zijn goed, maar onderbouw ze en vertel hoe je de lezer daarmee gaat helpen.


Mijn huidige functie omvat vele taken en verantwoordelijkheden. Deze bevinden zich o.a. binnen de vakgebieden: administratie, communicatie, personeelszaken en recruitment. Echter, de branche waarin ik op dit moment werkzaam ben is niet degene welke ik ambieer. Mijn voorkeur gaat uit naar functie binnen de modebranche. Een baan waarbij ik mijn gevoel voor mode kan combineren met mijn werk. Een uitdagende baan met veel diversiteit en met de mogelijkheid om mee te groeien in de organisatie. De reden dat ik u deze brief stuur is dat ik ervan overtuigd bent de juiste persoon te zijn voor de openstaande functie bij ***.
Ook weer helemaal op jezelf gericht. Je moet toch echt meer vertellen over wat jij voor de lezer/werkgever kan betekenen, wat neem jij mee? Bovendien krijg ik nu al 2x te horen dat je huidige functie erg leuk is dus je motitivatie is niet sterk en onduidelijk. Niet te veel nadruk leggen op je huidige functie. Is het alleen de branche die je aantrekt? Wat voor ervaring heb je met mode? Hoe ga je dat gebruiken in je nieuwe functie?

Voor nadere gegevens verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae.
Ja ho, wacht eens even, je brief is echt nog niet af hoor.... je hebt mij nog helemaal niet nieuwsgierig gemaakt naar je CV....

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie te weten komen en mogelijkheden voor samenwerking bespreken. Ik hoop dan ook daarvoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen.
"ik hoop" is te zwak. Die laatste zin kun je gewoon weglaten, zo is je afsluiter een stuk krachtiger.

Met vriendelijke groet,


XXXXXXXX

Bijlage: curriculum Vitae
Kijk eens op deze website naar het AIDA principe.....

Het is misschien niet wat je verwacht had, deze reactie(s) maar je hebt echt geen positieve aandacht getrokken met deze brief.
Je taalgebruik is ouwerwets, je motivatie is alleen op jezelf gericht en je praat erg in cliches en containerbegrippen.

Wie is Melissa Laat haar eens wat meer zien!!


succes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag feedback op sollicitatiebrief office manager / secretaresse 5xdetinies Sollicitatiebrief en cv 8 3 augustus 2008 11:39
Mijn eerste sollicitatiebrief! (Office Manager) Miriam Sollicitatiebrief en cv 2 2 juni 2008 10:20
sollicitatiebrief stageplaats office manager; graag commentaar Coralien Sollicitatiebrief en cv 4 18 april 2007 13:00
Sollicitatiebrief Facility Manager Rens Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2006 17:39
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 14:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon